.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

21.02.2004



aneb Co mi dokáže spolehlivě otrávit večer ve společnosti.

Jsou to například dialogy mezi Chlastonutičem (A., díky za ten termín) a mnou. Nejsem naprostý abstinent, ale asi tak čtyři piva a dva litry vína za rok jsou mojí ideální mírou. Upozorňuji že ne najednou.


Chlastonutič(C): „Dej si se mnou panáka!”
Já(J): „Ne, nechci!”
C: „Tak si kurva dej!”
J: „Ne, nedám si!”
C: „Tě asi jeden panák zabije, ne? Hele, nech toho, tajhle máš a šup tam s ním!”
J: „Nechci”
C: „Pane vrchní, doneste nám dva velký bechery!”
J: „Pane vrchní, jen jeden!”
C: „Ty si vůl, vole... Tak si dej aspoň pivo!”
J: „Nechci pivo, nedám si ho!”
C: „Jsi hovno chlap! Se bojíš si dát pivo?” (specifická forma nátlaku na muže)
J: „Nebojím, ale nedám si”
C: „Dej si, kurva, se mnou paňáka, jinak mě nasereš!”
J: „Nedám si”
C: „Chceš mě nasrat?”
J: „Nechci, ale nedám si!”
C: „Hele, to mě fakt nasereš!”
J: „Nojo, tak tě naseru, je mi to líto, ale nedám si.”
C: „S tebou je hovno sranda!”
J: „Jojo, je se mnou hovno sranda, ale nedám si.”
C: „Proč si nedáš ani to pivo?”
J: „Nemám na něj chuť!”
C: „To seš jako abstinent?”
J: „Nejsem, ale nemám na to dneska chuť.”
C: „No tak na co máš chuť?”
J: „Nemám chuť pít...”
C: „To jako jsme ti špatná společnost?”
J: „To ne...”
C: „Tak se se mnou kurva napi, ne?”
J: „Nenapiju se ani s tebou, ani s nikým jiným, nenapiju se ani sám.”
C: „Si myslíš, že si jako něco víc než my? Tak víš co? Di do prdele, debile...”
No, většinou jdu. Pokud někomu dělá problém respektovat to, že nechci pít...


Neexistuje obrana. Na otřepané já řídím nasadí chlastonutič protihmat: „Tak přespíš u nás, na to se vyser a dej si panáka...” a rozjíždí se specifická forma dialogu. (Tady je na místě rada: Pokud snad podlehnete a zeptáte se „Fakt můžu u vás přespat?”, dozvíte se „No jasně, v pohodě, naprosto v klidu, a teď si dej panáka...” Dáte si jednoho, dva, tři a ve dvě v noci zjišťujete, že dotyčný buď spí, nebo někdy o půlnoci odešel neznámo kam, nebo že si nepamatuje kde bydlí a pokud si náhodou pamatuje, tak že ztratil klíče.)

Přemýšlel jsem, kde se to v těch chlastonutičích bere. Jejich otřepaná výmluva je, že chtějí, abych se bavil taky tak dobře jako oni. Nedovedou pochopit, že já se dobře bavím i když nepiju. Na to, abych se dobře bavil, mají vliv úplně jiné věci. Ve skutečnosti chlastonutiči jsou většinou v mírně podroušeném stavu a chtějí v něm nebýt sami, to je jediný důvod, proč jim vadí střízlivý člověk.

Nejsem z těch, kdo si ve společnosti dává totéž co ostatní, aby „netrhal partu”. Nedělalo mi nikdy problém požádat číšníka, když chtěl nést osm piv, ať jich vezme sedm a k nim sodovku, taky do půllitru. Nedělám to ale proto, že chci nebo musím mít něco extra nebo že bych snad chtěl prosadit svou individualitu. Ale na druhou stranu odmítám pít (třeba) pivo jen proto, že jsem v hospodě a „všichni ho pijou”. Pokud na něj nemám chuť, nedám si ho.

Další věc, která mě dokáže spolehlivě otrávit až k takovému stádiu, že se opřu zády o židli, zkřížím ruce na prsou a mlčím je skákání do řeči. Či spíš „nepuštění ke slovu”. Příklad: Vypráví se nějaké historky. Počkám si na chvilku a řeknu „No hele, to mi připomíná toho chlapa...” — a někdo mi skočí do řeči. Počkám, jestli si to neuvědomí a pokud ne, nechám ho domluvit. Nejsem z těch, co se musí v hovoru prosadit za každou cenu, hovor není souboj „kdo z koho”. Pokud se mi to stane ještě dvakrát po sobě, odcházím. Nikoli snad kvůli „zásadám”, ale kvůli tomu, že s lidmi, kteří berou hovor jako souboj o to, kdo bude mluvit, mi není příjemné sedět.

Další specialitou ve větší společnosti jsou „hnedjsemutebové”. Přijdou, řeknou:"Jé, ty jsi tady, no to je skvělý, tos mi udělal radost, hele, já to tu oběhnu a hned jsem u tebe, pokecáme..." Po půl hodině se stále někde s někým baví, po hodině se objeví a řekne „Jé, hned jsem u tebe, já se támhle zasek'...” Asi mu nestojím ani za to, aby si udělal pět minut čas...

No a pokud chcete poradit způsob, jak mi dát najevo, že jsem pro vás absolutně nezajímavý a má společnost vás otravuje, tak poslouchejte: Stačí, když se se mnou budete bavit, pak si počkáte, až budu něco říkat, a v půlce věty se otočíte k někomu jinému a začnete mu říkat něco úplně jiného. Lepší způsob, jak mi dát najevo abych odešel neznám.


Zadal Arthur Dent, 21.02.2004 22:47:45, 36 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/769

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

. - juneau (web)
(21.02.2004 23:19:26)

taky se nerad nechavam ukecavat k piti, kdyz pit prave nechci. ne ze bych byl pil 'tak malo' jako vy, ale pokud nemam chut nebo naladu, tak me k tomu nedokope nic. Dokonce me i BAVI chlastonutici odporovat, stvat ho tim, iritovat... takove male zadostiucineni, kdyz vim, ze se opravdu nenapiji.
    


Přesné a výstižné - White dog (web)
(21.02.2004 23:36:39)

Moje alkoholová norma je sice podstatně větší než u tebe, ale přesto:
panáky nepiju téměř nikdy. Dokonce je odmítám i v situacích typů "já mám narozeniny", "ty máš narozeniny" a dokonce "včera se mi narodilo dítě". Prostě je mi ukradené, co kdo slaví, já tvrdý alkohol nepiju z jednoho prostého (a zřejmě velmi nepochopitelného) důvodu: NECHUTNÁ MI. Skutečně nevím, co je lahodného na fernetu, vodce nebo rumu. Třeba u whisky nebo koňaku si dovedu představit, že jde o lahodné pití, ale pouze v míře jedna nebo dvě skleničky. Ovšem whisky ani koňak nejsou z toho druhu alkoholu, co by do tebe lili chlastonutiči. Rozhovor s nimi a mnou probíhá zhruba takto (už je zřejmé, že mi chce vnutit panáka): Ch: "co si dáš" Já: "Whisky, třeba Grants" Ch: "neblbni, řekni něco normálního" Já: "tak nějaký dobrý koňak" Ch: "si *cenzurováno*, di do prdele."
    

Re: Přesné a výstižné - Erix (web)
(22.02.2004 03:05:19)

Tak to ja zase treba Fernet si dat muzu, i kdyz spis jenom prilezitostne.
Jinak vetsinou pivo. Ale vubec nepiju, kdyz mam napr. potom ridit. Jsem ted uz nejakou delsi dobu v cizine, kde nejaky ten zlomek promile v krvi povolen je (cca 2 maly piva behem prvni hodiny...). Ale ja proste nepiju pred rizenim ze zasady, protoze si myslim, ze to neni spravny. A samozrejme pak nasleduji kecy o "chlapstvi"...
    


 - Markoff (web)
(22.02.2004 00:11:53)

hmm, tak neviem s akymi inteligentami sa stretavas, ale moc rozumu asi nepobrali ked chcu dospeleho cloveka presviedcat o niecom naco uz odpovedal

na takeho cloveka bych sa asi vykaslal a nebavil sa s nim vobec ked po 1-2 odmietnutiach nie je schopny pochopit co mu vravim

btw. som uplnym abstinentom uz zhruba rok a alkohol mi prakticky vobec nechyba (tak ako cigarety a kava ktore som nikdy nepozival, teda az na par experimentov)
    

Re: - Arthur Dent (web)
(22.02.2004 00:21:23)

Oni jsou už totiž většinou připití, a to jde inteligence, logické uvažování a podobné věci stranou...
    


- = - Lukyn.cz (web)
(22.02.2004 02:59:24)

Taky nemám rád chlastonutiče. A ještě nesnášim kecy od lidí, kteří chlastonutičům vyhověli. Věta typu "oni mě ožrali", mě fakt vždycky dostane. Říkám: "Jasně, jeden Ti násilým otevřel hubu a druhý to do Tebe nalil".{wink}
    

Re: - = - johnny (web)
(22.02.2004 11:06:13)

bohužel ale někdy dochází k situacím, kdy proti tobě sedí desítka lidí a ty místo "pivo!" řekneš "nechci pivo, chci.." "COŽE?! SI NORMÁLNÍ?!". deseti lidem se odporuje mnohem hůř. Chlastouniče pošleš někam, ale deset lidí někam nepošleš, ti pošlou tebe. Takže buďto mávneš rukou nad deseti lidma a jdeš pryč (můžeš zkusit zůstat a tzv. jim trhat partu, ale čumět na tebe budou tak, to většinou za to nestojí) anebo si to pivo dáš. Tímhle psychickým násilím - vydíráním ti hubu opravdu otevřeli a to pivo tam nalili. IMO.
    

Re: - = - Ozzy (web)
(22.02.2004 11:16:49)

Jo,je to zapeklitá věc.S chlastonutiči nelze diskutovat,zvlášť pokud jsou v přesile.V těchto případech volím taktiku:"Kdo uteče vyhraje...",protože střízlivý člověk si s opilci stejně nerozumí.
    


Re: - = - allora (web)
(22.02.2004 11:19:53)

Johnny-desítka debilů na jednom místě? Pak je hloupé setrvat tam déle než dobu nezbytně nutnou k nalezení dveří.
    


Re: - = - Arthur Dent (web)
(22.02.2004 13:24:21)

No, já osobně jsem takový, že i proti deseti lidem řeknu "NE! CHCI SODOVKU BEZ BUBLINEK!" - mám-li žízeň. Nemám-li, odcházím.
IMO jim nejvíc vadí to, že ožerou-li se, nebudou moct říct doma: "No vožrali se všichni, to se nedalo nedat si..." Takhle je můžou partneři deptat: "Ale Arthur si dal sodovku / colu / čaj a nevožral se...", čímž má oblíbenost v dané společnosti klesá k nule.

Ale doby, kdy jsem dělal věci, které jsem nechtěl jen proto, abych byl společností oblíben, jsou pryč. Díkybohu za můj individualismus! {smile}
    


Naštěstí to ženské odpustí spíš, - Marketa P. (web)
(22.02.2004 08:49:50)

i když je to někdy taky nepříjemné. V práci si na mě už zvykli. Ovšem moje teta, která má na alkohol alergii (fakt oteče, slzí, smrká ..) zjistila, že na různých slavnostních večeřích nezabírá ani tenhle argument, a tak tvrdí, že je vyléčený alkoholik ...
    


 - frantisek (web)
(22.02.2004 11:16:25)

Ještě je taky dobrý odolat, nepít a "trhat partu" ve společnosti, která to respektuje. Pak ale přichází stav: "Ty se vůbec nebavíš. To musí bejt na nás hroznej pohled. Sme se vožrali. Hodíš mě domů. Nevadí ti to?"
    


:o)) - Trillian (web)
(22.02.2004 11:58:23)

pozvání k alkoholů je domorodci chápáno jako poklona... odmítnutí je nezdvořilostí rovnající se uprdnutí v přítomnosti královny...
jsi prostě taková charismatická osobnost, že se s tebou chce každý opít :o))

ale je fakt, že mi podobné neodbytně vlezlé pozvánky taky lezou krkem... nejhorší je, že na to je i asertivita krátká...
    

Re: :o)) - Arthur Dent (web)
(22.02.2004 13:26:44)

Nikoli. Alkohol je v prvních stádiích konzumace sociální droga, nutící lidi ke sdružování. A ten kdo nepije tak je jednak tichou výčitkou (jde to bavit se i bez pití), jednak jim kazí báječnou výmluvu "Pijou přece všichni..."
    


Pití ve společnosti? když nechci nemusím - Jamesek (web)
(22.02.2004 12:45:33)

No já se teda alkoholu nějak moc nevyhýbám, ale umím poznat kolik snesu, na kolik mám chuť a pít si svým tempem a to co chci. Když nechci nebo nemůžu, nepiju. A byvím se úplně stejně.
(zrovna jsem si vzpomnel na historku jak jsem delal ridice plnemu autu na jedne triskotece mimo mesto, povzbuzeni kamaradi odpadavali a ja se paradne bavil. Kamoska nemohla uverit ze je vezu domu. Pry v tomhle stavu. A ja rekl ze jsem nic nepil a odvezl je domu. Pak mi vzkazal ze koukala jak puk, ogar co se dokaze bavit i bez piti)
Kdyz si jdeme sednout na skopicka, nedela mi zadny problem zustat (jak se rika) pozadu. Ti co mne znaji vi, ale treba minule jeden ogar pry co se deje? Ze ma o tri piva vic. Ja na to ze mi moje chutna, ale ze na zavodech nejsem a ze nemusi brat na mne ohled a rozjede to treba kdyz ma chut.
Cele to ma nekolik pozitivnich stranek. Nepamatuji si ze bych byl nekdy ted totalne "z praku", nebo ze bych se v dusledku nezrizeneho piti pozvracel (posledni co si teda vybavuji je maturitak, ale to byla blba kombinace a vicemene moje vina {smile}
    


 - Vesničan (web)
(22.02.2004 13:44:23)

Důsledně abstinuji několik let. Mé zkušenosti jsou na román. Novela by však byla únosnější. Nevím, kdo by dokázal číst román, jehož hlavní osobou je nepijící debil a obměňující se banda hňupů, nutících tomu debilovi alkohol. Při všech možných i nemožných příležitostech. A to vše doprovázeno udiveným zjištěním, že jako kuřák nepiji alkohol.
Popadne-li mě marnivost, napíšu o tom příspěvek.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(22.02.2004 14:05:06)

Také jsem koketoval s důslednou abstinencí, ale existence Lambrusca a špekáčků na pivě mi to stále hatí... {smile} Na druhou stranu moje spotřeba alkoholů, viz článek, je pro normálního konzumenta na stejné úrovni jako bych abstinoval...

Už posílám jednu marnivost slovy Jdi, popadni Vesničana... {smile}
    

Re: - didactylos (web)
(22.02.2004 14:31:46)

prima, budu se mít ke komu přidat, moje spotřeba alkoholu je na rozdíl od mého literárního jmenovce velmi malá, ještě trochu menší než Arthurova :o)
    


Jedlonútiči - Blanka (web)
(22.02.2004 14:31:11)

Rovnako nepríjemní sú aj jedlonútiči - pridem na návštevu a niečo ponúknu. Zo zdvorilosti si vezmem a poďakujem. Len čo prehĺtnem posledné sústo, sú tu znova s tým, že si mám dať ešte. Možno zvládnem aj to. Potom je ponuka na ochutnanie niečoho iného a keď sa ošívam, začnú citovo vydierať, že "to by som ich urazila, ak by som neochutnala". To má vie poriadne naštvať, mňa zas uráža ich vydieranie a presvedčenie, že vidia do môjho žalúdka lepšie ako ja. Riešim to tak, že poviem, že už nevládzem, ale ak chcú, nech mi to zabalia, že ochutnám doma.
Na druhú stranu - nemám rada, keď na oplátku prídu navštíviť vyššiespomenuté typy mňa a čakajú, že ich budem neustále ponúkať. Ja ich ponúknem raz a ak si nevezmú, po chvíli pohostenie odnesiem. Asi som považovaná za zlú hostiteľku, ale ja som asi len zlá herečka...
    

Re: Jedlonútiči - Arthur Dent (web)
(22.02.2004 14:32:33)

V tomto oboru jsou mistři vlastní příbuzní, zejména babičky {smile}
    

Re: Jedlonútiči - Trillian (web)
(22.02.2004 20:22:13)

"Kolik si dáš knedlíků?"
"Čtyři."
Hádejte, kolik jich tak dostanu? :o)
    

Re: Jedlonútiči - Arthur Dent (web)
(22.02.2004 20:34:46)

Libovolný počet.

Moje máma vždycky volá: "Kolik kdo chcete knedlíků?" a skutečné počty knedlíků na talíři u jednotlivých lidí nemají s těmi hlášenými čísly žádnou patrnou korelaci.

Příklad
Já - Pět
Táta - Tři
Sestra - Dva


Výsledek? Já mám čtyři, táta taky čtyři, sestra tři. Vidíš v tom logiku?
    


Re: Jedlonútiči - White dog (web)
(22.02.2004 22:20:47)

Ještě že knedlíky nejím {big grin}
    


Re: Jedlonútiči - WHY
(24.02.2004 18:33:13)

Pred lety s nami na letni tabor jezdila kucharka, ktera na prani decka [k] knedliku jich davala na talir zasadne [2k+1]. Overeno pozorovanim desitek deti po dobu nekolika let ..
Ale nejzajimavejsi na tom je, ze to nejspis takto presne strilela od ruky, protoze (pokud vim) nemela zadneho matematickeho vzdelani a neprojevovala zadneho podobneho nadani, abych ji podezrival z vedomeho a zamerneho vypocitavani vysledne porce .. {smile}
    


Re: Jedlonútiči - allora (web)
(22.02.2004 14:45:49)

Ano, ti jsou opravdu neprijemni. Nastesti k nam chodi lidi, kteri si sami vezmou ci dokonce sami reknou, maji-li hlad ci na neco chut. A ja zas klidne pri nedelni navsteve smiruju, napekla-li hospodynka nejake buchty ci cukrovi {smile}
    


Cigaretonutiči - White dog (web)
(22.02.2004 14:51:56)

Já se dokonce setkal s cigaretonutiči. Když jsem přestal kouřit, vyskytla se (pravda, velmi zřídka, ale vyskytla) individua, která mi nutila cigaretu se slovy "stejně to nevydržíš", "kdo kouřil, umřel, kdo ne, ten taky", "jedna tě nezabije" a podobně.
Jak strašné a bolestné musí být jejich zklamání, když si nedám. {smile}
    


Chlastonutiči - Láďa Rejpal (web)
(22.02.2004 17:59:08)

Jak já vás chápu! Co já si s nimi vytrpěl...!

Už jste zkoušel na chlastonutiče útok místo útěku? Já jsem mezi přáteli poměrně známý jako tonicomilec a čajomilec (pravý, hořký, bez cukru). Konrétně ten první nápoj moc lidí nepije, takže když začnu (pojď na tonic, přece bys mě neurazil. No dobře, tak si dej vodku a já toníka - a ještě jednou {smile} Většinou utečou oni. {smile}
    


Ani těhotenstství - Alraune (web)
(22.02.2004 18:23:46)

není pro chlastonutiče dostatečným argumentem, zažila jsem to včera. Nevím, jestli tvrzení, že gritoka dítěti v prenatálním vývoji prospěje, je vědecky objhajitelné {smile}
    


Ja JSEM chlastonutic! - Roj (web)
(22.02.2004 23:23:50)

A vsechnu tady zvu na panaka. Spolecne. Dalsiho si dam s Arturem jako nasup. Presvedcim vas. Uvidite {smile}
    

Re: Ja JSEM chlastonutic! - Misha (web)
(24.02.2004 17:22:46)

Rojaku, uz sem si myslel, ze tu budou jen sami prikyvovaci, co nikdy nikomu nevnutili panaka nebo trochu zradla {smile}

Roj je opravdu chlastonutic. A neznam nikoho, kdo by mu byval odolal a druhy den mu za to jeste nepodekoval {smile} Jeste mnohem vic je ale sexonutic, tedy kategorie, kterou tady jeste nikdo nezminil a proti ktere snad tady nebude nikdo protestovat {smile}

    

Re: Ja JSEM chlastonutic! - Misha (web)
(24.02.2004 17:24:10)

teda, abych to upresnil, Roj nenuti nikoho do sexu, jenom proste miluje kazdou slecnu co potka {smile}
    

Re: Ja JSEM chlastonutic! - Arthur Dent (web)
(24.02.2004 17:35:37)

Takže je to takovej Dallas... "Dalas jinejm, dej mi taky!" {smile}
    

Re: Ja JSEM chlastonutic! - Roj (web)
(25.02.2004 00:32:29)

Jasne! {wink}
A k tomu zname fotbalovo hokejove: NEDAS - DOSTANES!
    


 - JM (web)
(23.02.2004 06:23:00)

Arthure, zapomněl jsi dodat, že to matka
dotáhla k dokonalosti v tom, že potom už volala z kuchyně "řekněte mi čísla knedlíků" a zbytek rodiny křičel 325,17,46,11,259,atp., takže stejně nebylo od čeho tu logiku odvádět.
m
    


OT - crackonosh (web)
(15.10.2004 08:45:26)

Mám příhodu, která s tím souvisí spíš okrajově. Jeden můj kamarád mi v hospodě řekl o článku, kde tvrdili, že člověk, který má v krvi asi 2 promile, má mnohem větší šanci na přežití jaderného výbuchu. Z toho usoudil, že -- cituji:

Piješ proto, že máš podvědomý strach z jaderného nebezpečí

To mě fakt dostalo {smile}

A pak ještě zmíním báseň druhého mého kamaráda, který se postupně prochlastává k naprosté demenci

V hospodě, v hospodě,
je to všechno v pohodě,
je to jen na náhodě,
jesli nebude žaludek na vodě
    

Re: OT - Arthur Dent (web)
(15.10.2004 08:51:37)

O postupující demenci svědčí i apokalypticky nerytmický poslední verš! {smile}
    
HotLinks
Zpět na článek