.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

30.05.2004



Síťová lůžka, Škromach a Stoiber.

Dnes proběhla zprávama informace o tom, že MPSV hodlá cosi podnikat s klecemi v léčebnách. Už jsem o tom psal a na svém názoru trvám, navíc argument „jak se ten člověk cítí?”, který pronesl jakýsi aktivista AI, je naprosto scestný. Jděte se toho člověka zeptat, milý pane! Jděte s ním chvíli diskutovat, jděte se o něj dva dny starat... Komentář reportérky, hovořící o „restriktivním opatření” je pak už zcela mimo mísu.

A ještě jednou Škromach — prý odstoupí. Jojo... A Gross taky říkal že odstoupí a Součková jakbysmet a Tvrdík odstupoval dokonce nadvakrát. Komu chcete namluvit, že socanský ministr dokáže říct: „Nezvládl jsem svou práci tak jak jsem si představoval, odcházím”?

Edmund Stoiber, takto bavorský premiér, promluvil v Norimberku a plamenně hovořil o tom, že on do České republiky nikdy oficiálně nejel a ani nepojede, dokud budou platné Benešovy dekrety. A že teď bude konečně o dekretech možno diskutovat na evropské úrovni (čti: A teď uvidíte!)

Pane Stoibere, Benešovy dekrety nevznikly z ničeho nic. Každá věc má své příčiny a své následky, to je elementární logika. Myslíte si, že vyhnání části obyvatelstva za šest let dlouhou okupaci je neadekvátní krok?

Zabíjení Němců je smutný fakt — můžeme ho vysvětlit nahromaděným vztekem a pocitem ponížení. Čím vy chcete vysvětlit zabíjení Čechů? Tím, že „byla taková doba”?

Pokud se nemýlím, byl postup středoevropských zemí vůči Němcům dohodnut na nějaké konferenci Spojenců (snad v Postupimi, nejsem si jist) a jde v podstatě o „poválečný diktát”, který si země, jež rozpoutala dvě války během dvaceti let, zasloužila, nemyslíte? Můžete vyvlastněný majetek sudetských Němců považovat za součást válečných reparací.

Za sebe mohu dodat, že je mi úplně jedno, jestli Benešovy dekrety jsou nebo nejsou. Ať jsou klidně zrušené — jejich užitečnost je totiž dnes nulová a slouží jen jako politikum. Jen se mi zdá, že slyším jen: „Je to přežitek...” a chybí mi tam docela podstatná část, něco jako „Vyprovokovali jsme si to sami, ale dnes už je to přežitek...”

Anebo je to vina novinářů, kteří tyto podstatné části z projevů vyseknou?


Zadal Arthur Dent, 30.05.2004 19:52:40, 16 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/908

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

No jo.. - Ebo (web)
(30.05.2004 22:51:32)

A v momentě zrušení dekretů se začnou domáhat svého zabaveného majetku..
K čemu jinému by jim to asi bylo?.. jako jen tak ?, že se jim to nelíbí? .. hmmm.. tak to jim teda "žeru"...
    


Jeste k sudetskym nemcum ... - David (web)
(31.05.2004 09:27:42)

Jenze sudecti nemci byli obyvatele Ceskoslovenska (a mam takovy dojem, ze sem byli pozvani uz Premyslem Otakarem II - ale tim si az tak jisty nejsem) a byli vyhnani a byl jim zabaven majetek - a to je docela podstatny rozdil oproti valecnym reparacim ...

Trosku mi to pripomina (pripomina, nerikam ze je to to same) deni v Zimbabwe, kde bilym farmarum zabavuji majetek a vyhaneji je ze zeme

David
    

Re: Jeste k sudetskym nemcum ... - pankreas (web)
(31.05.2004 10:20:53)

Ano. Je rozdil mezi majetkem statu a majetkem jeho obcanu, nebo spise obyvatel nejake narodnosti. V kazdem pripade nevidim duvod, proc dekrety nezrusit k dnesnimu okamziku s tim, ze ukony na jejich zaklade ucinene zustavaji v platnosti. Jinak vymluva "my nic, to mocnosti dohodly" je opravdu jen vymluvou. Prave tak "oni si zacli, dobre jim tak - a vsem!" je postoj nehodny pravniho statu, ktery odmita princip kolektivni viny.
    

Re: Jeste k sudetskym nemcum ... - Arthur Dent (web)
(31.05.2004 10:41:40)

Ano, ano, ano, to je všechno hezké. Souhlasím s tím, že dekrety možno zrušit - jsou už "nanic".

Netvrdím, že "my nic", ale zkuste se vžít do doby roku pětačtyřicátého...

A k sudetským Němcům: Nezapomeňte, jaká byla jejich role při likvidaci první republiky. Vyvlastnění jejich majetku nazveme "odplatou", popř. "mstou" - kdo řekne, že nebyla ospravedlnitelná?

K principu kolektivní viny se nebudu vyjadřovat. Demokracie by ho ráda zapomněla, ale bohužel - jsou chvíle, kdy není jiná možnost.
    


zcestny - pankreas (web)
(31.05.2004 10:22:37)

P. S.: spravne je "scestny"{smile}
    

Re: zcestny - Arthur Dent (web)
(31.05.2004 10:36:38)

Mám dojem že v tomto případě je povolen obojí tvar...
    

Re: zcestny - pankreas (web)
(31.05.2004 11:58:02)

i kdeze{smile}
    

Re: zcestny - Arthur Dent (web)
(31.05.2004 12:07:51)

Šufír, žaltýr, dřevěný bohatýr, pravidla sem!

Ha! Pravidla doma nemám, leží u rodičů, ještě jsem je nepřivezl... Tak tedy někdo, kdo má... eLKa!

A ejhle, je to prý opravdu "scestný", čímžto se omlouvám, opravuji a budu si to pamatovat pro příště, stejně tak jako jsem si zapamatoval protežování a standard... {smile}
    


Stoiber to tu číst nebude, - Vesničan (web)
(31.05.2004 10:38:40)

ale všem zastáncům zrušení dekretů bych doporučil, aby si tyto zákony nejprve přečetli.
A chtěl bych připomenout ještě jednu dějinnou událost. Na základě Mnichovské dohody došlo k "postoupení" území Sudet Československem Velkoněmecké říši. Po záboru (protože nic jiného to nebylo!) území byli všichni občané české národnosti, kteří nepřijali, nebo jim nebylo dovoleno přijmout, občanství Říše, odsunuti do vnitrozemí, zbaveni majetku a jejich zavazadlo smělo obsahovat pouze věci osobní potřeby do váhy 15 kg.
V rámci poválečného odsunu Němců z území Československa je odsouzeníhodná živelnost, divokost a častá praseckost výkonu rozhodnutí Postupimské konference. Těžko však hodnotit nám, kteří jsme se narodili až několik let poté, stejně jako je těžko hodnotit těm, kteří byli v té době malými dětmi. Hodnotit mohou pouze ti, kteří tu dobu zažili na vlastní kůži a tehdy šestnáctiletým je dnes vysoko přes sedmdesát. A paměť starců bývá nekritická.
    

Re: Stoiber to tu číst nebude, - Arthur Dent (web)
(31.05.2004 10:53:12)

No a nějak mi připadá, že nám bývá předhazována "malost", spočívající právě v lpění na těchto "detailech" - když "velcí" už dávno zapomněli a odpustili, aneb Co jsme si před květnem 45, to jsme si...

Samosebou, v květnu 45 mi bylo nějakejch -27 let, nemohu hodnotit... Ale pokud budou mojí generaci předhazovány "hříchy dědů", musím hodnotit a bohužel nemohu hodnotit jinak než takto.

Myslím, že se shodneme v tom, že excesy při vyhánění Němců jsou politováníhodné a za ně se patří omluvit - a to se v 90. letech stalo.

"Benešovy dekrety" je ze strany Německa podobný kapric jako "Temelín" ze strany Rakouska.
    

Re: Stoiber to tu číst nebude, - Vesničan (web)
(31.05.2004 13:11:15)

Jasně. A já také nic jiného neříkám. Německo se snaží tvářit, že novodobé dějiny začaly právě v květnu 1945 a předtím bylo, snad, možná,..., cosi temného, co ale snad ani možná nebylo, kdoví jak to bylo, a jestli něco bylo, uzavřel to Norimberský proces. A zásadním zlomem bylo, že malá a hnusně sebevědomá zemička ve střední Evropě, umístěná mezi vítěze, pokořila a okradla již tak zbídačené a ubohé fašisty. Navíc za podpory komunistů.
Zdůrazňoval jsem nutnost, přečíst si neustále zmiňovaný dekret o majetku: 5/1945 Sb.
Dekret presidenta republiky ze dne 19. května 1945 o neplatnosti některých majetkově-právních jednání z doby nesvobody a o národní správě majetkových hodnot Němců, Maďarů, zrádců a kolaborantů a některých organisací a ústavů ( [www.psp.cz/docs/laws/dek/51945.html] )
Nevím, komu na tom není co jasné. Já to chápu tak, že ten, kdo požaduje zrušení tohoto zákona, otevřeně se hlásí k fašistické minulosti své a svých předků!
    

Re: Stoiber to tu číst nebude, - pankreas (web)
(31.05.2004 16:48:11)

ano? Jestli ctu dobre, odebira se tu majetek vsem Nemcum a Madarum, coz jsou lide, kteri se ke sve narodnosti prihlasili v nepolitickem scitani roku 1929 nebo byli z jakehokoli duvodu cleny organizace sdruzujici predevsim Nemce nebo Madary.
    

Re: Stoiber to tu číst nebude, - Vesničan (web)
(31.05.2004 19:27:33)

Ale zrušením dekretu se zruší i §4 b). A k organizacím sdružujícím Němce a Maďary: vedoucí úloha NSDAP měla jistou váhu, nemýlím-li se.
    


Re: Stoiber to tu číst nebude, - pankreas (web)
(31.05.2004 16:51:50)

[www.psp.cz/docs/laws/dek/121945.html]

- to je taky moc hezka vec.
Treti republika svou (mj.) retorikou a neuctou k zakladnim prevnim jistotam otevrely cestu komunistickemu prevratu.
    

Re: Stoiber to tu číst nebude, - Vesničan (web)
(31.05.2004 19:35:55)

Ono stojí za to přečíst si všechny: [www.psp.cz/docs/laws/dek/] a pak třeba si sehnat i Norimberslé zákony! Nestavím to roviny, chraň Bůh, ale jedno je jisté. Nechtěl bych být v kůži těch, kteří Dekrety formulovali.
    


Postupim - smooth (web)
(31.05.2004 17:18:58)

[www.yale.edu/lawweb/avalon/decade/decade17.htm]

--- a kdyz uz je teda vyhanite, mohli byste to delat alespon lidsky? --- {smile}

tomu rikam pravni zaklad pro vyhaneni, v pozdnim lete roku 1945...
    
HotLinks
Zpět na článek