.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

25.05.2004



Mám takovou zajímavou představu, co udělám, až se můj současný mobilní telefon odebere do věčných lovišť. Ano, tušíte správně... {smile} Ale bude to jen zkouška...

Mám již dva roky stejný mobilní telefon. Koupil jsem ho v bazaru, už jako starší kousek. Byla to nějaká Nokia 6110 nebo co, fakt nevím, na tom telefonu to napsané není a paragon jsem už dávno vyhodil. Stál tenkrát asi 2500 korun, už si to přesně nepamatuji. No a tenhle exponát se nějak rozpadá. Blbne mu displej, je špatně slyšet když mi někdo volá, občas se sám vypne. Soudím, že se nevyplatí ho opravovat.

Co s tím? Od telefonu požaduji následující funkce:
1) Volání — abych mohl přijímat hovory a sám si zavolat kam potřebuji.
2) SMS (jinak též KTZ, jak tomu říká Egi.) Tedy přijmout a odeslat krátkou textovou zprávu.
3) Budík. Velmi podstatná funkce.

Mobilní telefon používám od roku 1998. Nepamatuji se, že bych někdy použil jinou funkci, než nějakou z tří výše uvedených.

Co vám budu povídat, začal jsem se poohlížet po novém přenosném komunikačním zařízení. Všechny nové telefony mají tisíce mě nepochopitelných funkcí. Tedy — význam funkcí chápu, použití ne. Aspoň v mém případě.

Nechci zabudovaný foťák. Nepotřebuji odesílat MMS. Nevím, k čemu by mi byly JAVA hry. Nechci synchronizovat telefon s počítačem přes BlueTooth. Na co? Přenést telefonní seznam? To by bylo rychlejší to přepsat ručně. Synchronizovat kalendář? Ale ten na mobilu nepoužívám.
Nechápu, proč se nedělá nějaký telefon, který by splňoval tři výše uvedené body.
Tedy chápu — nebyl by to ten pravý byznys.

Abych se trochu uvedl — pro ty, co mě tolik neznají — nejsem žádný zpátečník nebo odpůrce pokroku a techniky. Živím se prodejem počítačů a příslušenství. Což neznamená pultový prodej, ale prodej firmám, většinou spojený s konzultací a návrhem několika variant řešení. Abych to nekomplikoval — v oblasti počítačů a komunikačních technologií se prostě musím orientovat. Ne jako expert (od toho mám servisní techniky), ale minimálně jako člověk, který ví o co jde. {smile}

Hledal jsem vhodný telefon. Levný, jednoduchý. Odrazovaly mě nabídky typu „Telefon za 1,- Kč”, na kterých bylo drobným písmem připsáno „v ceně není aktivační poplatek 1500,- Kč + DPH” a podobné pastičky na naivního potenciálního kupce (tedy na mě).

Tak jsem se zamyslel, jak intenzivně vlastně ten mobil používám. Výsledek: v průměru jeden telefonát denně (buď přijatý, nebo volaný), jedna SMS denně, jedno buzení denně.

Telefonáty jsou to často služební. Na soukromý mobil!!! Na to se můžu vykašlat, aby mi zákazníci volali v mém volném čase.
Na buzení mám starý dobrý budík, stačí vyměnit baterky a zase bude sloužit.

Závěr: vždyť já ten mobil vlastně nepotřebuju!!!

Žil jsem spokojeně před mobilem, dokázal jsem si všechno potřebné domluvit i dříve, tak bych se mohl o něco podobného pokusit i nyní. Kromě toho znám pár lidí, kteří nejsou žádné socky a přesto mobil nepotřebují. Tak to aspoň zkusím. Hned jak bude moje současná Nokia 6110 (nebo jak se ta potvora jmenuje) definitivně na vyhození, dám si předsevzetí, že to bez mobilu vydržím aspoň měsíc, a pak provedu zevrubnou analýzu, o co jsem za tu dobu přišel a co získal.

Nakonec ještě jednou: nejsem odpůrcem mobilů, počítačů a čehokoliv podobného. Jen si myslím, že naše závislost na věcech začíná přesahovat únosnou míru. Samozřejmě, že si nakonec nějaký ten pitomý mobil zase koupím.


Zadal White Dog, 25.05.2004 23:34:43, 27 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/901

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
Prevazne neskodny...: Nový mobil
Prevazne Neskodny...: Mobilní mail kolegům
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - dgx (web)
(25.05.2004 23:47:18)

udělal jsem to taky. Vypnul mobil. Setkal jsem se s naprostým nepochopením všech kolem...
    


Nove moznosti - Mike Rosoft (web)
(26.05.2004 01:05:41)

Pointu nechám bez komentáře, k tomu nemám co říct, ale co se týče těch vymožeností, které "nikdy nevyužiješ" - taky jsem si to u své staré 5110 říkal, ale pak jsem si pořídil mobil s něčím co "nikdy nevyužiju" a dnes si říkám jak jsem mohl žít bez mobilu co neměl GPRS a kalendář synchronizovaný s outlookem. Na to si člověk zvykne hodně rychle.
Napadá mě přirovnání k Internet Explorer a MYIE2 - IE má taky vše co potřebuješ k prohlížení stránek, ale jak jednou zkusíš MYIE2 je pro tebe IE utrpení {smile}
    

Re: Nove moznosti - Scalex (web)
(26.05.2004 09:11:13)

Jak jednou zkusíš Operu, je pro tebe utrpením i MYIE2. 8^)
    

Re: Nove moznosti - Roj (web)
(26.05.2004 09:16:12)

Mozillu!!!!!!!!!! {smile}
    

Re: Nove moznosti - griffin (web)
(26.05.2004 13:18:00)

a jeste jednou mozillu...
    

Re: Nove moznosti - Lokutus (web)
(26.05.2004 19:34:07)

No, vzhledem k počtu stránek, "optimalizovaných" pro IE asi zůstanu ještě hooodně dlouho u MyIE2. {wink}
    


Dík že si mi připoměl... - kuta (web)
(26.05.2004 07:20:18)

už jsem dlouho nesynchronizoval {smile}
    

Re: Dík že si mi připoměl... - rony (web)
(26.05.2004 09:24:11)

ja tiez nie - ale to je kvoli tomu, ze mam PDA. V principe je prijemne vediet, ze moj zoznam je v PC.

u WhiteDoga by som radil zbehnut do bazaru a znovu kupit 6110ku, ja u nej spominam hlavne na tu kapacitu 150 sms, to je jedina vec, co mi teraz strasne chyba.
    


 - =M= (web)
(26.05.2004 12:35:43)

Tyhle spády mívám taky často. Někdy i několikrát denně.

Hele, ale napadlo mě: Co kdyby někdo udělal jednoduchej mobil jako stavebnici Merkur? Myslim, že by mohl bejt dost levnej, hodně by šel na odbyt a kutilové by si s jeho vylepšováním už někaj poradili.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(26.05.2004 12:40:34)

...nebo jako PC, to si taky můžeš poskládat jak chceš... {smile}
    


 - Lokutus (web)
(26.05.2004 20:01:42)

Mobil mi nevadil do té doby, co jsem v novém zaměstnání dostal služební. Tahat se se dvěma je skutečně na h....
Používám stejné funkce, jako White Dog a asi se stejnou intenzitou, jen s tím rozdílem, že smsky posílám raději z internetu. Soukromý mobil mám s Twistem a už asi osm měsíců nemám dobito, takže ani nevolám. Přijde mi škoda peněz zbytečně krafat do telefonu a pokud mám něco důležitého, výjimečně použiju pevnou linku.

Také nechápu, kde se vzala ta neutuchající potřeba dnešních lidí neustále někomu volat, posílat zprávy, obrázky, zvuky a jiné nesmysly, když ještě před deseti lety neměl mobila téměř nikdo a před třiceti lety neměl skoro nikdo ani pevnou linku a jediná možnost, jak si zavolat byla budka, a nebo meziměstsky z pošty. Přijde mi ta doba strašně krátká na to, aby lidé tak samozřejmě akceptovali narušení soukromí v tak veliké míře. A když vidím, jak si každý exhibicionista s tím mobilem neustále hraje a vystavuje ho na obdiv, tak je mi špatně. Nejvíc mi lezou na nervy mobilmaniaci, kteří mají potřebu mi něco důležitého říci, když jsou zrovna na pařbě. Poslouchat opilé blábolení ve dvě ráno skutečně není mé hobby. Bohužel to nejčastěji dělá má matka. Se stejnou pravidelností, s jakou mi v noci volá, já jí zase posílám někam.

Na závěr rozhovor, který jsem zaslechl v kadeřnictví.
1.kadeřnice: Jak jsi Mařko hlasovala v SuperStar?
2.kadeřnice: No, deset smsek jsem poslala Sámerovi, pět Langerový, a po třech Balogový a Savkovi. Vona ta Balogová zpívá asi nejlíp, ale z principu jí dám míň. Sice NEJSEM rasistka, ale přeci jenom... je to cikánka.
1.kadeřnice: No, já to měla podobný. Eště jsem volala všem kamarádkám, jestli hlasovaly také tak, a když jinak, tak jak.

První věc je finanční hodnota takového hlasování a telefonního krafání s kamarádkami. Nevím, jaký je tarif za jednu sms, poslanou do soutěže, ale do normálního tarifu to určitě spadat nebude. Plus volání kamarádkám (1hod - 1,5hod ???). Paní kadeřnice asi slušně vydělává.
Druhá věc je nelogičnost hlasování - přeci je kravina dávat hlasy čtyřem soutěžícím a ještě navíc dvěma z nich stejně, když se ty hlasy navzájem vyruší. Výsledek je podobný, jako kdyby poslala Sámerovi 2, Langerový 1 a Savkovi s Balogovou nic. Ušetřila by.

Je evidentní, že trh s mobily je naplněn a mobilní operátoři hledají další možnosti, jak z lidí vytáhnout peníze. Taková televizní soutěž je na to jek dělaná. A ty ovce u televizních obrazovek jim to žerou i s navijákem.
    

hnidopich - dgx (web)
(26.05.2004 21:30:06)

s těmi SMS nemáte pravdu, protože Šárce a Juliánovi žádné neposlala {smile}

Ale jinak postřeh o Balogové je velmi trefný. Zpívá sice nejlíp, ale bohužel, jestli češi něco nesnášejí, tak je to rasismus a cigáni {smile}
    

Re: hnidopich - Arthur Dent (web)
(26.05.2004 21:36:30)

To je divný... Já posílám SMS zásadně jen manželce, sestře, rodičům nebo White Dogovi (zhruba jednu za měsíc...) {smile} Žádnou Šárku ani Juliána neznám, tak proč bych jim posílal SMSky? A co bych jim psal??? {smile}
    

Re: hnidopich - White dog (web)
(26.05.2004 22:18:32)

Já znám asi šest dívek a žen, které mají jméno Šárka, ale žádné jsem také nikdy SMS neposílal. Možná to byla chyba {wink} Juliána žádného neznám, a i kdybych znal, tak mu na just žádnou SMS nepošlu! {smile}
    

Re: hnidopich - dgx (web)
(27.05.2004 00:39:32)

Tak na nic nečekej, a pošli Šárce SMS. Třeba mi jednou poděkuješ {smile} Když už ani Mařka jí SMS nepošle...

    


Pár postřehů - Egi (web)
(27.05.2004 01:09:26)

Pravda, mobily mám také dva, služební a soukromej, beztak to nerozlišuju, volaj mi všichni na voba, já nikomu z žádnýho, pokud možno.
KTZ (někdy mylně nazývané SMS) využívám minimálně a zásadně ke sdělovacím, neurgentním účelům. KTZ končící otazníkem ignoruju.
Stejně tak "prozvánění". Blbost. Maximálně, když se s někým domluvím "fajn, teď nemáš čas, já to mám na delší řeč a chci něco já po tobě, tak až skončíš, prozvoň mne, já ti zavolám".
Vypínám zvonění naprosto běžně, pozor, ne celý mobil, tam mi pak přijde KTZ, kolik tupounů mi zase volalo, z toho poznám beztak prd, při vypnutým zvonění mi to identifikuje aspoň ty, který znám, abych věděl, na co se zas mám "těšit". Zpátky, jak to platilo u prozvánění, nevolám. Však chci něco já? Nedovolal ses, tak zavolej později.
GPRS jsem použil jednou, když v zácpě na dálnici ve vánici byly přetížený linky pro volání a potřeboval jsem zjistit, kam až ta šňůra vede. Navíc jsem se v tom stojícím autě nudil.

Se zbytkem nezbývá, než souhlasit, budík je na celým telefónu nejgrandióznější funkce. Možná bych se ještě přimluvil za nějakej ten kalendář, v kombinaci s budíkem se to dá pro spáče mýho typu naprogramovat na ukrutnou kakofonii. Též občas použiju kalendář na klasické zapsání upomínky, většinou si to tím psaním zapamatuju tak dokonale, že pak už to připomínat ani nemusí. Ale kalendář plus budík, v několika úrovních, s vibracema, na rezonujícím umělohmotným koši na prádlo, to celý ve dvou provedeních, hmm, to fakt každej třetí den vzbudí i mne.

Snad ještě kalkulačku bych vzal na milost.

Jo, a SuperStar, hmm, to už mi vůbec nerve žíly. Tento měsíc jsem už televizi jednou viděl. Kdo je Sámer, to jsem zjistil paradoxně až v práci, když jsem koukal na výpis z proxy serveru, co to zase státní ouředníci objevili za nový terno, když jsem jim zakázal Blesk a porno.
Děsím se ale okamžiku, kdy na mne nějaká superstár vykoukne i z Chipu nebo PC Worldu, tento měsíc je eště nemám dočtený ... :o)
    

Re: Pár postřehů - Egi (web)
(27.05.2004 01:11:16)

Jo, ještě - zrovna dneska jsem viděl jakousi Nanynku v šalině, jak "pročudlíkala" celou cestu. Původně jsem se jí chtěl zeptat, jestli si místo KTZkování nechce radši zašukat, ale pak jí asi došel kredit, zvedla hlavu, tak jsem si to radši rozmyslel.
    

Re: Pár postřehů - Egi (web)
(27.05.2004 01:14:13)

Hmm, do třetice, už mi to nějak nemyslí takhle nad ránem, vždycky něco zapomenu ...
Četl jsem o lidech, kteří používaj vysloužilej mobil právě jako "pevnej" budík. Co by ne?
    


Re: Pár postřehů - Arthur Dent (web)
(27.05.2004 01:36:41)

Mně konečně dorazil dubnovej Chip, přečetl jsem ho a chystám článeček s nadpisem "Přišel mi Chip, v něm několik chip!"

Dojala mě tam otázka na nějakou funkci API Win32, která vypíná PC. Odpověď: "Můžete si na ploše vytvořit zástupce" {smile} (programátor pochopí skrytý chtip...)
    

Re: Pár postřehů - Egi (web)
(27.05.2004 10:17:33)

Jestli z toho na mne nevybafne Superstar ... :o)
    


Moderní výbavička... - Mirek (web)
(28.05.2004 12:04:52)

... když jsem si kupoval mobil, tak "letělo" GPRS, java hry...
GPRS jsem pouzil parkrat - stah jsem si nejake melodie (cca 3) a pokusil jsem se stahnout nejake java hry (1/neslis stahnout, 2/pokud ano, tak mi vypinaly mobil). Mel jsem v ruce "kvalitnejsi" mobil - digital, diar, OS... Vskutku pekna hracka. Vse po ruce, ale zaroven vse polovicate. Nebyl to ani Palm ani Digital a skoro bych rekl, ze ani telefon (slozite, bachrate, tezke)...

Takze v soucasne dobe pouzivam to co WhiteDog. Ale jeste poznamecka. Po urcitou dobu jsem si nedovedl predstavit zivot bez naramkovych hodinek. Ted jiz hodinky nenosim a kdyz nekam jdu, tak pouzivam mobil. Takze dalsi nepostradatelna cinnost tohoto vynalezu... {wink}
    


Prosím, - PraPetra (web)
(29.05.2004 11:50:32)

až někdo objevíte ten zázračný mobil, který umí skutečně jen telefonovat, přijímat a odesílat zprávy, ukazovat čas, budit a bude LEVNÝ, dejte mi vědět. Díky.
    

Re: Prosím, - Arthur Dent (web)
(29.05.2004 12:11:28)

Jsou dvě možnosti: Buď se takovéhle diskuse "nemodernistů" nevedou nikde jinde, nebo se vedou, ale odpovědní lidé u výrobců na ně kašlou a věří spíš blbům jako je legendární marketingový ředitel u T-Mo, kteří jsou přesvědčeni, že lidé chtějí mobil na plánování svého byznysu, na posílání fotek z párty, na příjem fotek z hokeje a stahování JAVA her ("o tom je generace M").

Ale nedivím se - kdyby měl mobil jen těch pět funkcí, tak hrozí nebezpečí, že si nikdo nebude kupovat každýho půl roku nový model...
    


Re: Prosím, - NZNamy (web)
(03.06.2004 16:56:09)

No - stačí zajít do jakéhokoli bazaru...
A právě proto, že ty telefony "nemají funkce" (jenom tyhlety potřebné), tak jsou levné (dle mě je mobil pod 1000 fakt levný). Jediná (bohužel podstatná) chyba je, že na ně není dlouhá záruka ( i když někde, např. mobilpohotovost.cz, nabízejí až rok).
    


Re: Prosím, - crom (web)
(06.06.2004 09:43:50)

Sony Ericsson T-100. A navic je MALY, placaty jako susenka a neuveritelne cool. {smile}
    
HotLinks
Zpět na článek