.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

07.05.2004



Před chvílí jsem dostal odpověď na svůj mail ohledně ukradeného článku.

Odpověď zněla takto:

Take preji doby den!

Mohlo se opravdu stat, ze nejaky clanek pochazi z jineho serveru. Kdyz jsme zkouseli tenhle redakcni system, zadavali jsme ruzne texty bez ladu a skladu. U clanku je mozno nastavit, kdy jejich
platnost vyprsi a z webu zmizi, no ze se tak nestalo je fakt. Ale ted, kdyz se rozhorela takova divoka diskuse nad ukradenym clanke, tak ho prece nebudu stahovat, ne?
Koneckoncu, jak to vidite Vy?

S pozdravem Miru zdar!

Martin Chovan


a k původnímu článku dopsali Tento článek pravděpodobně pochází z pixiho blogu.

Fajn. Takže:

1. Vadí mi tam to slovo „pravděpodobně”. Ten článek pochází z Pixyho blogu, nikde jinde takto vystaven není.

2. A co autorství? U originálu je uvedeno víc autorů. To že jsem dal Pixymu svolení k tomu, aby zveřejnil můj text ještě neznamená, že tím má svolení automaticky každý. Navíc Pixy u mého textíku uvedl, že jsem autorem, což Atuka neudělala.

3. Trvám na odstranění svých textů a na omluvě zveřejněné na stejném místě.

Z tónu celé odpovědi jsem nabyl dojmu, že si ze mne pan Chovan dělá dobrýtro a naznačuje mi, že si můžu trhnout. Kdyby napsal "Omlouváme se, jde o nedopatření, autory samozřejmě doplníme," je to jiná věc, mávnu nad tím rukou a souhlas dám. Takhle už jen z principu musím trvat na odstranění...

Aktualizováno:

Před chvílí se na inkriminované stránce objevil text Hledáte článek, co tu byl? Hledejte zde: ATUKO, to je docela ubohé...


Zadal
Arthur Dent, 07.05.2004 13:07:40, 28 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/869

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Trillian (web)
(07.05.2004 14:10:21)

mě spíš zarazilo to: "kdyz se rozhorela takova divoka diskuse nad ukradenym clanke, tak ho prece nebudu stahovat, ne?"
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.05.2004 14:15:42)

No právě... Já si nemůžu pomoct, ale můj interní překlad zní nějak jako: "Aby ses nezbláznil, už se to tak stalo. A teď, kdyžs to takhle zpopularizoval, tak to tím spíš odstraňovat nebudu!"
    

Re: - pixy (web)
(07.05.2004 16:09:31)

Stejně to má jen jeden jediný důsledek - viz statistiky Atuky na Toplistu...
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.05.2004 16:23:35)

Ba ba...
    


Re: - Trillian (web)
(11.05.2004 19:22:14)

buď rád, že ti neřekl: "jsi se zbláznil, ne? dyť to jistě prospívá i tobě!"
takové lidi jen ignorovat...
    


 - kryska (web)
(07.05.2004 14:42:43)

No a to Míru zdar na závěr... Pán je patrně neodolatelný humorista, že?
    


 - Yfča (web)
(07.05.2004 15:23:07)

Tohle je důkaz toho, že některým lidem schází obyčejná lidská slušnost. Divím se, že ještě nedodali "když nechceš, aby to lidi kopírovali, tak to nedávej na internet" - tuhle hlášku mi napsal před časem jeden filuta, který okopíroval snad polovinu mé Osvěžovny a ještě si pod moje texty narval copyright...
    


 - kryska (web)
(07.05.2004 15:23:14)

Také aktualizuji: Pan Chovan ještě patrně nedospěl. Takto se chovají děti ve školce a frikulíni.
    


:))) - mao boy (web)
(07.05.2004 15:37:28)

Vždyť je to všecko srandovní! No tak někdo okopčil něco z cizích stránek, no. A co jako? A neuvedl zdroj! A co jako?

Jojo asi byste mě všichni za moje "kacířské" názory sežrali i s chlupama ale já si zkrátka myslím, že když někdo vystaví svoji práci na netu, tak s tím musí počítat, ne? A takové ty řeči o duševním vlastnictví...no to mě pobaví vždycky nejvíc!{smile}
<b>Nejlepší ochrana duševního vlastnictví je psát do šuplíku a nikomu to neříkat</b>{smile} Tímto ale nechci nějak omlouvat toto bezpochyby nelegální, nemorální a zavrženíhodné jednání{big grin}, ale stojí za to všechen ten povyk? Já bych v podobné situaci asi ani tou rukou nemávl bo je mi úplně u p***e kdo, kdy a kam si vystavil moje básničky (stejně se nerýmují a obsahují sprostá slova{big grin}. Kurz und gut, musí se to všechno brát s nadhledem.

No, ale asi myslím jinak.

Ale buďme rádi za kopírovače!
O čem by se taky pořád psalo, že?

Miroslav

Ps: Míru zdar!
    

Re: :))) - Arthur Dent (web)
(07.05.2004 16:29:48)

"když někdo vystaví svoji práci na netu, tak s tím musí počítat, ne? "

Třeba Tři Sestry mají na svém webu písničky ke stažení. Znamená to tedy, že je mohu stáhnout k sobě a nabízet ze svého serveru pod odkazem "Moje muzika"?


"Vždyť je to všecko srandovní! No tak někdo okopčil něco z cizích stránek, no. A co jako? A neuvedl zdroj! A co jako?"

Nojo, to je všechno sranda... Fajn, napsal jsem nějaký program, prodávám ho, někdo ho okopíruje - to je sranda. Ať ho používá, to už mě nezabije. Ale jakmile to začne prodávat dál a vyhodí moje jméno jako autora, tak to jde sranda stranou.

Nebo ještě lépe: Napsal jsem program a dal jsem ho zdarma k používání... Ať si ho kdo chce používá, ať ho vystaví na svoje stránky, to je všechno OK. Ale jakmile smaže z kódu moje jméno, tak mi to přestane být jedno.

Nejde o to, že někdo něco okopíroval. Jde o to, že vyhodil jména autorů a tvářil se, jako by to napsal sám. A je jedno, jestli jde o "blbý básničky", o knížku, o program nebo o písničku. Bejvalo stačilo napsat: "Autoři jsou pánové XY, YZ a ZX."

Rozumíme si?
    

Re: :))) - Yfča (web)
(07.05.2004 16:43:16)

Přesně tak. Jde o to, aby se kopíroval text i s uvedením stvořitele (nebo alespoň s uvedením na stránku, odkud to bylo okopírované). Na tuto drobnůstku ti, kteří tak rádi používají CTRL+C, velmi často zapomínají...
Pokud kdokoli cokoli zkopčí z mých stránek a uvede mne pod text jako autora, tak neprotestuji.
Potěšující je, že se občas najde někdo, kdo se slušně dotáže, zda může některou z mých ptákovin umístit na svém webu (samozřejmě i s příslušnými "dodatky").
    

Re: :))) - Yfča (web)
(07.05.2004 16:44:06)

Mělo být... s odkazem na stránku...
    


Re: :))) - mao boy (web)
(07.05.2004 16:43:53)

A je jedno, jestli jde o "blbý básničky", o knížku, o program nebo o písničku.

nerozumíme si....

Přece jenom v tom vidím rozdíl.
Srovnání s kradeným softwarem se mi jeví jako hodně přehnané, protože tady se jedná fakt jenom o ty "blbé básničky"...Ať si kdo chce co chce říká!

Miroslav
    

Re: :))) - Yfča (web)
(07.05.2004 16:45:50)

I na "blbé básničky" se vztahuje autorský zákon. Stejně jako na software... ;o)
    


Re: :))) - Arthur Dent (web)
(07.05.2004 16:50:09)

Já ne. Vytvořit program je sice (někdy) o něco složitější než napsat básničku, ale to ještě neznamená, že nemám právo být uveden jako autor.

Vezměme příklad: "Splachovadlo vymyslel milovník příboje!" (autor je Jiří Žáček) - ale protože to je "blbej aforismus", tak ho mohu klidně ukrást a zveřejnit tady jako by to bylo moje dílo?
    

Re: :))) - mao boy (web)
(07.05.2004 19:18:00)

Uf...
No nic. Zase si asi nerozumíme{smile}
Já jsem taky nepsal nic o tom, že autor nemá právo být uveden! Naopak!

Jenom říkám, že kvůli "blbým zkopírovaným básničkám" nebudu lomit rukama, rozesílat emaily a ohánět se autorským zákonem.

A znovu říkám, že je rozdíl mezi zkopírovaným programem a básničkou!

Myslím, že J.Žáček by to taky přešel s nadhledem a úsměvem{smile}
Je třeba rozlišovat hranici mezi "neškodným" kopírováním "blbých básniček" a tím druhým.

ad
"...ale protože to je "blbej aforismus", tak ho mohu klidně ukrást a zveřejnit tady jako by to bylo moje dílo?"

Jo, klidně můžeš. To záleží na tvém svědomí. Jak říkám, kdyby to Žáček tady četl asi bys mu nestál ani za povzdech..
A to je to co jsem chtěl říct!

tuž tak

Miroslav

Ps: Je to ale ironie, že píšu o tom jak směšný mi přijde ten humbuk okolo a přitom ted sám jen přilévám oleje do ohně, co? {big grin}))
    

Re: :))) - kryska (web)
(07.05.2004 20:05:38)

no, mao boy a proč si myslíš, že Tvoje reakce - mávnout rukou, je tak skvělá, že by to tak měli dělat všichni? Proč sám nemávneš rukou nad tím, že to někdo cítí jinak? :o)
A kromě toho - když mi někdo šlohne pět korun nebo pět tisíc je to rozdíl. Ale v obou případech je to obyčejná a sprostá zlodějina.
    

Re: :))) - mao boy (web)
(07.05.2004 22:18:58)

ale tož, krysko!
Co na to říct?
Nemyslím si že by to tak měli dělat všichni. Nevim jak jsi na to přišla.
"MOJE" (snad uvozovky postačí- původního autora neznám{big grin} reakce je opravdu skvělá, ale jen v určitých situacích, v
situacích jako je tato...když nejde skoro o nic (5Kč X 5000Kč).

ad
"Proč sám nemávneš rukou nad tím, že to někdo cítí jinak?"

To víš, že mávám! Mávám jak o život!
Ať si každý myslí co chce, já mu to neberu tak nevím co tě štve...Prostě jsem napsal jak to vidím já....

ad
" Ale v obou případech je to obyčejná a sprostá zlodějina."

Svatá pravda, ale kvůli 5Kč to nepůjdu hlásit na policii{smile}

Miroslav





    

Re: :))) - pixy (web)
(08.05.2004 11:25:34)

Nevím jak vy, já ale mohu srovnávat, protože jsem už jak napsal dost básniček a jiných textů, tak i spoustu programů a jiného kódu. Troufnu si tvrdit, že napsání všech těchhle "hloupých básniček" mě stálo víc času a energie než libovolný program, který jsem kdy napsal. A těch taky nebylo málo a nebyly úplně triviální.

A mám-li být upřímný, při bohatosti dnešních algoritmových knihoven a hotových řešení často zvládne program napsat i lecjaká cvičená opice a funguje to. Ale básnička "funguje" jen když se náhodou opravdu povede.

Kdybych si měl vybrat, jestli chci svůj copyright nechat na svých básničkách, nebo na svých programech, tak si vyberu ty básničky.
    


Re: :))) - Arthur Dent (web)
(08.05.2004 00:53:32)

Poněkud... {smile}

Řeknu to asi takhle: Kdyby "kulturní atmosféra" zareagovala kulturně (stačilo napsat "Omlouváme se, je to nedopatření, samosebou to napravíme"), tak akorát k tomu prvnímu článku hodím aktualizaci, že je vše OK, a po ptákách...

Zkrátka si myslím, že takovéhle věci na internetu (kradení článků a porušování autorského práva a pravidel slušnosti) jsou naprosto běžné (tady se asi shodujeme) a nelíbí se mi to. A snažím se dle svých schopností a možností s tím něco udělat. Můžu nad tím mávnout rukou nebo o tom můžu napsat. Já napsal. Netřeba rozebírat, jestli to má smysl nebo nemá, čas, který jsem tomu věnoval, byl můj, takže bylo zcela na mně, jak s ním naložím.

Mao_boy, rozumíme si... Tobě se zdá zbytečné rozčilovat se nad takovou prkotinou, já si naopak myslím, že tolerance k velkejm sviňárnám začíná tolerancí k maličkostem, vadí mi to a proto o tom píšu. A protože se v tomto neshodneme a je IMHO zbytečné o tom dále diskutovat, tak si jako majitel vezmu poslední slovo a dovolím si toto vlákno diskuse uzavřít. Souhlas? {smile}
    


Re: :))) - Alraune (web)
(08.05.2004 22:54:58)

Hele, zlatíčka, řešení je, že nad tím autoři nemávnou rukou a opravdu budou ty žaloby podávat. Ať už jde o "blbé" básničky, "blbé" ikonky, nebo cokoli jiného.

V téhle zemi je ochrana duševního vlastnictví obecně mizerná a pokud se nad tím bude vytrvale mávat rukou, bude krádeží přibývat.
    

Re: :))) - White dog (web)
(08.05.2004 23:29:10)

Správně. Jen bych to trošku upravil. Krádeží nebude přibývat. Pouze se ještě více zafixuje představa, že něco ukrást je normální.
Je dobré se s tím nesmířit, i když to je asi věčný boj.
    


PS - Arthur Dent (web)
(07.05.2004 16:34:51)

Navíc - ta organizace se jmenuje "Asociace pro trvale udržitelnou kulturní atmosféru"... To je na tom ta pravá pikantnost. {smile}
    

Re: PS - Roj (web)
(08.05.2004 11:21:40)

Miluju samozvance. Bez nas, samozvancu by nikdy nevznikly Jedine, Opravdove, Nejkulturnejsi, Trvale udrzitelne, Svate HODNOTY {smile}
    


Re: :))) - Alraune (web)
(07.05.2004 16:44:44)

Srandovní? Jasně, dokud na vás nepřijde žaloba {smile}

Když nejde o život, jde o princip, že?
    

Re: :))) - juneau (web)
(07.05.2004 17:16:33)

osobne pouzivam tohle: Vzdycky jde jen o jedno: o prachy, sex, zavist nebo princip.
    


no nevím, - hepkah (web)
(08.05.2004 18:26:54)

valnou část těch vašich skákalpsů jsem četl už za totality, kolovalo to po republice několik let. Svou kopii už nemám, zato mám dojem, že někdo spoléhá na naši krátkou paměť.
    


 - Phil (web)
(10.05.2004 10:55:38)

Nějak se nemohu rozhodnout, kdo mě štve víc. Jestli weboví zloději textů a obrázků, nebo umělci, kteří se vždy vynoří a začnou obviňovat z úzkoprsosti postiženého autora, pokud se proti zlodějině ohradí. Mimochodem, před pár dny zhotovil deník Blesk celou titulní stranu z obrázků, ukradených z Kompostu (Vesjolyje Kartinki). Jde příkladem.
    
HotLinks
Zpět na článek