.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

05.02.2004



Ženský, proboha... To vymyslela nějaká z vás, tohleto? Hlavou?


Abych snad nebyl nařčen z toho, že kážu o něčem, o čem toho vím tolik jako sněhulák o senoseči, tak položím ženské části čtenářstva několik otázek:

1. Myslíte si že si muži málo uvědomují fakt, že menstruujete?
2. Máte dojem, že výstava o menstruaci nějak přispěje k pochopení „ženského problému”?
3. Patří podle vašeho názoru menstruace spíš do intimní nebo do veřejné sféry života?
4. Berete svou menstruaci jako manifestaci svého ženství?
5. Máte dojem, že kolem menstruace jsou stále nějaká společenská tabu?
6. Mělo by se o menstruaci ve společnosti více diskutovat?
7. Máte dojem, že byste měly být na svou menstruaci hrdé?


A co že mě to nadzvedlo? Ale, tohle (via feminismus.cz):


Norská umělkyně Rita Marhaug přináší feministická témata nejen do svého umění, ale i do života. Zajímá jí spojení maskulinní síly a ženskosti, překračování hranic rodu, vztah matky a jejích dětí. (...) Na vernisáži výstavy Tento měsíc menstruuji včera krvácela se svou dcerou před schromážděným publikem skrze světlé kalhoty. ("sch..." cituji doslova, pozn. A.D.)

A jejími slovy: "Zítřejší performance bude blížeji spojena s menstruací. Budeme s dcerou skutečně menstruovat skrze své bílé kalhoty. Most mezi generacemi. Souvislost mezi tělem matky a dcery. Mít odvahu vyrůst a přijmout ženské tělo. Menstruace se stane viditelnou. Být na ni hrdá."


Opravdu je tohle něco, s čím se může většina žen ztotožnit?


PS: Myslím si, že bych měl přestat skrývat svou tělesnost a měl bych začít na ni být hrdý. Vždyť je to přirozený proces u každého muže, který sedí v zapnutých kalhotech, že se mu zapaří šourek. A pak ho logicky svědí a musí se podrbat. To je pravda, která by se měla sdělit světu, nejlépe nějakou výstavou!

A udělám při té příležitosti performanci: Na vernisáži se budu drbat v rozkroku celejch dvacet minut přes rifle. Svědění koulí se stane viditelné, celý sál se začne drbat a všichni budeme hrdí na své zapařené pytlíky!

Tuhle výstavu bych rád uspořádal, abych zjednodušil pochopení genderových témat a zpřístupnil náhled na ně z více pohledů, které umožní, aby očekávaná diskuse mohla probíhat na úrovni obecné veřejnosti a ne pouze na politické nebo akademické úrovni. (citace z výšeuvedených stránek)


Ano, opravdu jsem nepochopil, k čemu má ta výstava sloužit — pokud tedy přijmu fakt, že má opravdu k něčemu být, že to není jen samoúčelná „umělecká onanie”. Asi by blíže realitě byla výstava "Tento týden menstruuji" (tak mě nechte být, není mi dobře, vrčím a jsem tím protivná sama sobě, ale buďte přitom na mě hodní a ohleduplní, protože jsem lítostivá...), nemám pravdu?


Update (via Mudd): Obě ženy před diváky tiše menstruovaly, až jim krev tekla po bílých kalhotech. Jaroslav Pašmik a Martin Kontra navodili tu pravou atmosféru menstruační hudbou. (in: další článek) — Kefalín, čo si predstavujete pod takým termínom menstruační hudba? Notabene když ji napsali chlapi? {smile}


Zadal Arthur Dent, 05.02.2004 0:40:18, 79 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/739

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
Heol loar: Tento měsíc teprve budu...
Trillian: To jsou mi věci...
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Já se obětuju - Alfa (web)
(05.02.2004 00:48:52)

a na tu výstavu půjdu... Budu podrobně informovat.
(Pokud mi to ovšem mé dobré vychování a žaludek dovolí...)
    

Re: Já se obětuju - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 00:52:03)

Budu se těšit... no... možná spíš: "Drž se!"
    


on-line - MiM (web)
(05.02.2004 00:51:44)

výstava drbání mého rozkroku pomůže taky? Že bych zapl kamerku... :o)))

Jo, jsou to veřejné prasata (bez urážky těchto zvířátek) a ne feministky!
    


No, na výstavě - Alraune (web)
(05.02.2004 01:02:43)

Podivné nebe bylo dvanáct fotografií zaschlé menstuační krve a bylo to opravdu... čínské {smile} Bez legrace estetické.

Že by mi výstava "tento měsíc menstruuju" připadala jako nějaká bomba, to ne, ale je to koncept jako každý jiný. Ostatně, když se dá udělat z rozkládajících ptáků, jde i s drbání na koulích. Prostě koncept {smile} Schválně se tam zajdu podívat. Nosit v těhotenství tričko s nápisem Tento měsíc menstruuju mi připadá jako dobrá recese. {smile}
    

Re: No, na výstavě - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 01:10:57)

No, to tričko se mi taky velmi líbí a přemýšlím o tom, že bych si ho objednal... Pokud k němu budou dodávat tu reklamní "modrou menstruační tekutinu", tak si vezmu rovnou dvě! {smile}
    


P.S. - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 01:25:15)

Koncept? Tedy "konceptuální výstava" znamená "není to nic zajímavého, nic hezkého, ale je to děsně umělecký" ??? {smile}

(Úmyslně přeháním... Ale strávil jsem několik let v kruzích, kde bylo vrcholem kulturní extáze jít na naprosto nesrozumitelný čtyřhodinový experimentální peruánský film a pak o něm zasvěceně diskutovat, popřípadě navštívit výstavu plnou "provokujících instalací" a pak o nich zasvěceně diskutovat. Takže jsem podobných nonkonformit viděl víc než je zdrávo.) {smile}
    


feminizmus - Silvestr (web)
(05.02.2004 01:03:00)

považuji za stejně nebezpečný fenomén jako nacizmus, sionizmus či rasizmus. Je to snaha o zvýhodnění za každou cenu a je v podstatě jedno, kolik mrtvol již pokrývá jejich cesty. V nacizmu na začátku jeho vývoje také nikdo nehledal nijak velké nebezpečí.
I s touhle výstavou a jejich názory, ke kterým se hrdě hlásají jejich zástupkyně je prostě považuji za extrémistky, snad i nebezpečné extrémistky. Vždyť to musí nějaké poblázněná feministka opásaná výbušninama zabít nevinné lidi, aby se zařadili mezi "nebezpečné". Jak dloho to může v dnešní době trvat?

Jinak zrovna toto téma výstvy považuji spíše za zneuctění ženy, než na snahu něco dokázat, či si něco dokázat.
    

Re: feminizmus - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 01:16:27)

No, já osobně nebudu hodnotit jestli je to zneuctění nebo není... To ať udělají ženy samy... Co my víme, třeba jim to připadá jako dobrý počin - když to dělají defacto "bojovnice za jejich práva". Jen mi něco napovídá, že "boj za ženská práva" v takovéto podobě je většině žen zde v těchto zeměpisných šířkách ukradený. No, uvidíme...
    


Re: feminizmus - Adam Javůrek (web)
(05.02.2004 09:16:05)

Silvestře, očividně vám podstrčil nějakou drsnou definici feminismu {smile} Samozřejmě i feminismus má své extrémní podoby stejně jako cokoli a samozřejmě je trochu matoucí ta koncovka -ismus.
Feminismus imho není žádná snaha o zvýhodnění za každou cenu, nýbrž naopak snaha znevýhodňování ze společnosti odstranit. Když to trošku přeženu: v jedenadvacátém století je doufám součástí běžného slušného chování, že jste feminista.
    

Re: feminizmus - Jiří Bureš (web)
(05.02.2004 12:19:10)

>součástí běžného slušného chování, že jste feminista.
A já si myslel, že spíš gentleman nebo slušný člověk. I když toto v některých zemích začíná být považováno za sexual harassment.
    

Re: feminizmus - Adam Javůrek (web)
(05.02.2004 18:33:57)

Teď ti nerozumím. Řekl jsem: V jedenadvacátém století je doufám součástí běžného slušného chování (= toho, ze jste gentleman, slusny clovek), že jste feminista.
Nenechme se zmást tím, co se za feminismus často vydává.
    


Re: feminizmus - NZNamy (web)
(05.02.2004 18:38:38)

Evidentně jste Adama Javůrka nepochopil!
Gentleman nebo slušný člověk se k ženě obecně chová s větší úctou než k muži (minimálně na úrovni srovnatelného společenského postavení u obou pohlaví), kdežto feminista plně chápe, že žena má stejná práva a povinnosti jako muž, tedy svým chováním ji nijak zvýhodňovat již nemusí! :o)
(Natož aby mu za cokoli hrozilo popotahování za sexual harassment.)
    

Re: feminizmus - NZNamy (web)
(05.02.2004 18:39:51)

Chachacha, vidím, že se nepochopil ani p. Javůrek... :o)))
    

Re: feminizmus - Adam Javůrek (web)
(05.02.2004 19:03:45)

ale jo, říkáme možná vlastně totéž, pouze pro nás má slovo gentleman různý význam {big grin} Pro mě je to prostě jen synonymum pro "vlídný člověk" (k ženám stejně jako k mužům).
    

Re: feminizmus - Jiří Bureš (web)
(06.02.2004 08:45:05)

Vidím, že co reakce na mou reakci to jiná reakce {smile}
    

Re: feminizmus - Adam Javůrek (web)
(06.02.2004 13:34:55)

Ale houbeles {smile} Říkáme v jádru totéž.
    


 - pixy (web)
(05.02.2004 03:21:12)

Já bych ocenil ženu, nesoucí hrdě tričko s nápisem "Tento měsíc nemenstruuju".

Pravda, původně mě napadlo "Tento týden nemenstruuju", ale to není nic k hrdosti, to je nanejvýš tak reklama.
    

Re: - Alraune (web)
(05.02.2004 14:23:21)

No, snad není takový probém na tričko to NE připsat {big grin} Ostatně, na spoustě ženských je jasně vidět, že tento měsic nemenstruují {smile} BUď mají břicho, nebo na to nemají věk {smile}
    


Tento měsíc mám průjem - p (web)
(05.02.2004 04:19:19)

by mohla být také pěkná výstava
    


a co... - Freya (web)
(05.02.2004 07:00:01)

...když může někdo vystavovat plechovky s h****, může pro mě za mě vystavovat i použité vložky nebo flekaté kalhoty. Vidět to nemusím a proto na to nepůjdu {smile}

Na tématu menstruace vs. společnost je důležité především to, že v reklamách na vložky se pořád používá ta trapná modrá tekutina. Šlechtična nejsem, tak nevím, proč bych měla kupovat výrobky určené zjevně ženám s modrou krví. Proč nějaká konkurenční společnost neudělá reklamu na skvěle sající vložky s červenou tekutinou? Nebo třeba s nějak jinak barevnou, kvůli obměně! {smile}
    


Proč nás nemají rádi? - Jiří Bureš (web)
(05.02.2004 08:02:16)

Je vidět, že někteří lidi nemají (roupama) co dělat. Jěště se někomu zdá, proč nás nemají někteří lidé rádi (občase se říká, že i celé národy). Chudáci sedí v uprchlických táborech, nemají co do úst a tady zatím...


Jinak spot je {big grin})
    


Tak ten chlap v parku - Mudd (web)
(05.02.2004 09:26:21)

provozoval performanci Tento měsíc onanuji. Měl odvahu přijmout své mužské tělo a bořit společenská tabu.
A já myslel, že je to nějakej úchyl.
    


No - arsinoe (web)
(05.02.2004 09:32:01)

nevím, když se na to někdo dívá, co by to nedělaly? Jinak k Tvým otázkám:
1. ne
2. ne
3. zcestné
4. ne
5. {smile} tabuuuuuuuuuuuuu
6. to nevím, u nás doma spíše méně
7. rozhodně v případě, že při zvýšené tenzi někoho nazabiju za blbé otázky
{big grin}))))))))))))))
    

Re: No - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 10:42:28)

No o tom samozřejmě žádná. Dívaj se na to lidi a nepohoršuje je to, no budiž. Ale proč to nazývat "odvaha přijmout svoje tělo"? Znamená to snad, že ženy, které toto nedělají, nepřijaly svoje tělo a stydí se za něj? Ne, krvácení na veřejnosti není podle mne přijmutí ženského těla ani boření tabu, je to jen a pouze ukájení vlastního uměleckého ega.
    

Re: No - Mudd (web)
(05.02.2004 11:24:03)

Uměleckého nebo exhibicionistického ega?
    


Prakticky souhlas s Arsi - Markéta P. (web)
(05.02.2004 11:30:41)

Na každou z otázek odpověděla stejně jako já. Jen k té sedmičce: hrdější jsem na pravidelnou ovulaci neb to znamená, že můžu mít děti. Na druhou stranu mi těch pět uběhnuvších mesíců těhotenství bez menstruace docela vyhovuje (až na to, že si tu krev a bolesti vynahradím všecky najednou vcelku zanedlouho).

Ale dělat z toho výzvu a performanci, to je pořádná pakárna.

A navíc, raději bych viděla, kdyby se zdůrazňovaly jiné aspekty ženství.
    


 - maja (web)
(05.02.2004 10:23:12)

tož na toto bude z mé strany reagována reakce formou článku, až budu mít čas. zatím mohu říct akorát to, že srovnávat menstruaci s ká-háčkem (kulohryz) je poněkud odvážné. krom toho - zatímco mí kolegové jistě nikdá moje krámy nezaregistrovali, tak já musím jejich nonkomfortní škrábací a nadhazovací exhibice s juniorama sledovat furt. a rajcovní to tedy není {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 10:32:31)

Těším se, napiš... Ale opatrně, Májo, opatrně, abys nereagovala na něco co jsem nenapsal.

Jo a zeptej se předtím svých kolegů, kolik tun vložek a tampónů se na ně denně valí z televize. {smile} A rajcovní to tedy taky není! {smile}
    

Re: - maja
(05.02.2004 11:49:02)

šak já si to dobře rozmyslím, neboj. leitmotiv už mám {smile} KH!
    


Re: - Mudd (web)
(05.02.2004 11:10:35)

Jiste nikda nezaregistrovali? Urcite?
Ja to na svych kolegynich obcas zaregistruju tesne pred podle nalady a nekdy i pritom podle cichu.
    


By se ai holky divily... - Tokugawa (web)
(05.02.2004 11:11:29)

...kdyby DEUX EX MACHINA na jeden měsíc odstranil vložky z obchodů. To by bylo řevu ve feministické komunitě, performance neperformance...
    

Re: By se ai holky divily... - Freya (web)
(05.02.2004 12:42:40)

Tokugawa >> To bych se divila. Zhruba stejně, jako by ses divil i ty, kdyby z obchodů zmizel třeba toaletní papír. {wink}
    

Re: By se ai holky divily... - Tokugawa (web)
(05.02.2004 12:55:14)

No nevím, kolik Ti je let, ale já si tuto situaci naprosto přesně pamatuju z ne až tak dávné minulosti {smile}
    

Re: By se ai holky divily... - Freya (web)
(05.02.2004 13:32:50)

To mám štěstí, že mé zjevení v tomto světě je až trochu pozdějšího data... {smile}
    

Re: By se ai holky divily... - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 13:35:21)

To jsou 80. léta, byl k tomu i vtip: "Víte proč není toaletní papír? Protože naše hospodářství plánuje spotřebu NA HLAVU a toaleťák je NA PRDEL!"
    

Re: By se ai holky divily... - Tokugawa (web)
(06.02.2004 08:00:21)

Jsi-li každý správným Čechem
ne papírem, ale mechem...
    


Re: By se ai holky divily... - Mudd (web)
(05.02.2004 13:37:33)

Jojo, kolovala tehdy ve skole takova rikanka:
"Neni vata, nejsou vlozky, co si dame mezi nozky? My jsme divky z dediny, dame si tam noviny!"
    


Re: By se ai holky divily... - Běžící Liška (web)
(06.02.2004 21:02:12)

...DEUS EX MACHINA...
jak vypadá bylo vidět v Allenově jednoaktovce Bůh, jak ji inscenovala svého času Ypsilonka. Ten se vložkami, ani tampóny nezabýval.
    


Ják jako - arsinoe (web)
(05.02.2004 11:49:09)

odstranili? Ják jako valí? Šmarjá my jsme si ty krámy nevymyslely a jestli si myslíte, že je to bůhvíco....kvůli tomu, že někde nějaká krava vytejká na ulici takových žvástů...krucipísek ale teď jsem se naštvala. Není z toho potřeba dělat vědu...ale teda ani jedním směrem. Jak by se holky divily, kdyby zmizely vložky?
No to se mi snad zdá toto!!!
    

Re: Ják jako - Tokugawa (web)
(05.02.2004 12:54:27)

Se nečil. Myslel jsem ty "umělkyně"...
    


 - FK (web)
(05.02.2004 11:50:54)

<i>"Když se mluví o ženách, člověk má pocit, jako by to [menstruace] ani nebylo."</i><br><br>
Uhm, a on někdo usiluje o opak? Jestli ano, určitě ne ženy. Aspoň jsem si nikdy nevšiml, že by kolegyně v práci nějak zásadně bažila po tom, abychom u oběda rozebírali menstruaci. Přitom mně by to na rozdíl od ní (a zřejmě i drtivé většiny ostatních žen) nevadilo vůbec. Takže bych to upravil na:<br><br>
<i>"Když se mluví o ženách, člověk má pocit, jako by to [menstruace] ani nebylo - protože se tak ženy samy tváří a muži nemají sebemenší důvod jim to vymlouvat."</i><br><br>Čili ta umělecká demonstrace je vlastně na téma "Odsuďme muže za to, že se s námi nebaví na témata, na která se nechceme bavit".
    


Jiný názor - Vesničan (web)
(05.02.2004 12:11:33)

Upozorňuji, že tento názor není můj vlastní a mám k němu neutrální postoj. Četl jsem ho poměrně nedávno v jistém periodiku.
Menstruovat není přirozené. Každá menstruace je znakem promarněné příležitosti k mateřství. Ženské tělo je přizpůsobeno k plození a rození dětí po celou dobu produktivního, potažmo reprodukčního, věku. To jenom neustále se prodlužující lidský věk způsobuje, že se přestává krýt produktivní věk s reprodukčním, a namísto reprodukce dochází po hormonálních, tedy i klimakterických změnách, k postmenopasálním stavům reprodukci znemožňujícím, ačkoli produktivní věk pokračuje.
Tedy žena v reprodukčním věku má být neustále gravidní, či po porodu, tedy bez nepřirozených menstruačních cyklů.
    

Re: Jiný názor - Freya (web)
(05.02.2004 12:38:05)

To bylo nějaké humoristické periodikum, ne? {smile}
    

Re: Jiný názor - Vesničan (web)
(05.02.2004 12:55:55)

Ne, jeden celostátní deník.
    

Re: Jiný názor - Freya (web)
(05.02.2004 13:31:38)

Tak to by autorovi toho článku měli do chřtánu nacpat vložku, aby si uvědomil, jakou pakárnu hlásá. To mám jako povinně pravidelně rodit děti od jedenácti do asi padesáti let? Neuvěřitelné, co ti lidi nevymyslí...
    

Re: Jiný názor - Jiří Bureš (web)
(05.02.2004 13:35:49)

Pozor. Rodila bys ne od 11 - 50 ale tak od 11 do 30 (ale spíš míň), protože bys umřela dávno před tou 50. Ono ne vše přirozené je zrovna dvakrát zdravé (ať si příznivci tzv. přirozených porodů říkají co chtějí)
    


Re: Jiný názor - Mudd (web)
(05.02.2004 13:34:56)

On se ten věk myslím až tak moc neprodlužuje, tím chci říct, že nejstarší lidé před stovkami let se dožívali v zásadě stejného věku jako dnes. Ten věk se prodlužuje pouze statisticky - posouvá se průměr, protože klesá úmrtnost.
Jinak ale je zajímavé, že člověk je asi jediný tvor, který má samice v postmenopauzálním stadiu, tedy babičky.
Moc zajímavý článek (nedoporučuju citlivým duším) na tohle téma je tady: [www.vesmir.cz/04_99/225.htm]
    

Re: Jiný názor - Alraune (web)
(05.02.2004 15:15:21)

Kdepak {smile} Například vlci se dožívají i v přírodě věku okolo 15 let, přitom vlčiceš hárá tak do 11, 12 roku život,a většinou už stejně není schopna zabřeznutí. Zrovna tak slonice, kobyly... POkud už tělo nefunguje tak, jak má, k oplodnění často nedojde {smile}
    


Re: Jiný názor - pupava (web)
(09.02.2004 19:11:00)

Tebe asi uplne sibe........ To by z nas zien tu uz vela davno nebolo.... Co tak oddych medzi jednotlivymi graviditami? Ved sa telo uplne vysili! Preto volakedy zeny vyzerali tak, ako vyzerali......... To by si asi nadseny prilis nebol... Kua, tiez som sa nas*ala!
    


Arthure, díky tvé případné - White Dog (web)
(05.02.2004 13:08:25)

performanci jsem si vzpomněl na následující vtip:
Proč si ženské drbou hlavu?
...???
Protože nemají koule!
{smile}

Tak pardon, ale svého času jsem se tomu vtipu opravdu smál.
    


arture, - janicka (web)
(05.02.2004 13:34:19)

ted uz je to jasny - ty se nas zenskych bojis, zejo... {big grin})))
    

Re: arture, - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 14:05:50)

Jojo... Už od dob školní jídelny se bojím některejch typů {big grin}
    


 - Lokutus (web)
(05.02.2004 14:02:46)

Já tam pujdu taky a budu tam menstruovat přes průhledné kalhotky (pokud je na sebe narvu). A když se mi nebude zrovna chtít menstruovat, budu tam alespoň zvracet.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 14:11:00)

Doporučoval bych taky prdět, vždyť to je přirozené a není se za co stydět! Prdem k lepšímu pochopení mezi lidmi!

Budiž naším heslem: "TENTO MĚSÍC FLATULUJI"!!! (a příští se se mnou manželka rozvádí...) {smile}
    


Tak jo - limetka (web)
(05.02.2004 14:26:20)

Jasně, je to síla. Ale myslim že jsou na světě horší věci, než pár potrhlých ženštin. Nevim, proč to tak rozebírat.
    

Re: Tak jo - Roj (web)
(05.02.2004 22:16:26)

Protoze je to uzasna legrace.
    


No, ale povedlo se to holkám - Alraune (web)
(05.02.2004 15:17:21)

podívejte se, co to vyvolalo komentářů. Co to ještě vyvolá komentářů jinde. A o to nejspíš šlo. Z tohohle hladiska je ta performenc povedená.
    

Re: No, ale povedlo se to holkám - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 15:39:39)

Z tohohle hlediska ano. Chtěly otevřít celospolečenskou diskusi o genderových tématech a vida - otevřely ji.

Otázkami ale zůstává:

1. Je diskuse o menstruaci nutná, potřebná nebo smysluplná?

2. Je třeba diskusi o postavení žen, rovných příležitostech atd. prezentovat a podněcovat právě pomocí menstruace?

3. Myslíš, že by se celospolečenská diskuse o zdravé výživě měla podpořit výstavou "Tento měsíc mám tuhou stolici" (performanci ani nedomýšlím...) ?

Spíš si myslím, že se jedná o snahu přitáhnout pozornost ke Gender Studies než rozproudit nějakou celospolečenskou diskusi.
    

Re: No, ale povedlo se to holkám - Mudd (web)
(05.02.2004 15:45:24)

A když se o tom pak sepíše zpráva a seznam všech citací v médiích, to se pak žádá o granty {wink}
    


Re: No, ale povedlo se to holkám - janicka (web)
(05.02.2004 16:27:12)

(budu tajne doufat, ze tentokrat me system nevyf...uje. nemam rada komposty! kompost ano, ovsem coby vyrobnu kvalitniho humusu):
1) to tezko rict, ovsem je zdaleka zabavnejsi nez dejme tomu diskuse o fotbale...
2) asi je. prinejmensim se ukazalo, ze tudy cesta vede.
3) jasne... zkus to{wink}
ad dodatek: proc sakra vsude ctu/slysim ty nesmysly o tom, ze se "chteji zviditelnit" (aplikovano na vsechny, kdo delaji neco, co "normalni clovek nedela")? je to prachobycejna snaha zviditelnit to tema, ktery je jinak zobrazovany takrka vyhradne ve stupidnich reklamach... a tohle zpracovani je na rozdil od onech reklam aspon vtipny.
    

Re: No, ale povedlo se to holkám - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 16:46:04)

Střílíš skvěle, ale vedle...

Ad 1. Diskuse o fotbale je z mého pohledu na stejné úrovni relevance jako diskuse o menstruaci - jde to mimo mně.

(Tvoje odpověď byla ve styku "...u vás zase mlátíte černochy!")

Ad 2. - A není to kontraproduktivní? IMHO je, takto podaná "ženská otázka" dokáže otrávit spoustu lidí, kteří s ní souhlasí, například mne. Já osobně podpořím boj žen za rovné příležitosti, osobně mě rozpálí doběla to, když ženě řeknou "Vás nechceme, vy máte dítě..." apod., rád uznám ženám třeba i právo na několikadenní volno každý měsíc (některé firmy to tak mívají), ale jakmile mi houf amazonek začne kázat o menstruaci stylem "Já menstruuju - a kdo je víc?" (přeháním), jsem znechucen. Nejde tu o společenská tabu, jde tu o to, že jsou určité záležitosti, které v naší společnosti patří do "soukromí".


Janičko, co je to jiného? Osobně si dokážu představit mnohem účinnější akce, tohle je, nezlob se na mně, z pohledu tolerantního muže - feministy, pouhá provokace.

A ještě se zeptám: PROČ BY SE MĚLA MENSTRUACE ZVIDITELŇOVAT??? Je to nějaké hrdinství, nebo utrpení, či oběť lidstvu, nebo snad věc, která by se měla veřejně probírat? O které by se mělo hlasovat v parlamentu, psát v novinách a diskutovat na televizní obrazovce? Co je na menstruaci zviditelněníhodného?
    

Re: No, ale povedlo se to holkám - janicka (web)
(05.02.2004 17:02:20)

no dobra, tak vazneji:
1) jasne, cernosi. - mym zamerem bylo shodit to znevazovani tematu coby nevhodnyho k diskusi. jiste - menstruace neni vetsinou nic prijemnyho, ale to neznamena, ze se o ni musi mlcet, protoze nemlceni se proste "nehodi"... proc je debata o fotbale pripustna a o menstruaci ne, kdyz obe temata se klidne daji oznacit jako naprosto nezajimavy?
2) houf amazonek - no potes koste.{wink} autorky bych oznacila vselijak, ale takhle... - a co takhle to brat jako (byt ponekud drsne) podotknuti, ze co je soukrome, nemusi byt nutne tabu? vem si, jak to dopada treba s tematem porodu... dlouho bylo ukazkou slusnyho vychovani nemluvit o tom, ze mamina automaticky dostane klystyr, dole ji oholi a nastrihnou a neobtezuji se ji zeptat, jestli ji to nahodou nevadi. natoz aby o tom mohla rozhodnout. a dnes? mamina, ktera tyhle (casto naprosto zbytecny) praktiky odmita, je proste "divna".
ad provokace - ale jo, souhlasim. a myslim ze i autorky se s tim, ze se jedna o provokaci, ztotozni...
ad "proc by se mela menstruace zviditelnovat": naopak - ona se zneviditelnuje, divkam je ve skolach (u nas to byvalo v telocviku... jo jo) dokonce kladeno na srdce, ze ani nas manzel by skoro nemel vedet, ze existuje neco jako menstruace, natoz treba menstruacni vlozky. neda se to brat jako protivaha? (otazka k debate.)
no a dal... jo, utrpeni, to si pis.{wink} (takovy mensi porodni bolesti co ctyry tydny, to neni zrovna zuzo.)
    

Re: No, ale povedlo se to holkám - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 17:30:39)

Jen stručně ad tělocvik: Není kuriózní, že vám to takto říkala (nejspíš) žena? V tom případě se obávám, že problém s "přijímáním" menstruace jako čehosi běžného nemá ani tak "populace", jako především "určitá část žen" - pokud jsou tělocvikářky taky ženy. {smile}

Chování personálu u porodu je opravdu otázka celospolečenská, ale menstruace s tím nemá nic společného (kromě toho že jde o stejný orgán). Nebo snad ano?

Intimita menstruace je stejná jako intimita flatulence... Zkus si slovo "menstruace" nahradit slovem "prd". {smile}

A pozor - já neznevažuji menstruaci jako téma k hovoru. Ale ať prosím nikdo netvrdí, že tím nějak napomáhá celospolečenské diskusi o ženské otázce. Tvým přirovnáním vzato může tedy každý, kdo plká o fotbalu tvrdit, že napomáhá diskusi o úrovni vrcholového sportu...
    


ad "zviditelněníhodného" - Mudd (web)
(05.02.2004 17:04:27)

Ale to je právě super téma na grant. Zpracováním sociologické studie na tohle téma se dá uživit pěkných pár měsíců. {wink}
    


Re: No, ale povedlo se to holkám - Alraune (web)
(05.02.2004 19:43:30)

Víš co? Jdi se na tu výstavu podívat {smile} Komentuješ totiž jen svůj dojem, já jsem tam dneska byla, celá výstava je velmi komorní a pro ženskou trochu dojemná. Není na ní nic skandálního, jsou to spíš takové hříčky.

Je to trochu o mateřství, o porodech, trochu o dělání si legrace ze sebe samé. Prostě, po zhlédnutí výstavy je ta debata i článek trochu mimo mísu.
    

Re: No, ale povedlo se to holkám - Arthur Dent (web)
(05.02.2004 20:53:53)

Tak stručně: Pokud někdo menstruuje skrz kalhoty na veřejnosti, je to pro mne nechutné. Tento fakt jsem si dovolil okomentovat. Nemyslím si, že by se můj názor na toto nějak změnil po návštěvě libovolné výstavy.

Stále si myslím, že takto prezentovaná "výstava o menstruaci" nemá nic společného s proklamovanými cíli.

To jestli je výstava sama taková nebo maková není pro tento názor nijak relevantní. Nehodnotím tu akci, hodnotím ten mem, který se objevil na Feminismu: "Výstava o menstruaci".
    


 - Alfa (web)
(05.02.2004 21:26:16)

no já nevím - výstavu jsem neviděla, ale mám v plánu jí zítra navštívit, tak pak možná budu mluvit jinak.

Zatím se mi to ale opravdu zdá mírně zcestné a už jen její název mi vadí. Fotografie z výstavy, které jsem zatím viděla, se mi také zdály nechutné a naopak ženu znevažující.

Okolo menstruace nedělám žádnou vědu, nemám žádná tabu, ale také nevidím důvod, proč bych jí měla prezentovat na veřejnosti, navíc takovýmhle způsobem ... a ještě na ní být hrdá.

Ne - nejsem na ní hrdá, beru to jako život, jako nutné zlo a nemíním dávat celému světu na vědomí, že zrovna mám "své dny" a že mi je díky tomu mizerně a že jsem podrážděná a lítostivá a že mě celý svět štve.

Myslím, že ženy můžou být hrdé na jiné věci, než zrovna na tohle...
    

Re: - Freya (web)
(05.02.2004 22:47:34)

Kdyby bylo v nabídce třeba triko "Tento týden menstruuji", brala bych ho. O lítostivosti nic nevím, ale mohla bych tím dát najevo "jsem nabroušená a snadno se naštvu, neopovažujte se na mě někdo něco zkoušet!" To by se mohlo hodit.
    


Tak mě napadlo... - Jori (web)
(05.02.2004 21:36:27)

Celou dobu přemýšlím, jak se děvčatům (matce a dceři) podařilo pěkně shodnout na termínu menstruace{big grin} Nebo že by plánovaly tu výstavu a performanci podle menstruačního kalendáře?
    

Re: Tak mě napadlo... - Roj (web)
(05.02.2004 22:15:33)

Na to jsou pilule. Prestanes to brat a mas to {wink}
    


Re: Tak mě napadlo... - Freya (web)
(05.02.2004 22:44:21)

Kdysi kdesi jsem četla, že tohle se někdy slaďuje samo od sebe. Funguje to prý přes feromony. Prostě když se dvě ženy často vídají (nebo spolu třeba bydlí), tak se stává, že se jim cyklus vcelku precizně srovná.
I když prášková varianta je určitě jistější.
    


... jen se směju - 3am (web)
(06.02.2004 14:12:10)

Souhlasím s Arthurem a jak jsem četl všechny komentáře, řekl bych, že tato diskuze, naláká a přivede na výstavu spoustu lidí, už jen protože, chtějí vidět tu "senzaci" osobně bych se tam šel taky podívat, být z Prahy, ale určitě ne z důvodu že bych prahnul vidět jak někdo menstruuje na veřejnosti, což mně osobně přijde docela nechutné (někdo je na to hrdý, každý jsme jiný)
    


fotky z výstavy - 3am (web)
(06.02.2004 14:46:41)

kdo tam nebyl, tak se mrkněte, alespoň na fotky:

[revue.idnes.cz/foto.asp?c=A040204_152518_vytvarneum_dpi&strana=1]

... je to síla =o)
    

Re: fotky z výstavy - Gil-galad (web)
(07.02.2004 09:11:31)

Ehhh... nemůžu se ubránit dojmům obdobným z www.rotten.com...
    


Gloria Steinem: If Men Could Menstruate - Vida
(06.02.2004 15:24:55)

Doporucuji:
[www.haverford.edu/psych/ddavis/p109g/steinem.menstruate.html]
    


asi sebeparodie - Binárná Ládin (web)
(07.02.2004 01:54:50)

přečetl jsem si o vernisáži a mám dojem že to je sebeparodie, nemůžu si pomoct, hlásím se na performaci s drbáním , můj syn by se mohl například štourat v nose, aby v celé věci nechyběl ani náhled vyloženě dětský..:o))
    


 - zwíře (web)
(07.02.2004 16:15:29)

Ty vole, Kontráš se k tomu propůjčil? To bych do něj nikdy neřek, ještě tak Punk, ale tohle? {smile}
    
HotLinks
Zpět na článek