.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

26.02.2004



Se mnou není radno si zahrávat. Pokud se špatně vyspím a narazím na někoho, kdo mě rozzlobí, jdou žerty stranou. Vše proběhlo před dvěma roky, ale vzpomínám si na to, jako by se to stalo včera.

Nejprve bych rád zdůraznil, že se občas projevuji trochu podrážděně. Nechci tvrdit, že jsem přímo mrzout, ale když nemám náladu, tak jsem někdy protivný. Naštěstí se mi to nestává často.

Dělali jsme kdysi zakázku pro jednu velmi významnou reklamní agenturu. Naše výtvory bylo třeba odvézt od nás do sídla té reklamky. Ta agentura měla smlouvu s jednou kurýrní službou. Tak jsem jim zavolal (té kurýrní službě), aby se u nás stavili, a odvezli balíček na určenou adresu.

"Halótaxi, dobrý den"
"White Dog, společnost XY, potřebovali bychom odvézt balíček od nás, z adresy Šmilovského 3 na adresu XYZ, Pod Nížinkou 1234, Praha 5" (adresa pochopitelně nesedí {smile} )
"Odkud?"
"Šmilovského 3."
"Jakže? Šmikovského?"
"Ne, Šmilovského, klidně vám to budu hláskovat."
"Nemusíte, stačí to říct srozumitelně."
(velmi srozumitelně, zřetelně a pomalu) „Š M I L O V S K É H O”
"Cože? Řekněte to pořádně."
"Naposled — Šmilovského. Jestli nerozumíte, tak vám to pošlu faxem nebo mailem."
Paní na druhém konci drátu začala být protivná. Hodně zvýšila hlas a mluvila dost ostře:
"Vy mi nejste schopný nadiktovat adresu?"
"Nekřičte na mě laskavě, snažím se vám tady poněkolikáté tu adresu nadiktovat."
"Já na nikoho nekřičim..."
Položil jsem telefon. To nemělo cenu. Rád bych zdůraznil, že nemám žádnou vadu řeči a mluvit umím velmi srozumitelně.
Vytočil jsem telefon jiné kurýrní služby, řekl „od nás, Šmilovského 3, na XYZ, Pod Nížinkou 1234, díky, nashle” a dál se o to nestaral.

Pak jsem odešel na oběd. Za hodinu jsem se vrátil a kolega mě upozornil, že tam mám dopis.

Skutečně. Osobní dopis od ředitele společnosti, kterou zastupovala ta protivná dispečerka.

V dopise stálo něco jako „vážený pane White Dogu, velmi se omlouváme za chování naši dispečerky a ujišťujeme vás, že dotyčná osoba již u nás není zaměstnána, v úctě XXX YYYY, ředitel společnosti.”

Tak to byla tedy síla... Zavolal jsem k těm kurýrům a nechal si zavolat toho ředitele, který mi psal dopis.
"Dobrý den, tady White Dog"
"Dobrý den, přijměte prosím ještě jednou naši hlubokou omluvu a ujištění, že se to už nikdy nebude opakovat."
"Ale ne, já jen že je zbytečné vyhazovat kvůli mě tu paní, jenom proto, že jsem měl špatnou náladu..."
"Ne, neexistuje. Vy jste náš zákazník, byl jste nespokojen. Proto ta paní musela odejít."

Začal jsem si představovat dispečerku, jak přijde domů. Děti chtějí jíst, dispečerka říká „dnes bude jen suchý chleba a zítra taky, milé děti. Vyhodili mě z práce kvůli jednomu zlému zákazníkovi, co si jen počnu, já nebohá”.

Večer jsem šel s kamarády na pivo. A celou příhodu jim vyprávěl.
A všichni jednohlasně: „no to je po dlouhý době dobrá zpráva! Konečně je vidět, že to tady funguje. Chovala se blbě, tak ať letí. Venku čeká plno dalších, co se rády budou chovat k zákazníkům slušně!”

A jeden dokonce: „kráva blbá, *cenzurováno* *cenzurováno*, co si myslí, ta *cenzurováno*, dobře ji tak, tý *cenzurováno*.” Z tohoto kultivovaného a slušného člověka přímo sršela nenávist k nějaké dispečerce, kterou vůbec neznal. „Co by za to kdejaká slušná holka dala, dělat na podobnym místě, a tahle *cenzurováno* se chová jak *cenzurováno*.”

A poučení?

Rozhodně jsem nikdy nechtěl, aby kvůli mě někoho odněkud vyhazovali. Občas, ve slabé chvilce, mívám výčitky.
Na druhou stranu je však třeba, aby se začalo dodržovat rčení „náš zákazník — náš pán”. Na rovinu — pokud bych byl ředitelem firmy, kde by na nějakého pracovníka nebo pracovnici byly opakované stížnosti ze strany zákazníků, asi bych je vyhodil také.

Pokud někdo pracuje na takové pozici, že jedná s lidmi, tak na to musí mít povahu. Jinak ať jde dělat něco jiného.

Kdyby tak podobný postup, jako u té přísné kurýrní služby, fungoval třeba na úřadech! To by se s nimi hned jinak jednalo. Protože s úřednicemi a úředníky mívám občas daleko horší zkušenosti, ale aby byl někdo z nich kvůli hulvátskému chování vyhozen, tak takový případ skutečně neznám.

A aby to nevypadalo, že příliš zevšeobecňuji, i na úřadech jsem se setkal s mimořádně vstřícným a korektním jednáním, ze kterého by si mohli jinde vzít příklad.


Zadal White Dog, 26.02.2004 14:40:00, 6 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/776

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Souhlasim - overdrive (web)
(26.02.2004 15:22:35)

Ano i ja si myslim, ze pokud se k se mi nedostane patricne kvality obsluhy ci sluzby mam pravo vybrat si jinou.
Kdyz je na me prodavacka v obchode protivna, nebo se me pokusi okrast, tak porste nenakoupim a jdu o kram dal.

Mame dnes konkurencni prostredi, mely bychom si umet vybirat, protoze to zlepsuje kvalitu sluzeb.

Nadruhou stranu bychom si to kazdy z nas mel uvedomovat dnes a denne. Kdyz nam nekdo plati, chovejme se profesionalne.
    

Re: Souhlasim - Tygrik @ pooh.cz (web)
(26.02.2004 15:45:30)

Jenze jak si vybrat konkurencni sluzbu u statnich instituci (socialka, financni urad) a Ceske Posty (pri poslani obycejneho dopisu, kdyz uz to musi byt snail-mailem)?
Jo, muzu si stezovat, jenze to cloveka, co se ke mne nechoval slusne, nevyhodi, ze...
    


 - dgx (web)
(26.02.2004 17:25:34)

Řekl bych, že na tu paní už měli "spadeno", jen čekali na poslední kapku....
    

Re: - NZNamy (web)
(26.02.2004 18:10:24)

Tak tak. Pokud ten dopis přišel do hodiny (a musel být papírový - jak by jinak kolega věděl, že tam nějaký dopis je?), tak buďto na ni měli rovnou spadeno anebo ji tak jako tak odposlouchávali (což je běžné např. při každém telemarketingu, tzn. v každém callcentru odposlechy mají) a šéfa dohřála definitivně. Nicméně musela mít už vroubek, takže ty sis výčitky až tak dělat nemusel.
(I když to bylo potom tak rychlé, že i já bych si je dělal. :o))
    


"Hlustvisihák" - Mirek (web)
(27.02.2004 10:04:02)

To mě připomnělo onu známou scénku s "Hlustvisihákem" {wink}
    


 - Lokutus (web)
(27.02.2004 10:39:50)

Na úřadech by to taky chtělo vyčistit, protože ty *cenzurováno* *cenzurováno*, co tam v tom *cenzurováno* úřadě dřepí a dělají *cenzurováno* *cenzurováno*, by si zasloužily, postavit minimálně ke zdi a ustřelit jim tu *cenzurováno* a *cenzurováno* hlavu! {smile} *cenzurováno*
    
HotLinks
Zpět na článek