Budeme jedničkou!
V rubrice Ze života
Tento titulek nese rozhovor s generálním ředitelem společnosti T-Mobile Rolandem Mahlerem v dnešním Týdnu. Dovolil bych si s některými jeho výroky trochu polemizovat.
Rozhovor je to velmi zajímavý a doporučuji si jej přečíst. Ale přeci jen mě dva odstavce zarazily.
Otázka: Jak chcete donutit zákazníky, aby tyto (datové, pozn. aut.) služby využívali? Budete zlevňovat?
Odpověď: To by byla špatná strategie. Raději se pokusíme přesvědčit zákazníky o tom, jaké výhody tyto služby nabízejí. (...) Pomocí MMS můžete dostávat do mobilního telefonu kupříkladu aktualizované informace o vývoji na burze.
Věřím tomu, že generální ředitel T-Mobile ocení aktuální burzovní zpravodajství. Dělal jsem si bleskový průzkum mezi lidmi co znám, a burzovní zpravodajství sleduje jeden jediný člověk, ale jen nárazově a „rozhodně ne tak, aby si ho nechal posílat do mobilu”.
Nevím, jestli se T-mobile vyplatí tato strategie, tedy přesvědčit uživatele, že potřebují dražší MMS. Podle mého názoru jim k tomu chybí jedna podstatná věc: Atraktivní obsah pro většinu zákazníků, takový, který by člověka nějak přiměl MMS používat, byť i za vyšší cenu. Zatím to prý vypadá tak, že během krátké doby od nákupu MMS mobilu počet poslaných MMS citelně poklesne — člověk se „vyblbne” a zjistí, že pro ně nemá praktické každodenní použití a na to, aby posílal kdejakou blbost, je to pro většinu lidí poněkud drahé. SMS jsou mnohem lacinější a tvoří, podle slov Rolanda Mahlera, 20% celkových tržeb.
Upřímně řečeno, nezávidím T-Mobilu tu nevděčnou práci — přesvědčit lidi, aby si koupili dražší přístroje s podporou MMS a posílali drahé ememesky ... To bude sakra velký oříšek!
Další odstavec, s kterým bych chtěl drobně polemizovat, je tento:
Otázka: Nebojíte se, že se potenciál nových služeb jednoduše vyčerpá? Že sice budete vymýšlet stále nové a nové hypermoderní služby, ale lidé o ně nebudou mít zájem?
Odpověď: (...) Jednou, a nebude to tak dlouho trvat, se mobilní telefon stane nedílnou součástí soukromého života. (už je, pozn. aut.) Stane se klíčem k vašemu domu, ke garáži, budete jeho prostřednictvím prokazovat identitu. To je zatím jenom vize, ale uznejte sám, že lákavá.
Neuznám. Lákavá vize je to leda pro zloděje. Už teď jsou mobily velmi vděčná komodita a kradou se docela snadno, stejně snadno se ukradené pak prodávají. Okradený člověk v současnosti přijde „jen” o SIM kartu s telefonním seznamem. Představa toho, že zároveň přišel o klíče ke kdečemu a o průkaz identity je spíš děsivá.
Zadal
Arthur Dent, 07.06.2004 17:43:47,
9 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je
http://www.maly.cz/tb.php/927