|
Cenová diskriminace - JMH (18.06.2004 10:27:51) Nic nového, cenová diskriminace třetího stupně (omlouvám se za zběsilý odkaz, server neodpovídá, toto je cache googlu): [216.239.59.104/search?q=cache]:KE9DmKPzOe4J:business.center.cz/business/pojmy/pojem.asp%3Fid%3D1579+cenov%C3%A1+diskriminace+spot%C5%99ebitele&hl=cs&lr=lang_cs Trochu akademický článek o formách diskriminace v praxi: [www.spotrebitel.cz/index.php/article/view/6217/1/1376] | |
|
Statistiky - Vítek (web) (18.06.2004 11:20:25) Asi trestem je, protože když se podíváte na <a href="[www.mvcr.cz/doprava/nehody/2003/rok2003.doc]">statistiku</a> nehodovosti podle objemu motoru vozidla, tak nejvice nehod je mezi auty s objemy 1,1 až 1,9 l. Ideální by bylo srovnání s počtem automobilů jednotlivých objemů, ale to jsem bohužel nikde nenašel Jestli poplatky nejsou spíše stimulující pro nákup nízkoobjemových motorů, které nevytváří tolik CO2/km ničící naší skleníkovou vrstvu? | |||||||||||||
|
- Mormegil (web) (18.06.2004 13:17:07) Ono to je prinejmensim castecne uz proste jakysi zvyk, viz napr. [en.wikipedia.org/wiki/Tax_horsepower] Ale skoro bych veril, ze pojistovny to maji spocitane dobre. Vetsi motory odpovidaji drazsim autum (v prumeru samozrejme), u kterych jedna nehoda vyjde draz nez X nehod tech drsonu ve Favoritech. | |||||
pojištění!? - tata (web) (18.06.2004 16:24:38) Můžu vám to vydvětlit, je to docela snadné: je to jen jeden z mnoha způsobů jak za pomoci insituce zvané stát přihrát peníze skupině spřízněné s vládnoucí kleptokracií. Tento nástroj se oficielně nazývá : "pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla", tzn., že je chráněn ten, kdo odpovídá za vznik škody. Může způsobit škodu vozidlo, ta hromada plechu? Nikoli, škodu způsobí vždy nějaký konkrétní člověk tím, že něco udělá nebo neudělá a protože je za škodu "odpovědný" musí ji nahradit (zaplatit). Škodu však mohu způsobit i jiným majetkem v mém držení než pouze vozidlem i když připouštím, že provozování vozidla je risikovější. Proč mi však stát nařizuje pojistit se pouze proti tomuto risiku? Takže, buďto si věřím, že žádnou škodu nezpůsobím, nebo mám dost peněz na její úhradu a nepojistím se, nebo si nevěřím, peníze nemám a tak se pojistit nechám. To by však ale ta spřízněná skupina neměla tolik zákazníků ergo kladívko zisku. A co je jednoduššího než nařídit placení pojistného dle vozidel (i když ta žádnou škodu způsobit nemohou) avšak jsou do jednoho registrována. A navíc stát kontroluje zda soukromým subjektům (pojišťovnám) skutečně žádný kšeft neunikl (policie, registrační místa). To, že jsou pak tarify nastaveny dle obsahu vozidla je věc podružná příčina je v tom, že mi stát jako v mnoha jiných věcech nařizuje co mám dělat, s kým mám kamarádit, jaké mám používat vložky atp. Obdobou tohoto jsou tzv. evidenční prohlídky kdy stát zařizuje bezpracné a trvalé kšefty jiné spřízněné skupině (STK). | |
No jo.. - Ebo (web) (18.06.2004 17:48:41) ale trochu mi nesedí, to, že majitel 2Litrového auta na něj asi má a tudíž se z něj dá "vymáčknout" více.. neb jsem viděl auta (pravda jetá, ale funkční) s 2L motorem za 29tis. a né jen za půl melounu a více :- Pravda ale je, že jsou pojišťovny všeobecně zlodějské instituce a hovada největšího kalibru.. | |||||