|
Vysvetleni??? - ebear (web) (19.02.2004 09:24:24) Tak nevim, ale troufam si tvrdit, ze je to zpusobeno tim, ze lide z vesnic nemaji radi davy lidi, zatim co mestaci jsou na tlacenice zvykli a dokonce jim pripadne divne, kdyz okolo nikdo neni. Aspon teda me se ve statlu dela ze vsech tech lidi nejak soufl. | |
Já osobně - Ivan (web) (19.02.2004 09:25:07) jezdím v domácím prostředí skoro zásadně v zadním vagónu (protože je tam vskutku většinou víc životního prostoru), ale když jedu v cizím městě tramvají, jedu v předním, protože na neznámé lince je to praktičtější. Ve vlaku nastupuju do toho jeho konce, který je dál od nádražní budovy - lidi jsou líný chodit daleko a na začátku trati (a u dlouhých vlaků) to v zásadě funguje; pak se to pochopitelně pokazí tím, že v některých nádražích se přiblíží vlak k čekárně zadkem, v jiných lokotkou... | |
Taky jezdím zadním (vagónem) - Markéta P. (web) (19.02.2004 09:26:14) A to jako domorodka v Brně i v Praze. Jako dítě jsem milovala koukání přes číslo vzadu na koleje a mačkala jsem ty záhadné čudlíky, co tam byly, představujíc si, že tramvaj řídím ... | |||||
|
Jedno možné vysvětlení - Mudd (web) (19.02.2004 09:47:17) platné alespoň pro Prahu. Pamatuju se z dětství, že v zimě většinou topil akorát první vagon. My, co jsme jezdili po Praze s rodiči jako malí jsme byli hnáni do prvního vagonu, abychom nenastydli. Naproti tomu jako děti jsme zase rádi jezdili vzadu, protože to tam víc házelo. Takže je to možná způsobeno tím, jaký vliv u koho převažoval. Nepozoroval jsi třeba vpředu větší procento starších lidí? To by tuhle teorii mohlo potvrzovat. | |
vlečňák - maja (19.02.2004 09:54:56) z pověrčivosti jezdím vlečňákem (zadní vagón) - prej do něj nechodí revizoři. šalinkartu (lítačku) si nekupuju a cvikám málokdy. zatím (3 a 1/2 roku aktivní praxe) to funguje. kuloárová zpráva ohledně topení v šalinách - topí se v obou vagónech, ale jen na jedná straně a teď nevzpomenu, jestli to je pravá nebo levá. | |||||
|
|
- Helenka (web) (19.02.2004 10:15:06) Přesně, jak říká pankreas, nastupuju vždycky tak, abych byla při vystoupení na té straně, kam potřebuju jít ... je to za A kratší a za B se nemusím prodírat mezi lidma na zastávce na její druhý konec. A taky hodně záleží na tom, z které strany tu tramvaj dobíhám Když to někde neznám, jezdím prvním, abych dobře viděla, kudy jedeme a mohla tudíž včas identifikovat nějaký záchytný bod, u kterého mám vystoupit. Všechno je to o logice :o) | |
- Lokutus (web) (19.02.2004 10:56:51) Já jsem z Prahy a je mi úplne jedno, v kterém vagónu jedu. Raději nastoupím samozřejmě do toho, který je prázdnější, ale jinak na tom podle mě nezáleží. Samozřejmě existují faktory, které tady popsali ostatní - potřeba mít přehled, potřeba včas zareagovat, revizor atd. K tomu bych dodal, že mi přijde logické, když je narvaný první vagón, protože na těch tramvajových ostrůvcích bývají vepředu ty stojany s jízdními řády a lidé, kteří takový jízdní řád prohlédnou, většinou neodcházejí dozadu, nýbrž zůstávají vepředu a překážejí dalším lidem, kteří by rádi ten jízdní řád viděli. Také záleží na tom, kam člověk jede. Pokud jedu tramvají domů, nastupuji dozadu, protože mi to tak na cílové zastávce vychází. To je stejné, jako v metru. Záleží na tom, kde je východ, přechod, podchod, či nadchod, nebo na které straně se nachází obydlí toho cestujícího. Pak tu byl také uveden faktor dobíhání tramvaje. To pak ti opozdilci nastupují dozadu, pokud vůbec nastoupí. Tramvajáci si oblíbili klasický vtípek, kdy vás nechají přiběhnout až k tramvaji a pak vám zavřou dveře před nosem. Léčí si tím své komplexy a frustrace, což se dá samozřejmě pochopit. Já bych byl také frustrován, kdybych dělal tramvajáka. Každopádně, ani jako rodilý pražák jsem si nikdy nevšiml, že by někdo preferoval jeden, či druhý vagón. Nemluvě o tom, že kolikrát není ani co preferovat. Stále častěji totiž jezdí tramvaje jen s jedním vagónem. | |||||||||
|
Nerozumim - WHY (19.02.2004 12:27:37) Cituji z druhého odstavce: ... pokud jede tramvaj, která má dva vagony, plnější je téměř vždy ten přední. A ted cituji z posledniho odstavce: ... Protože takhle uvažuje většina cestujících, bývají obvykle plnější zadní vagony. Jedine vysvetleni zmineneho rozporu, ktere mne napada, muze souviset s tim, ze kazdou cast sveho prispevku psal autor v jine fazi zmineneho vecneho kolobehu preferenci .. | |||||||||||||
|
technická stránka věci - řetěza (web) (19.02.2004 13:46:13) přítel mojí kámošky dělá u tramvajáků. nějakou elektroinstalaci bo co. ale! prý by si nikdo od tramvají nesedl dozadu, protože při nehodě (vykolejení) jsou v mnohem větším nebezpečí cestující obývající zadní vagón. pokud se něco tramvaji stane, tak prý v té zadní je vždy víc zraněných a podobně. ale je otázka, kolik z těch cestujících to ví. já to třeba vím, ale nastupuju zásadně tam, kde vidím nejvíce volného místa. | |||||
|
hrdej vesnican - juneau (web) (19.02.2004 16:37:55) Metro, tramvaje, to je pro me cizi hudba, ale autobusem (kde neni predni ani zadni vagon, pro ty neznale) jezdim denne. 75% mladych lidi pri vstupu do prazdneho busu zamiri az co nejvice dozadu. Ja take. Mozna proto se navstevnici z Vidlakovic vice orientuji na zadni vagony tramvaji a podobnych prazskych vychytavek. | |||||