.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

23.07.2004



na otázku „S čím že to má Dent problém?”, kterou položila Denisa Kera ve svém sugestivním článku o blogtalku.

Nejprve se budu věnovat pouze tomu, co se týká mě... Předpokládal jsem, že se budu muset vyjádřit k „záležitosti logů”, tak tedy:

3) Spolupracovat s nami mel Arthur Dent, jeho chovani ovsem ted nebudu komentovat, protoze je to nadlouho a ani jsem to, uprimne receno, nepochopila, s cim ma vlastne problem.

Jak to s tou spoluprácí bylo?

Obrátil se na mne Adam Javůrek v březnu letošního roku s tím, že byste potřebovali „serverové logy z Bloguje.cz” pro váš výzkum. Odpověděl jsem mu, že serverové logy, tedy kdy odkud kam kdo přistupoval, jsou soukromá věc provozovatele a že se tedy provozovatele zeptám, ale ať v to moc nedoufá, já osobně že bych serverlogy nedal.

Ty ses pak na provozovatele (který je tvůj známý) obrátila se žádostí o umožnění přístupu do těchto dat, provozovatel se (logicky) obrátil na mne s tím, že jemu se to moc nelíbí a co na to já. Já na to, že mně se to taky nelíbí. Konečné rozhodnutí tedy znělo záporně.

Což se nelíbilo tobě a toto chování provozovatele jsi veřejně nazvala „zbabělým” a přidalas to, že mne „nekriticky poslouchá”. Dodneška jsem nepochopil, co je zbabělého a nekritického na tom, když se provozovatel zeptá na věc, související s provozem systému, autora tohoto systému. Už jen zprostředkovaně vím o tvé argumentaci, že „všude na západě je běžné, že komerční sféra spolupracuje s akademickou” — pokud je to tak, tak nejspíš zde vznikl tvůj blud o tom, že nesnáším akademiky.

Ještě bych se měl vyjádřit k jedné věci, když už, tak už: To, že je členem týmu David Bureš nehrálo v záporném rozhodnutí žádnou podstatnou roli — jak jsem už někomu říkal: Moje NE bylo na 99%, to že byl v týmu David ho pouze zvýšilo na 100%.


Nevím, co je na tom „nadlouho” — vešlo se to do čtyř odstavečků. Možná bys ale mohla zkusit okomentovat své chování — Adam a Martin se mnou normálně diskutovali, Adamovi jsem své důvody vysvětlil a s Martinem jsme celý váš výzkum probírali přes hodinu. Myslím že jak Martin, tak Adam mé důvody pochopili, oběma jsem nabídl jinou formu spolupráce (například pro Adama jsem zjišťoval některé statistické údaje z veřejně přístupných informací) a rozhodně nebyl problém se se mnou domluvit. Ovšem ty ses nenamáhala napsat ani mail, pouze teď vyvřeskuješ něco o mém chování...


Ale dál k věci: Samosebou neznám tvé pohnutky (mohu se jen domýšlet), ale věřím tomu, že z tvého pohledu byla jistě „podpora Bloguje.cz” chybným krokem... Víc než výmluvně o tom vypovídá na tvém blogu ikona Bloguje umístěná pod nápisem „Blog paraziti”.


Tvé pojetí weblogů a blogsféry je mi cizí a dokonce se domnívám, že nejen mně, ale i velké části lidí (ať je po tvém: v Česku), co si své deníčky píšou. Vzpomeň na svou argumentaci v případě sporu s Filipem. Tvá tvrzení jako blog neni verejny stejnym zpusobem jako portal nebo ezine, je verejny pro komunitu, ktera se snazi vytvorit vlastni prostor pro diskusi v konečném důsledku spíš blogům jako takovým ubližují. Zkusila ses zeptat těch lidí, co si deníčky píšou, a je jich opravdu hodně, proč to dělají? Jestli se snaží „vytvářet vlastní prostor pro diskusi”? Jestli cítí „sounáležitost s komunitou”? A přitom sama píšeš: bohuzel naivne jsem verila, ze blogy cteme a komentujeme jako komunita... — Ano, tato víra je opravdu velmi naivní. Možná sis vysnila „komunitu bloggerů”, která sdílí společné hodnoty, ale ono to tak podle všeho není a ty teď obviňuješ realitu z toho, že se nechová podle tvých škatulek.

Dál už jen zběžně: "zdejsi komunita je plna asi zamindrakovanych jedincu, ktere blogtalk nezajima a odmitaji spolupraci, pripadne se tomu vysmivaji" Viz výše. Komunita bloggerů tak jak ji asi chápeš, tedy společenství lidí sdílejících určité hodnoty, existuje nejspíš jen ve tvé fantazii. Opravdu si myslím, že 90% českých bloggerů blogtalk nezajímá, ale není to proto, že by byli zamindrákovaní. Je to proto, že svou činnost nepovažují za nic „extra”, za nic výjimečného, inovativního, progresivního, za nic, o čem by bylo třeba diskutovat na konferencích — „prostě” si jen píšou a závěry BlogTalku jim jsou podobně užitečné jako závěry konference o chovu vysokohorských ovcí. Věříš tomu? Oni „netvoří komunitu”, oni si jen píšou... Pro zábavu, nikoli z nějaké potřeby někam patřit. A proto se někteří z nich tvým teoriím vysmívají. Ostatní o nich nejspíš ani nevědí. Proč taky?

Položím spíš provokativní otázku: Cos udělala pro to, aby bloggeři, kterým teď vyčítáš zamindrákovanost, chápali význam blogtalku? Číms je přesvědčila, že je Blogtalk a potažmo tvůj výzkum pro ně užitečný?

Zkusím uvést příklad: Na sjezdovkách jsou v zimě každý den statisíce lyžařů. Kolik z nich zajímá „mezinárodní konference o lyžování”? Je prostě jen baví něco tak „povrchního” a „nelogického”, jako nechat se vytáhnout na zasněžený kopec a sjet z něj dolů. Je to pro ně zábava, sport či rozptýlení. Ti lidé tam nejsou proto, aby byli s ostatními, aby tvořili komunitu a cítili sounáležitost s dalšími lyžaři. Jsou tam proto, aby si zalyžovali. Zkus je obvinit z toho, že se nezajímají o konferenci o zimních sportech...


Deniso, obávám se, že tvé přesvědčení o výjimečnosti blogů a „blogování” je jedna z příčin jevu, nazvaného „nenávist k blogům”. Děláš z (českých) blogů a bloggerů něco, čím podle mého názoru nejsou a čím asi ani nechtějí být. Smiř se s tím, že weblog je „konzumní” záležitost a že jakýsi étos „výjimečnosti” pominul už před drahnou dobou...

Mé tvrzení je samosebou nevědecké a nemetodologické, není podložené žádným výzkumem, jsou to hlavně mé dojmy vzniklé za poslední rok na základě vlastní zkušenosti a rozhovorů s lidmi, kteří si deníčky píšou. Jako takové pro tebe nemusí mít žádnou vypovídací hodnotu.

Tím považuji diskusi s tebou za téměř ukončenou.

Ještě zbývá vyřídit jeden drobný detail...

ted jsem si precetla poradne to vysmivani jakehosi white doga nad grantovou politikou CR a intelektualy. To je dost cynicky prihledneme li k tomu, ze bloguje.cz bezi diky stedrosti a „grantu” JEDNOHO cloveka. Jo to fakt super, ze nekdo financne podporil system, ktery umoznuje podobnymu anonymovi psat svoje „hlubokomyslne” uvahy.

1. Ten, kdo umožnil psát jakémusi White Dogovi hlubokomyslné úvahy, jsem byl já, protože White Dog je píše na mých stránkách na mém serveru a mojí doméně, placené z mých peněz, kde běží systém mnou naprogramovaný — tedy zde, nikoli na Bloguje.

2. To „vysmívání” napsal na stránky Filipa Rožánka, placené z peněz — kdo by to řekl? — Filipa Rožánka.

3. Je rozdíl mezi investicí soukromého subjektu a grantem z peněz daňových poplatníků.

4. O konkrétních podrobnostech fungování Bloguje víš, Deniso, s odpuštěním pendrek.

Takže úhrnem: Sklapni...


A je to.


Souvislost: Jen si tak trochu blognout...


Zadal Arthur Dent, 23.07.2004 0:05:15, 80 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/996

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
spravodaj: Blogológia, blogológovia, bloggeri
POOH.CZ blog MedvídkaPů: Ne, nejsme mladiství intelektuálové
POOH.CZ blog MedvídkaPů: Ne, nejsme mladiství intelektuálové
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - binarniladin (web)
(23.07.2004 02:45:22)

Denisu osobně neznám,ale její blog mám rád, protože se tam vždycky něco strhne..:o))...ale jinak musím poznamenat, se necítím být členem nějaké komunity. A ani nevím proč bych měl. Protže mám blog?.to je spíše náhoda....kdybych neměl blog, měl bych prostě jen HOMEPAGE.......ale jelikož se nehodlám drtit HTML XHTML PHP a co já vím ja se to všechno jmenuje, tak prostě vítám komfort který mi poskytuje bloguje.cz (Arthure...proč tam není alespoň nějaká reklama, ať nemám pocit, že tenhle super komfort dostávám úplně zadarmo?).......ale zpět...mám blog náhodou....na jiné blogy odkazuji proto že mě ně nich něco zaujalo chodím si je číst a občas na nich něco okomentuji. Ovšem necítím se kvůli tomu ani trochu "komunitně" ....nemám potřebu si vytvářet nějakou "blogovací mytologii" nebo pravidla "správného blogování" a hledat někoho kdo je se mnou bude sdílet. (a pochopitelně spílat těm , co to vidí jinak)......já prostě píšu....někdo to čte.....někdo to komentuje....pak si něco přečtu já a buď to kometuju nebo ne.A to je celá ta věda.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 07:21:19)

Co k tomu říct? Asi jen: Jo, taknějak to chápu taky...

V dobách, kdy bylo v CZ blogů asi třicet byla situace trochu jiná, ale dnes je weblog naprosto normální, běžná a dostupná forma internetové stránky a jejich autoři tvoří zhruba takovou komunitu jako "autoři stránek psaných v XHTML".

Denisa se asi rozhodla, že weblogy jsou komunita a jakékoli popření této teorie považuje za zradu a ohrožení podstaty bloggerství, jinak si její reakce nedovedu vysvětlit. A ve stejném duchu jsem na jiném místě psal: Necítím se být členem takovéto komunity, jak ji prezentuje Denisa.
    

Re: - binarniladin (web)
(23.07.2004 07:47:17)

Ehmm nějak jsme trochu zamluvili tu reklamu....podle mě je bloguje.cz naprosto super a chválím kudy chodím, (žádný planý lichotky, prostě to tak je)....a právě proto, že je tak super, trochu mě znervozňuje , že ať koukám jak koumám , zdá se mi , že provozovatel z toho nic nemá. Nebo se pletu? Osobně by mi nějaká ta reklama nevadila, je dvacátý první století a takhle to v něm obvykle chodí. Už jsem si tak nějak zvyknul...:o))...a ještě jedna poznámečka...taky mě vlastně nikdy nenapadlo považovat můj blog za deník...spíš za místo, kde si zkouším co všechno zvládnu napsat...nějak pro to nemám ani jméno....:o)) Super na tom je, že ze všech míst kam jsem kdy psal mi blog díky RSS a komentářům poskytuje nejvíc čtenářů a slušnou reflexi. Prostě paráda..:o))
    


Re: - allora (web)
(23.07.2004 07:48:55)

Ale zase na druhé straně...
Bloggerské volby, bloggerské legitimace, bloggerské slavnostní kroje, bloggerské zdravotní pojištění, bloggerská unie, bloggerský státní svátek....nepopřemýšlíš o tom? {wink}
    

Re: - binarniladin (web)
(23.07.2004 08:05:54)

mňo..popřemýšlím , popřemýšlím...ale jak říká můj oblíbený režisér Jiří Menzl, když mu kolegové ukazují svoje scénáře: "A co v tom hraju?"...:o))
    

Re: - allora (web)
(23.07.2004 08:23:25)

To je otázka nehodná pravověrného komunitéra, tsss.
Člena hraješ, jsi zařazen, zakrabicován, zakomunitován a veden v evidenci. Je ti ctí.
(každý večer si to odříkávej, tvá mantra před spaním, uvidíš jakým přínosem se ti to stane {big grin}
    

Re: - binarniladin (web)
(23.07.2004 08:33:30)

počítám, že po nějakém přiměřeném počtu zopakování této mantry budu vyladěn přijmout tu báječnou sounáležitost. : Ein web, ein blog, ein Fuhrer!...:o))
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 09:18:14)

A už znáš nazpaměť slib?

Slibuji před svými blogy
jako čtečka jasná
že budu bránit komunitu
aby byla šťastná
    

Re: - binarniladin (web)
(23.07.2004 10:56:15)

Existuje vůbec nějaká díra dost hluboká , aby nás ochránila před Denisiným hněvem?...obávám se že hranice jejího vkusu pro humor už byli několika násobně překročeny..:o))
    


Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 09:13:10)

Bloggerské prověrky, bloggerský ústřední výbor, bloggerská komise pro ideologický dozor, bloggerské procesy s blogzrádci, slavnostní přijímání nových členů, méně slavnostní vyškrtávání odrodilců a odpadlíků a všemu by mohl šéfovat vrchní blogurátor URSSválek...
    

Re: - Trillian (web)
(23.07.2004 15:45:17)

můžu být pokladník? prosíííííííííííííííííím
    

Re: - binarniladin (web)
(23.07.2004 16:19:07)

Podle stanov může být pokladníkem jen ten kdo odevzdá cestovní pas a prokazatelně trpí strachem z létání..:o))
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 16:27:50)

To je málo. Musí navíc trpět agorafobií, uranofobií, strachem z dopravních prostředků a paranoiou. Jedině tak je zaručené, že se ze svého brlohu nehne...
    

Re: - Trillian (web)
(26.07.2004 13:05:23)

když já trpím akorát nemocí šílených krav... stačí to na něco?
    


Re: - Adam Javůrek (web)
(23.07.2004 08:18:31)

Na okraj: Na druhou stranu je třeba dodat - weblogy nejsou komunita, ale mezi nimi vznikají desítky různých komunit. Nejsou automaticky komunita, ale jejich existence pomáhá komunity vytvářet, což stojí za výzkum. {wink}
    

Re: - binarniladin (web)
(23.07.2004 08:26:14)

Jenže..to je jedna část skutečnosti...prostě mají potenciál seznamovat lidi, kteří by se jinak asi nepoznali...co s tím ty lidé pak udělají..na to mám taky citát "jaký si to uděláš, takový to máš" ...pokud tomu pak někdo chce říkat komunita, budiž mu přáno....ale tak nějak to není mlj hrnek kafe....a když už jsme u toho..daleko "zkoumáníhodnější" mi přijde chat..je na něj daleko míň vidět ale o to zajímavější věci se tam dějí..znám osobně víc chatařů než blogerů a mezi námi děvčaty na pánském záchodku..koukal jsem jak zjara. Blogeři se mi proti tomu zdají dost normální.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 08:36:45)

Nemáš na mysli IRC kanál #czech na Undernetu, že ne? {smile}
    

Re: - binarniladin (web)
(23.07.2004 08:48:35)

ani snad ne...a mám dojem, že mezi chataři se poděsové nehledají na konkrétním kanále,ale namátkou..:o))
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 08:54:34)

Tak to někdy zkus... Stáhni mIRC, vlez na Undernet, dej "/join #czech" a uvidíš... A pozdravuj tam ode mne. {smile}
    

Re: - pankreas (web)
(23.07.2004 10:54:05)

!seen milovka
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 10:55:49)

calc benevolence
    

Re: - rony (web)
(23.07.2004 13:38:58)

chcete BANan chalani?!
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 13:52:06)

Máš access na X, prde? {smile}
    


Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 08:45:40)

O tom není sporu. Stejně tak pomáhají vytvářet komunity: Hospody, čekárny, vlaky, zájezdy, časopisy, ...
    

Re: - Adam Javůrek (web)
(23.07.2004 09:25:35)

Však se o tom také píšou články a knihy. {smile} Avšak každý ten "rámec" má svá specifika.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 09:32:47)

...ale myslím, že štamgastům ani hospodským nikdo nevyčítá, že ty knihy nečtou. Dokonce si myslím, že přijít do hospody a říct "Jste komunita, musíte držet pospolu" by mohlo být příčinou k fyzickému napadení ze strany "komunity" {smile}
    

Re: - binarniladin (web)
(23.07.2004 11:01:13)

Tohle tvrzení by to chtělo ověřit. Nějací dobrovolníci?..:o))
    


Re: - rony (web)
(23.07.2004 10:32:17)

lenze nemaju takmer ziadny suvis so samotnymi dennickami - su to rovnocenne skupiny ludi ako hocikde inde. zrejme je tu mierne nedorozumenie v chapani vyznamu slova komunita.
Ja ju chapem ako nie skupinka 3-5 ludi ale uz trosku rozsiahlejsi a trvalejsi utvar s istymi specifickymi znakmi.
Ty mozno chapes to aj ako ucelovo vytvorena skupina okolo jedneho casovo ohraniceneho problemu pricom sa zlozenie dynamicky meni, neustale sa vznik a zanik tychto komunitiek strieda. V tom pripade sa proste nedohodneme - pre mna je komunita trosku trvalejsi stav a oznacit ludi, co si pisu dennicky za komunitu len na zaklade toho, ze sa to teraz vola weblogy je minimalne prilis precenovane.
Nikomu neberiem snahy, ze sa snazia toto pisanie dennickov analyzovat a filozofovat nad nimi, ale preboha nech sa nepasuju za predstavitelov alebo nejakych tvorcov ideologie s mandatom objektivne hodnotit - ja mam nazor, ze v komunite bloggerov by mala v istom smere vladnut vzajomna zhoda ale tu je rozpor v tom, ze ja malokedy citim s akymkolvek dennickarom bezvyhradnu zhodu ani nepocitujem potrebu si neustale po kazdom prispevku u neho alebo u mna s nim potlapkavat po pleci aki sme dobri. Deje sa to nahodne a to predsa nie je nijako signifikantne pre dennicky - to sa deje aj mimo nich.

[joke]Nejedna sa o nic zvlastne, len pribudol v Ohovnologii dalsi vyskumnicky odbor Blogologia {wink}[/joke]

Preboha ide len o zabavu, nic ine.
    

Re: - Adam Javůrek (web)
(23.07.2004 11:23:54)

1. jo, slovo komunita je problém.
2. "Nikomu neberiem snahy, ze sa snazia toto pisanie dennickov analyzovat a filozofovat nad nimi,"
- - Hurá!! {smile}
3. "preboha nech sa nepasuju za predstavitelov alebo nejakych tvorcov ideologie s mandatom objektivne hodnotit."
- - Neboj, to se neděje. I když snaha o objektivní popisování (resp. popis s vysokou mírou objektivity) je naprosto OK. "Objektivní hodnocení" - to chápu jakožto hudební publicista jako protimluv. {smile}
4. "ani nepocitujem potrebu si neustale po kazdom prispevku u neho alebo u mna s nim potlapkavat po pleci aki sme dobri."
- - My tě nenutíme. {smile}
5. "Preboha ide len o zabavu, nic ine."
- - Skutečně všichni autoři blogů kladou na první místo zábavu? Pole pro průzkum! {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 12:01:28)

ad 5 - viz BlogCenzus 2003 ([blog.converter.cz/docs/bc03-10.htm]) - téměř 83% autorů uvedlo, že blogují pro zábavu.
    

Re: - Adam Javůrek (web)
(23.07.2004 12:07:44)

O tom vím, já jen škádlil. {wink}
Když už jsme u toho - z toho průzkumu (tedy z toho BlogSurvey) vyplývá, že čtvrtina zahraničních bloggerů nebloguje pro zábavu. To je zajímavé a pro řadu lidí jistě nečekaně vysoké číslo.
    

Re: - Rastaf (web)
(23.07.2004 12:15:29)

To je pravda! Takový Stwora u toho ještě somruje!
    


 - dk (web)
(23.07.2004 09:36:23)

1) ten vyzkum neni a nikdy nebyl MUJ.
jako skupina jsme chteli normalne prezentovat uspech ceskeho blogovaciho systemu BLOGUJE na mezinarodni konferenci, kde nas o to POZADALI! delali jsme to v domneni, ze je to pro nas vsechny CEST a vubec by nikoho nenapadlo, ze se mu doma za to odvdeci nadavkami. Ja se fakt tomu ted smeju, protoze je to cely dost absurdni.

2) Muj podil na tom byl - znalost anglictiny a zkusenost s vystupovanim na podobnych konferencich + motivovnost a zajem o problematiku.

3) Po tobe jsme chteli spolupraci na vyzkumu, logy nebyly podstatne. Zadne vysledky toho jsem nevidela, jen Martin naznacoval, ze bys mozna neco udelal. Me prislo absurdni dale na tebe nalehat a prosit, kdyz se k tomu celou dobu stavis negativne. Ja jsem tam nesla prezentovat svoje nazory, ale kvantitativni a dostupne udaje o ceskych blozich (JAK JSME BYLI POZADANI). Ty nebyly dostupne kvuli cizi neochote, tak jsem se omluvila, ze nemame vic, i kdyz oni byli spokojeni i s tim, co jsme meli.

4) ten vyzkum pouziva standardniho oznaceni blogosfera, ktery jsem si sama nevymyslela. blogosfera a komunita pak nemuseji byt nutne totez, ale ty si to vsechno pletes v jakesi hystericke reakci, ze tu zavadim tajna bratrstva a porad odkazujes na muj spor s FR

5) spor s Rozenkem se tykal velice konkretni veci, totiz nekolegialniho jednani k dalsi novinarce atd., ktere, podle me, melo negativni dopad na to, co se lide odvazi publikovat na blogu, takze to s konferenci BLOGTALK a vyzkumem NEPLET.
    

Re: - Adam Javůrek (web)
(23.07.2004 09:52:16)

ad blogosféra - to je pravda, to slovo je naprosto v pořádku. Někteří si z něj utahujou, poněvadž ho špatně chápou. Je to obdobně široký pojem jako třeba "mediální krajina".
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 09:58:39)

Já taky proti tomu slovu nic nemám a rozhodně netvrdím, že ho Denisa vymyslela, jak mi tu podsouvá. Pouze tvrdím, že se s jejím pojetím blogosféry jako sui generis výjimečného subjektu neztotožňuji. Ale o tom s ní nemá smysl diskutovat...
    

Re: - Martin Kopta (web)
(23.07.2004 10:15:54)

Já se s ním taky neztotožňuju, ale žíly si kvůli tomu rvát nebudu. {smile} Prostě jde o jiný pohled na věc, a pokud znáte svoje stanoviska a víte, že vás nebaví o nich diskutovat, tak máte buď možnost respektovat vzájemné odlišnosti, nebo na sebe na ulici plivat a kousavé poznámky.

Přiznávám, že ta druhá možnost je zábavnější. {smile}

(Mimochodem, všimli jste si, že tu bráníte cosi jako společné hodnoty? Proti někomu, koho nepovažujete za "my", ale za "oni"? Když tohle není komunita, tak co tedy? {big grin})
    

Re: - Martin Kopta (web)
(23.07.2004 10:17:38)

...a pokřikovat kousavé poznámky. {smile}

V záchvatu hurónského smíchu jsem přeskočil slovo.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 10:30:11)

to máš z toho, žes ten komentář pojal jako "hurón-akci" {smile}
    


Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 10:29:03)

Vezmu to, Martine, krok za krokem...

Píšu si několik stránek, které mají podle všeho formu blogu. Píšu je tak proto, že to považuji za pohodlné a praktické.

Necítím se tím nijak "ideově" nebo "filozoficky" provázán s dalšími X set lidmi, co používají stejnou formu. Vždyť blog je jen a jedině FORMA.

Když napíšu sonet, mám se cítit členem komunity "sonetářů"? Mám být na to hrdý? Mám cítit nějakou výjimečnost svého konání?

Já nebráním společné hodnoty. Já tvrdím, že společné hodnoty nejsou, nelze je tedy bránit. Je jen jeden jediný společný znak, a to forma. I když, toť otázka filozofická - může být neexistence společných hodnot společnou hodnotou? {smile} Je hypochondrie nemoc? {smile}
    

Re: - Martin Kopta (web)
(23.07.2004 13:00:01)

Psychická určitě {wink}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 13:04:55)

Pak tedy hypochondr je nemocný člověk, tím pádem jeho "nemoci" nejsou domnělé, takže vlastně není hypochondr...
    

Re: - pankreas (web)
(23.07.2004 15:02:59)

Hypochondr je nemocny clovek, ktery se z prehnane obavy o sve zdravi domniva, ze trpi vsemi moznymi nemocemi krome hypochodrie{smile}
    


Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 21:53:38)

Adame, ale teď jsem si u DK přečetl, že "blogosféra = skupina spřátelených a na sebe napojených blogů"... Tak co to vlastně je?
    


Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 09:54:25)

Já o voze, ty o koze. Ještě něco?
    


Re: - allora (web)
(23.07.2004 09:56:27)

Stokrát nic umořilo osla.
Milá dk, tenhle paspor už se ale moc úsměvně sledovat nedá.
Není v silách logicky uvažujícího jedince ti předkládat rozumné argumenty, jak to doposud s bezbřehou trpělivostí činil Arthur Dent (za což před ním smekám).
Zastavila bych se jen u pár věcí. Oháníš se slovy "byla jsem požádána", zní to jako "já nic, já muzikant". Požádám-li tě o skok z okna, skočíš? Jen proto, že jsi byla požádána?
Směšné.
Pokud to pro tebe byla čest, mělas udělat výzkum, přednést své výsledky, eventuelně přednášet opravdu s těmi, kteří to jako čest považovali. Ovšem kolik jich bylo? Až taková čest to pro dva z vás, kteří odřekli,nakonec nejspíš nebyla, ale ˇjakým právem čekáš, že to bude ctí i pro hejno dalších psavců, deníčkářů, bloggerů?
Čím se cítí poctěn jeden člověk, nemusí přece znamenat poctění i pro jiného.
Pokud mě někdo o něco požádá a prokáže mi tím čest, neznamená to ještě, že se budu chovat arogantně k lidem, kteří mají jiný názor, ale kterých se to týká.
Vytvoř si svůj blogovací systém. Založ komunitu. Zkoumej logy a přednášej o výsledcích, ale o SVÝCH výsledcích.
Parazitování na práci jiných, arogance, nadávky...takhle dnes vypadá naše akademická půda?
A nezkoušej mě obvinit ze zaujatosti vůči "akademikům", i když je to tvůj oblíbený argument. Jsem zaujatá vůči arogantním a nevychovaným frackům, o tom není sporu.

    

Re: - binarniladin (web)
(23.07.2004 11:16:33)

Neříkám tomu paspor. Už teď tomu říkám Rozverný pátek U Arthura a fakt se bavím..:o))
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 11:31:17)

On je to "rozverný půlrok" {smile}
    


Re: - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 12:10:33)

Bod po bodu:

1. Čti pořádně. Píšu "Váš výzkum", nikoli "tvůj výzkum". Ano, pro vás všecky je to možná čest, pro mne třeba ne.

2. Irelevantní

3. Po mně chtěl spolupráci Adam Javůrek, myslím, že jsem mu vyšel vstříc jak to jen šlo, alespoň mám ten dojem. Martin se mnou probíral spíš už stav "po odmítnutí serverlogů" a vysvětloval mi o co vlastně jde. Jeho vysvětlení jsem přijal, ale názor jsem nezměnil. To je jediné, k čemu jsem se stavěl negativně. Nikoli ke spolupráci. Myslím, že Adam může má slova potvrdit.

4. Netvrdím žes ho vymyslela. Netvrdím že je to totéž. Tvrdím jen, že... ale, má to vůbec cenu opakovat?

5. Ať se týkal spor čehokoli, tvé výroky v diskusi na Orkutu a na blozích byly jednoznačně "sektářské". Ale to už bych se zase opakoval.
    


proste ... - Lena (web)
(23.07.2004 09:41:33)

moc dobre napsano !
Jo a stary Korejs ze dvora nam mozna tu klubovnu pujci, kdyz mu nanosime drevo a budeme odklizet snih a Haha Bimbi si navlikne vlakno a uplete nam neco na stozar{wink}
    


A jen tak naokraj - binarniladin (web)
(23.07.2004 11:20:18)

Mám takový pocit,že ty logy by asi nedal nikdo. Dost možná , že by se tak i vystavil riziku nějakých protestů ze strany uživatelů systému, počítám, že taková věc bude asi spadat pod nějakou zákonou ochranu soukromí. Nebo se hodně pletu?
    

Re: A jen tak naokraj - allora (web)
(23.07.2004 11:27:51)

Ha! Nic jsi, Ládíku, nepochopil, vydání logů mělo být ctí {wink}
    

Re: A jen tak naokraj - Martin Kopta (web)
(23.07.2004 13:01:32)

Alloro! {smile}
    


Re: A jen tak naokraj - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 13:11:11)

Ne, v zásadě je to tak. Ještě bych přidal, že serverlogy jsou "citlivá data", celkem snadno zneužitelná, a těžko si dovedu představit situaci, ve které bych k nim kohokoli pustil. Snad jen Policii ČR mávající soudním povolením k prohlídce...

Osobně si myslím, že stejně by se na takovou žádost tvářili i další provozovatelé relevantních blogsystémů, tedy Seznam nebo POOH
    


Já už se lekl, že nebudou žádné aféry. - Vesničan (web)
(23.07.2004 12:00:25)

Žáby a myši válčí o z prdu kuličku. Psi štěkají, ale karavana táhne dál. Přátelé, vraťte se na zem! Průzkumů pro průzkum, výzkumů pro výzkum, konferencí pro konferenci a dalších naprosto nesmyslných akcí, z nichž vycházejí milióny naprosto neužitečných výstupů, takových jedince zviditelňovacích, vědecky se tvářících pitomin je plný glóbus. A těch ukřivděných jedinců také. A na všech stranách.
    


vyřešte to sami - johnny
(23.07.2004 13:34:03)

S tímhle příspěvkem zcela souhlasím, ale na obranu DK musím říct, že ona chce trochu něco jiného. Ono "zapálení celé komunity pro věc" u VŠECH bloggerů třeba nečeká, ale čekala zájem u _několika_konkrétních_lidí_. Proto si myslím, že byste to už dál neměli roztahovat veřejně na své blogy, ale vyřešit si to mezi sebou. Podle mě právě tyhle spory jsou pro "komunitu bloggerů" stejně nezajímavé jako právě celá "komunita bloggerů" a pro nezúčastněné (99% bloggerů) připomínají právě ty žabomyší války.
    

Re: vyřešte to sami - Solvina (web)
(23.07.2004 14:09:41)

V zadnem pripade nic netutlat! Monty Pythoni se pomalu rozpadaj a ja potrebuju aspon chabou naplast!
    

Re: vyřešte to sami - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 14:22:05)

A teď něco naprosto jiného: Ze ZOO ve Dvoře Králové utekl čtyřmetrový krokodýl, který napadl několik bezbranných matek s kočárky, několik otců s pivem, následně uběhl několik kilometrů a za pivovarem ho unesla kosmická loď.

Ve studiu s námi sedí Vladimír Remek, poslední český kosmonaut, ve slušivém trikotu, a proti němu neznámý pobuda. Zeptáme se neznámého pobudy: "Kam zmizela ta basa piv ze studia?"

atd.
    


Hmmm.... - allora (web)
(23.07.2004 14:37:19)

...zlatá paní Chumláčová a její Galerie smajlíků {wink}
    

Re: Hmmm.... - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 14:42:10)

Zlatej jistej pán... {smile}
    

Re: Hmmm.... - allora (web)
(23.07.2004 14:51:59)

{smile}
k tomu srovnání mě přivedl vlastně rony, tedy sledování jeho snahy o debatu na DKBlogu a "obláčkově".
Hezký pokus.
    


Re: Hmmm.... - SuE (web)
(23.07.2004 15:55:21)

hmm, nějaké smajlíky mám, jestli se vám stýská, tak i obláček (ale bouřkový) někde splaším, i tabulky vytvořím ... vše pro vás, stačí říct ... {smile}
    

Re: Hmmm.... - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 16:02:03)

Ještě hluboce lidský příběh, prosím... {smile}
    

Re: Hmmm.... - SuE (web)
(23.07.2004 20:37:18)

tak to by musel být kooperativní blog. Moje hluboce lidské příběhy nikoho nedojímají - ani po tomhle srdceryvném příběhu o zlých krkavčatech [suewebik.net/1061765640-mesicni-kredit-na-mobil-.html] (to bylo loni) se mi nikdo s nabídkou na sponzorství neozval {smile}
    


He.. - Ebo.. (web)
(23.07.2004 16:07:25)

Jděte se blognout ! {big grin}
    

Re: He.. - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 16:26:18)

Vzpomínám na strejdu Egiho, který prohlásil: "Vám evidentně kopuluje, čili jebe, blblogeři..." {smile}
    

Re: He.. - Ebo.. (web)
(23.07.2004 16:41:23)

No co se na to dá jiného říct, když si člověk přečte těch 6x komentářů a ve výsledku se skoro nic nedoví ? .. {smile}

Je to tak .. hi
    

Re: He.. - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 16:47:27)

Ta reakce byla, to jsem zapomněl říct, na parodii toho výše zmíněného {smile}
    

Re: He.. - Ebo.. (web)
(23.07.2004 17:01:52)

ju.. ja chapat, ja si jen musel zase rejpnout na vrub lidí všech.. co dnes tu tady těch... zmíněných spousty vět.. nechali všem veřejně očumět .. sakra já už dneska zase.. tady básním jako prase!.. musím toho dneska nechat už, než poznám ve studni nejspodnější skruž {big grin}
    

Re: He.. - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 17:05:18)

"...toho večera byl otec obzvlášť nervózní. Poznal jsem to podle jeho kývavého pohybu..."
    

Re: He.. - MEdvídekPú (web)
(23.07.2004 18:19:11)

A už tady chybí jenom Franta Fuka {smile}
    


Re: He.. (Ad: Jděte se blognout) - Ota (web)
(23.07.2004 20:25:15)

Když už je tady tak veselo, tak mám taky pár frází. Cum baispilum:

Vlezte mi na blog!
Už vás mám (blog)post!
Pro dobrotu do blogspotu!
Ještě slovo a nechám vás blognout!
Do Pr..ablogu!
Polibte mi blog!
(variace: Polibte si blog!)
Tak na to vám, milej pane, neblognu!
Od této chvíle cokoli řeknete, může být blognuto proti vám!
Není na světě bloger ten, aby se zavděčil lidem všem.
{smile}
    

Re: He.. (Ad: Jděte se blognout) - Ebo (web)
(23.07.2004 20:33:27)

{big grin}
    


Re: He.. (Ad: Jděte se blognout) - Arthur Dent (web)
(23.07.2004 20:49:59)

Tyhle fráze jsou přímo bloží!
    

Re: He.. (Ad: Jděte se blognout) - Ota (web)
(23.07.2004 20:51:02)

Ano, jejich trefnost je do očí blijící... {smile}
    


Re: He.. (Ad: Jděte se blognout) - HUB (web)
(24.07.2004 00:13:02)

<i>Od této chvíle cokoli řeknete, může být blognuto proti vám!</i>
Ó můj blože!
    


docela dobrý mejdan :-) - Rhapsody (web)
(24.07.2004 02:19:57)

Slovo blogger mi není odporné ani nemám vůči němu averzi, pokud je užíváno ve smyslu, v jakém užíváno má být. Blogger (ať se to lépe rýmuje, tak pro tuto chvíli "blogař") je ten, kdo má a zvelebuje si svůj blog, podobně jako zahrádkář nebo pejskař. Pro mě je tedy blogař i Arthur i třeba allora, ať se jim to líbí nebo ne. Nevidím na tomto označení nic hanlivého, naopak. Každý jsme něco, co sami chceme být. Zvelebuji si svoji zahrádku, jsem zahrádkář, píšu si blog, jsem blogař atd.(můj syn je třeba holkař a autíčkář, a co s tím nadělám?) Nemám nic proti "blogscéně" nebo "blogsféře", dokonce tyto termíny občas používám. Blogsféra - oblast blogů a blogerů, přirozené. Jsem ochotná účastnit se i výzkumu, ovšem jen za předpokladu, že mě nebude zkoumat mimozemšťan, a že budu zkoumána v mantinelech, které si sama určím (o to asi zde šlo, pokud to dobře chápu). Dokážu pochopit, že výzkum blogů, bloggerů a blogosféry může být pro někoho důležitý a že má potřebu hovořit o něm na konferencích, každý máme nějakého koníčka, že. Ale nedokážu pochopit, proč se kolem toho dělá takový humbuk. Jsem více pejskař než blogař, a věřte mi, za některé pejskaře se někdy i stydím. Zdá se mi, že to Denisa Kera trochu moc baští {smile}
    

Re: docela dobrý mejdan :-) - Arthur Dent (web)
(24.07.2004 10:50:38)

Ano. Rhapsody, pokud "blogger" bude ten, kdo vytváří nějaké stránky ve formě blogu, tak jsem blogger, o tom žádná...

Sranda končí ve chvíli, kdy mi někdo začne podsouvat, že "blog" je něco jiného než ostatní stránky, něco (třeba) výjimečného. Pro mne sranda skončila ve chvíli, kdy jsem si uvědomil, že mezi lidmi je běžný názor "Bloggeři si o sobě myslí, že dělají něco extra..." - protože si to nemyslím.

Pokud má být "blogger" označení nějaké "stavovské příslušnosti", "pocitu sounáležitosti", "příslušnosti ke komunitě" a pokud bych se měl jako "blogger" cítit nějak spoluzodpovědný za "blogsféru", tak se budu bránit tomu, aby mě někdo tímto slovem označoval. Mně je celá blogsféra - víš co...

Ať si ji kdo chce spánembohem zkoumá. Ale ať neočekává, že z toho onemocním.

O co šlo v téhle věci: Ve stručnosti o to, že to (se) Denisa moc baští a očekávala, že podobně to budou baštit i ti okolo. Nebaštil jsem, navíc jsem se zastal "parazita Rožánka" a její žvást o "obraně komunitního prostoru šumem" jsem zkarikoval, tak jsem pro Denisu tupec, primitiv co čumí na Ramba apod. Diskuse je zbytečná, Denisa je naprosto mimo. Ale na výpad jsem zareagoval. Toť vše.
    
HotLinks
Zpět na článek