.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

22.12.2003



Jiří Bureš vyhodnotil anketu BlogCenzus 2003 a zveřejnil její výsledky.

Otázka je, co lze z výsledků vyčíst. Zkusím alespoň něco:

1. Česká blogscéna se od zahraniční zase tolik neliší.

2. Vzhledem k procentům lidí odmítajících reklamu a vzhledem k důvodům, proč lidé blogují (především pro zábavu) se mně osobně jeví snaha považovat weblogy za nástroje s velkým marketingovým potenciálem poněkud nadhodnocená. Procento weblogů, které lze opravdu použít k nějakým marketingovým aktivitám, je IMHO velmi nízké.

3. Blog.lide.cz si žije svým vlastním životem a jeho uživatelé se většinou o zbytek české blogscény moc nestarají.

4. eLKa může těšit, že ze dvou nejpoužívanějších systémů v ČR jeden napsal sám a na druhém se podílel. {smile}

Jiří, díky, moc se těším na další průzkumy a výzkumy tvého IVBM.


Zadal Arthur Dent, 22.12.2003 21:23:15, 7 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/666

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Omlouvám se, - White dog (web)

možná budu vypadat jako debil, ale rád bych se zeptal, k čemu jsou podobné ankety a výzkumy dobré?
Nic nezpochybňuji a ničemu se nevysmívám! Pouze by mě zajímal cíl těchto anket.
Možná odpověď: je to dobré vodítko pro tvůrce weblogových systémů. Nic jiného mě nenapadá.
Neberte prosém tento komentář jako útok nebo napadání, děkuji za pochopení.
    

Re: Omlouvám se, - Lukyn.cz (web)

"...k čemu jsou podobné ankety a výzkumy dobré?" Jen tak pro zajímavost.{wink} Nebo alespoň mě to celkem zajímalo.
    


Re: Omlouvám se, - Arthur Dent (web)

Znát výsledek této ankety je podobně užitečné, jako znát porodní váhu medvěda. {smile}

Člověku, kterého to nezajímá, je to samosebou k ničemu. Ale pro někoho, kdo se v oboru pohybuje, to může být zajímavé. Zhruba tak, jako kdyby ses zeptal 150 webdesignérů, jaký používají nástroj na psaní HTML kódu. Na jednu stranu je to přeci úplně putna, na druhou stranu ti to, pokud jsi "od fochu", něco zajímavého řekne. Asi tak.
    

Re: Omlouvám se, - Gino (web)

Nejsem "od fochu" a stejně mě to zajímalo {smile} I když vlastně trochu od fochu přeci jeno ano - bylo přece i o mě, ne? Tedy i WD. Ale jinak... je asi fakt, že ten, kdo bude chtít hledat zápory, chyby, překážky... a podobné "věci"... kdekoli, tak je vždycky najde. {big grin}
    


Marketingový potenciál weblogů - Marek Prokop (web)

Ad 2: Rozlišujme dvě věci -- marketingový potenciál a skutečné marketingové využití. Vysoké procento bloggerů odmítajících reklamu a blogujících výhradně pro zábavu vypovídá o tom, že skutečné marketingové využití weblogů je, a zřejmě i v budoucnu bude, nízké. O marketingovém potenciálu to však nevypovídá vůbec nic.

Kdybychom chtěli znát marketingový potenciál weblogů, museli bychom se ptát nikoli bloggerů, ale jejich čtenářů -- na to, jak vážně své oblíbené weblogy berou, jak často je čtou, nakolik jim důvěřují, jaké jsou jejich zájmy, profese, apod.
    

Re: Marketingový potenciál weblogů - Arthur Dent (web)

Omlouvám se za zmatení pojmů, použil jsem "potenciál" ve smyslu "možnost využití". Máte pravdu, že potenciál je něco jiného...

Ovšem i kdyby měly weblogy schopnost ovlivňovat veřejné mínění a jejich čtenáři jim věřili víc než Písmu svatému, tak dokud se budou marketingovému využití bránit sami autoři, zůstane jejich potenciál nevyužitý. A nevyužitý potenciál je (v tu chvíli) totéž jako žádný potenciál. {smile}
    


Re: Marketingový potenciál weblogů - White dog (web)

Čtenáři weblogů jsou u nás bloggeři sami, tipnul bych si že z více než 50%. Doufám, že se to časem změní. Časem = velmi brzy.
    
HotLinks
Zpět na článek