.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

21.01.2004



Někdy musím komunikovat s opravdu natvrdlými dodavateli. Potřeboval jsem vyřešit jeden menší problém s nějakou počítačovou periferií a tak jsem zavolal přímo do zastoupení firmy, která daný produkt vyrábí.

Po přepojení na technickou podporu zvedl telefon jakýsi huhňavý pán, který mluvil podivným přízvukem. Nemyslím cizím, ale divným přízvukem. Popsal jsem mu problém a on na to, že řešení nezná, ale že mi dá telefon na jiného pracovníka, který mi poradí. Nadiktoval mi číslo, a já se zeptal na koho že konkrétně to číslo je. A on mě celkem překvapil s tím, že to je telefon na něj. On mi dal telefon sám na sebe {smile}
Pak z něho vypadlo, že tam s ním ve stejné kanceláři dělá ještě jeden člověk. A že se jmenuje (píšu foneticky) [ tojfl ]. Samosebou, že to jméno je možné napsat asi pěti způsoby — napadá mě například Tojfl, Tojfel, Toifl, Toifel nebo Teufel.
"Mohl byste mi to hláskovat?"
"Huhm mno jó tojfl jako německy čert."
"Jasně, už vím."

Čert se německy řekne der Teufel. Tak jsem si napsal Teufel. Pak jsem ještě něco hledal na jejich webu, až jsem na to jméno narazil. Pochopitelně, že správně to je Toifl, tedy žádný čert německy.

Leckdy si pracovníci různých HotLine a technických podpor stěžují na naprostou tupost uživatelů. Já jsem se bohužel právě setkal s opačným problémem.

Rekapitulace — ten člověk na technické podpoře:
1) nevěděl, jak vyřešit můj problém (může se stát)
2) nevěděl, kde zjistit, jak se řeší můj problém (nemělo by se stávat)
3) nevěděl, jestli se podobný problém stává nebo už někomu stal
4) huhňal a nebylo mu rozumět
5) pod pojmem „hláskovat” si představuje „je to jako slovo to a to v nějakém cizím jazyce”
6) ten příklad s cizím jazykem zvolí chybně

Toť vše. Rozebírat situaci s nekvalitní technickou podporou asi nemá význam.


Zadal White Dog, 21.01.2004 16:35:25, 5 komentáře...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/721

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Technická podpora - Gil-galad (web)

No jo, pokud jsi narazil na člověka podobného tady tomuhle [www.splachovac.cz/index.php?page=ftexty&ftext=45&typ=pocitac&uzivatel=32720&razeni=1] tak se není čemu divit...
    


Technická podpora - Gil-galad (web)

No jo, pokud jsi narazil na člověka podobného tady tomuhle [www.splachovac.cz/index.php?page=ftexty&ftext=45&typ=pocitac&uzivatel=32720&razeni=1] tak se není čemu divit...
    


 - JH

Tobě to možná připadá neobvyklé. Já pracuji u systémového integrátora a často se ocitám na jedné nebo druhé straně linky. Buď mi volá, ehm, nepříliš rutinní a navíc zmatený uživatel. Snažím se být trpělivý.
Ale horší je, když musím volat o radu já. Vzhledem k tomu, že musím ovládat velice široké spektrum zařízení, periferií, síťových prvků, volám nejrůznějším lidem. A jelikož jsem myslím poměrně vzdělaný a zkušený uživatel, když už volám, je případ zpravidla nejasný, těžko popsatelný, chyba se vyskytuje tak nahodile, že mi nejsou schopni poradit technici z vlastní firmy. To je ten pravý test hotlajny výrobce, českého zastoupení nebo servisního partnera.
Pokud máte to štěstí a potřebujete radu od 3comů nebo třeba APC, je to radost s nimi spolupracovat. Sekretářka vás přepojí na techniky a tam vám kdokoliv vysype z rukávu vše, třeba part numbery (jednoznačný identifikátor) rozšiřujících modulů k pět let starému switchi a ještě sám od sebe přidá dobré rady, kterou kombinaci stacking kitu a managovacích modulů použít, abych si tam nenechal úzké místo (to jsou informace, které bych si mohl dohledat a dopočítat sám, ale když už to zná zpaměti...)
Hrůza je jedna velká nadnárodní společnost (kvůli loajalitě ji nemohu jmenovat). Zvedne to tam blondýnka (to poznáte i po telefonu), co si šlape na jazyk. Řeknete ji, že potřebujete technického konzultanta na tu a tu skupinu zařízení. Zdvořile se Vás vyptá, co máte za problém. Poté, co jí to podrobně popíšete, moudře vám sdělí, že vás přepojí na technického konzultanta. Přepojí vás třeba na oblastního managera prodeje, kterému podrobně popíšete svůj problém. On plácne nějaký nesmysl, co máte zkusit. Pošlete jej do prdele, že tuto funkci přece toto zažízení nepodporuje. Omluví se vám a přepojí vás na blondýnku. V ten okamžik si vzpomenete na kombinaci CTRL-Pause, kterou jste museli použít když jste nesprávně použili příkaz goto, pokud jste někdy v dětství programovali. Škoda, že telefon nemá nástroje pro odlaďování hotlajn...
    


 - neurotik (web)

Měl jsi ještě štěstí, že se ten člověk choval slušně (alespoň ze článku tak usuzuji), časté je, že nejen, že ti nepomůže, ale ještě z tebe udělá debila.
    

Re: - White dog (web)

Je pravda, že se o to občas někteří pracovnící technické podpory pokoušejí. Pokud to zkoušejí, tak to většinou dopadne tak, že naopak já udělám debila z nich. Platí totiž úměra: čím větší odborník, tím má menší potřeba dělat z někoho blbce.
A ten člověk se skutečně choval nejapně, ale slušně.
    
HotLinks
Zpět na článek