.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

13.07.2004



Psal jsem tu už o používání klecí v psychiatrických léčebnách. Včera si přisadila paní Rowlingová zpoza kanálu. Aniž by jediné takové lůžko viděla, aniž by se kohokoli zeptala PROČ tam ti lidé jsou. A dnes se z toho naše ministerstvo zdravotnictví poučilo...

Miroslav Macek napsal dnes ráno: "A tak si ve Skotsku slavná dětská spisovatelka Rowlingová přečte novinový článek o takovém „mučení” dětí v Česku a ihned proti tomu protestuje. A my, vsaďte se, beze slova sklapneme paty"

Kdo se vsadil že ne, prohrál. Ministerstvo zdravotnictví přikázalo dnes všem ředitelům zdravotnických zařízení, aby okamžitě zrušili lůžka s mříží.

Co s agresivními, nezvladatelnými či zmatenými pacienty teď? Převézt na ministerstvo zdravotnictví a nechat je tam pár dní...

Když můžou zemědělci posílat svoje „problémy” na ministerstvo zemědělství... {smile}

PS: Alespoň že prezident je při smyslech a ministra pojebal...


Zadal Arthur Dent, 13.07.2004 16:39:22, 18 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/979

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

riesenie? - rony (web)
(13.07.2004 16:57:42)

a namiesto lamentovania by mal okamzite niekto z toho posraneho ministerstva zdvihnut telefon, zavolat jej a poziadat ju takisto o vypocutie stanoviska, dolozenie obrazkov, vyjadreni a ponuky na navstevu dotycnych zariadeni kludne aj s doprovodom uchylov z AI ci "mieru so zelenou plesnou na cele" {wink}
    


 - binarniladin (web)
(13.07.2004 17:06:59)

Je mi jasné , že tady se to nedozvím ,ale jen chci poznamenat, že v celém tom rozruchu postrádám vysvětlení, jak to s podobnými pacienty dělají jinde, zejména ve Velké Británii.
    

Re: - White Dog (web)
(13.07.2004 17:39:30)

Tam je jistě zakovají v temných sklepních kobkách, aby ve vlhku, uprostřed plesnivějící slámy a mezi hladovými krysami bídně skončili svoji existenci.
    

Re: - myshpa (web)
(13.07.2004 18:48:21)

ale nepovidej, arthure :p
    


Re: - binarniladin (web)
(13.07.2004 19:18:16)

co mi to jenom připomíná?..že by Drákulu?...:o))
    


Re: - Filip Rožánek (web)
(14.07.2004 08:38:28)

Medikací. Obecně ale na ostrovech podle ČT neexistuje něco jako ústavní léčba, pacienty se snaží umisťovat do rodin a dochází za nimi sestra. Jenže v Británii je jiné prostředí...
    


Dokument... - HUB (web)
(14.07.2004 11:21:47)

Asi před rokem byl v ČT dokument o tom jak ve Velké Británii pacienty takových ústavů "mučí". Samozřejmě je zavírají na samotku.
Hlavně tam ukazovali že tam mají takový hlasitý alarm a ten spustí když někdo není v pořádku a dělá co by něměl. Ale když tam měli skrytou kameru tak ten alarm pouštěli několiktrát denně a ti pacienti z toho měli zničené nervy. No, tak asi k Anglii.
    

Re: Dokument... - HUB (web)
(14.07.2004 11:23:16)

Jo, samozřejmě alarm zapínaly jen tak z nudy {smile} Aby pacienti začali být nervózní. Tak si paní Rowlingová udělejte nejdřív pořádek na tom vašem ostrůvku a pak se pleťte mezi nás..
    


Mno ... - BBFM (web)
(13.07.2004 18:23:17)

... nebudu předstírat, že by se mi postup (ona nesmrtelná "vstřícná předposranost") našeho ministerstva zamlouval. Ale nemohu taky říct, že já mám o problému dostatečně odborné informace na to, abych posuzoval správnost a oprávněnost zavedení/zakázání lůžek s klecí. Tak to prostě komentovat nebudu.
Ale kde Ty bereš tu jistotu, že Rowlingová si potřebné informace nesháněla? Že ta lůžka s klecí nikdy neviděla? Že neabslovovala rozhovory s lékaři, psychiatry, psychology a ošetřovateli v Británii? Že se neinformovala o konkrétních podmínkách u nás? Víš o tom taky úplný houby, jako já, ale automaticky předpokládáš, že nic z toho neudělala, a své odsouzení střelila od boku.
Myslím, že právě Ty střílíš od boku a je to asi podobně rozumný přístup, jaký se jí právě pokoušíš vyčítat.
Tj.: "Dnes si přisadil pan Arthur Dent zpoza bloguje.cz. Aniž by jedinou rešerši paní Rowlingové viděl, aniž by se jí zeptal, PROČ si to myslí."

Výše uvedeným samořejmě netvrdím, že tento zodpovědný přístup Rowlingová má .. možná je to opravdu zbrklá husa a i ona střílí od boku a bez informací. Ale když to nevím, tak to prostě nevím, a nenavážím se do ní .. {smile}
    

Re: Mno ... - Arthur Dent (web)
(13.07.2004 19:31:06)

Mno, pokud by se u nás informovala a pak psala, napíše "na základě své zkušenosti..." Ale ona byla pobouřena obsahem reportáže Amnesty International. Nikoli vlastní zkušeností. Nikoli tím, co by tu viděla.

Je to podobné jako pobouření nad "rasismem Čechů".
    


Re: Mno ... - Arthur Dent (web)
(13.07.2004 19:32:35)

PS: Myslím, že návštěva tak známé spisovatelky v jakémkoli českém ústavu by pozornosti médií neunikla...
    


Re: Mno ... - Filip Rožánek (web)
(14.07.2004 08:41:03)

Podle vyjádření agentky Rowlingové pro ČT spisovatelka reagovala na dvě reportáže v nedělníku Sunday Times a jednu zprávu BBC; nicméně nyní se k důsledkům svého dopisu odmítá vyjadřovat a je "roztrpčena", že je na ní ukazováno jako na tu, která celý problém odstartovala.
V Británii její dopis ani "problém klece" neměl významnější ohlas, většina Britů o tom ani neví.
    


 - Jarda (web)
(13.07.2004 21:37:23)

Co kdyby si paní Rowlingová přisadila taky na účet Telecomu a jeho přístupu k paušálnímu internetu pro obyčejné lidi doma. Donutila by pak ministra informatiky nařídit Telecomu zavést paušální internet za cenu, kterou si může dovolit průměrná česká rodina.
    

Re: - binarniladin (web)
(13.07.2004 21:45:15)

tohle je podnětná myšlenka..a dá se rozvíjet...byla by docela paráda, kdyby se Harry-poterovně nelíbil Gross...:o))
    

Re: - Tokugawa (web)
(14.07.2004 09:08:59)

No, když je White Dog vlastně Artur Dent, tak kdo ví, jestli není Artur Dent nakonec Harry Potter čili by ty páky mohl mít {big grin}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(14.07.2004 11:52:03)

Ne, já jsem letadlo...
    


 - Ota (web)
(14.07.2004 13:47:34)

Těch lůžek je 20 v celym Česku, pokud je údaj v médiích správný. To je povyku pro dvacet postelí, jejichž opodstatněnost byla mnohokrát rozumě vysvětlena! Že by se v celé Velké Británii nenašlo 20 podobných postelí?
    


 - Misha (web)
(14.07.2004 13:58:27)

Máma pracuje v psychiatrické léčebně, tak jsem se snažil informovat. Klece a sítě se přestanou používat, dobrá. Lidé se začnou kurtovat k postelím (možnost pohybu nulová, popruhy příjemně řežou do kůže a vykonávání tělesné potřeby důstojně? Zapomeňte.), poté se začnou dvojnásobně píchat medikamenty (po měsíční terapii vám už bude všechno jedno na velmi dlouho dobu) a když se "odborníkům" na psychiatrii znelíbí i tohle, bude nejlepší odstranit i mříže z oken, zámky ze dveří a pustit tyto nemocné lidi domů.

Zamyslel se někdo nad tím, že ti lidé v těch síťových lůžkách nemají nad sebou díky nemoci vůbec žádnou kontrolu a je velmi bláhové se domnívat, že u každého potenctiálně nebezpečného pacienta bude sedět ošetřovatel (v tom lepším případě, jinak také jen sestra) a hlídat, až mu přestanou učinkovat léky a začne být opět neklidný?

Ale proč ne, udělejme gesto a zakažme to. Budeme za největší humanisty a ty mrzce placené sestry ať se starají, je to jejich práce...
    
HotLinks
Zpět na článek