.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

01.06.2004



bliká, svítí, tancuje, má vzrušující multimedíální schopnosti, je prostě super... Sice si z něj nezavoláte, ale kdo by dnes z mobilu volal, že?

V diskusi u WhiteDogovy Kacířské myšlenky projevila PraPetra přání... Přeje si mobil, „který umí skutečně jen telefonovat, přijímat a odesílat zprávy, ukazovat čas, budit a je LEVNÝ”.

PraPetro, smůla! Vývoj se ubírá jiným směrem a my všichni co z mobilu voláme a kátézetkujeme (zdravím Egiho) jsme beznadějně aut, netvoříme generaci M a vůbec — jsme trapný staromilci.

Chcete důkaz místo slipů? Je libo nějaký příklad? No tak se podívejte na iDnesovske preview nové Nokie. Z titulku se dozvíte, že Nová Nokia 3220 bliká, svítí, píše ve vzduchu a minimálně polovina článku je věnována těmto skvělým vzrušujícím možnostem, bez kterých se žádný mobil neobejde, také tomu, jak extravagantní barvy mají výměnné kryty (velmi frikulínský a stupidní název „Xpress-On Fun Shell”, tedy Xpresní zábavná mušle) nebo informaci, že pod kryt lze vložit papírek.

Cílová skupina tohoto mobilu jsou asi frikulíni a puboši. Funkcím okolo telefonování a psaní KTZ jsou věnovány dvě věty, takže to tam asi bude... {smile} Ale jinak je to další drahý krám, který je plný neužitečných kravin.


Zadal Arthur Dent, 01.06.2004 13:26:31, 37 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/911

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
Marigold.cz: Nokia 3220 a Light Messaging - kdepak k němu Nokia přišla?
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - pixy (web)
(01.06.2004 13:53:58)

A to tak přitom ještě píšou, jak to jde s Nokií údajně z kopce. Kdyby tak chtěli předělat starou dobrou spolehlivou briketu 5110 do poloviční velikosti s dvakrát větším displejem a bez všech těch frikulínských pyčovin, udělali by stokrát líp.
    

Re: - White Dog (web)
(01.06.2004 14:20:56)

Tak to jsi vystihl naprosto dokonale! Přesně to si myslím také. Nokia 5110 byl absolutně nejlepší telefon, který jsem kdy měl. A to není zdaleka jen můj názor.
    

Re: - Jura (web)
(01.06.2004 16:55:21)

A já ho ještě pořád mám a jsem s ním na výsost spokojený.{smile}
    


Re: - Richard H. (web)
(01.06.2004 14:23:40)

Hlavně ne do poloviční velikosti!

Já naopak čekám, kdy se objeví telefén, který kromě základního volání a SMS bude mít navíc jen BlueTooth a GPRS, ale hlavně BUDE DO CHLAPSKÉ RUKY!

Všechny dneší superhyperpidihračky můžou být vybavené jak chtějí, ale dokud jedním prstem zakryji půl klávesnice, je mi to k ničemu... {sad}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(01.06.2004 14:26:46)

Velikost klidně jako Erixon A1018, ale vážit to může pár gramů... {smile}
    

Re: - Richard H. (web)
(02.06.2004 13:14:35)

Tak! Kapsu mi to trhat nemusí, ale velikostně je ideální můj Erik R520 (možná bez antény, ale ta se MNĚ líbí)
    


 - Petr Olmer (web)
(01.06.2004 14:00:25)

Vždyť to slyším ze všech stran, všichni chtějí obyčejné telefony! Jak se všichni smáli Palmu, když přišel s oškubaným levným Zire... To se opravdu žádný výrobce mobilů nepoučí? Nebo musíme psát petice za jednoduché mobily?
    

Re: - Arthur Dent (web)
(01.06.2004 14:12:29)

Právě jsem měl na toto téma diskusi s Patrickem Zandlem a z ní vyplynulo, že to s lacinými primitivními mobily vypadá bledě...
    


o co jde - nakupujte - Patrick Zandl (web)
(01.06.2004 15:00:05)

Tak jsem si prošel pár webshopů a je tu pár levných mobilů - co takhle Alcatel 320 za 2233 Kc na Mobilka.cz? dualband, sms umi, cernobily displej - neni problem ho koupit. Maličký a lehký.

Nejlevnější Nokia 1100 je za 3400, o stovku draze uz ma barevny displej. taky neni problem.

chcete véčko? philips začíná na 2900 Kc za cernobila vecka, taky zakladni funkce, minimalni vaha atd.

Sagem v barvě od 3800 Kc.

Siemens A52 2500 Kc...

SEr T100 - 2633 Kc - 75 gramů.

A to jsme u těch u nás rozšířených značek... čili se dá sehnat (i od Nokie) jednoduchý a levný telefon pod 3000 Kc.

A nokia ted nabídla ještě úchylný telefon pro úchyláky, tak co na tom {smile}

    

Re: o co jde - nakupujte - Arthur Dent (web)
(01.06.2004 15:18:31)

Neboli, řečeno slovy Spidelmana: "Zdroje tu jsou!" {smile}

Začínám se taky klonit k názoru, že takové telefony existují, jen je člověk musí víc hledat, protože jejich cílová skupina je okrajová... A to, co se inzeruje, to jsou drahé frikulínské "hity". {smile}
    

Re: o co jde - nakupujte - Patrick Zandl (web)
(01.06.2004 15:24:32)

No, porovnej množstí inzerátů na webhosting za peníze versus na bloguje.cz {big grin}
    


Re: o co jde - nakupujte - Roj (web)
(01.06.2004 16:52:29)

Ale kdez!!!!
NEni to pravda!
Prave dnes jsem vyrazil s petilitrem v kapse koupit si mobil. Vzal jsem si svou starickou Siemens S25ku, ktera mi v nedeli spadla do potoka, v ni SIMku az po okraj plnou dat.
Postupne jsem tu SIMku nacpal asi do sedmi mobilu, co meli na tom krame. VSECHNY byly pomalejsi, nez ta S25ka (Ona mezitim uschla a funguje, takze se to dalo exaktne porovnat)
Uz jsem malem koupil Samsung SX100(nebo taknak), ale vyslo na jevo, ze NEMA VYPINATELNOU T9!!! Fakt.
Neveril jsem ze muze existovat idiot, ktery da neco takoveho na trh... Dneska proste nekoupite poradny mobil.

Mam treba takovy test: Ze zakladniho stavu vybrat posledni SMSku a smazat ji. Kolik kliknuti k tomu potrebujete, vcetne potvrzeni? Ja 6. Je to hodne, ale vsechny novejsi telefony tech kliknuti potrebuji jeste vice!!!
A co se stane, kdyz to udelate? Presypaci hodiny? Na sekundu? Na dve? Na OSM?? (to je rekord "supermobilu" Siemens ME45)
A jak dlouho trva napsat pismenko "S" v SMSce? Kolik jich napisete za minutu? Teprve kdyz si tohle zkusite, zjistite, jak vynikajici mobily se driv bezne prodavaly.
Dnes ne. Na tom trvam.
Nakonec jsem nic nekoupil a ten petilitr jdu prochlastat, vypnu si pri tom mobil.
    


. - juneau (web)
(01.06.2004 14:07:06)

napodobne. na svoji obstarozni (a jeste z druhe packy) 3210 nedam dopustit. Sice se mi rozpadl kryt, ale za tri kila mam jiny (nadherny), jez imituje tusim modernejsi 7220... sms napisu, hovor vytocim i prijmu, cislo si ulozim. Parada... navadet jaderny strely pres mobil opravdu nepotrebuji.
    

Re: . - Arthur Dent (web)
(01.06.2004 14:14:50)

No... pozor! Podle průzkumů STEM požaduje navádění jaderných střel mobilem přes polovinu obyvatelstva!

(Otázka zněla: "Přáli byste si mít v mobilu možnost navést jadernou střelu na úřad vlády a parlament?")
    


Fakt neexistují... - Lukáš Hroch (web)
(01.06.2004 14:18:42)

... a existovat asi už nebudou, jelikož se je nejspíš nevyplatí vyrábět, protože ony "nadbytečné funkce" se vyrábějí ve velkém a tudíž mají cenu často nižší než podobní brouci (=čipy), které je nemají.

Posledním záchvěvem jsou asi jen Nokie 1100 a 2100. Což je v dnešní době asi maximum z minima.

[www.nokia.cz/phones/1100/main_features.php]
[www.nokia.cz/phones/2100/main_features.php]
    

Re: Fakt neexistují... - Arthur Dent (web)
(01.06.2004 14:25:57)

To je přesně to co jsem se dozvěděl... Že by takový "laciný" mobil byl levnější třeba jen o pětistovku, tisícovku - a to se nevyplatí, protože zákazník nakonec stojí v krámě před dilematem:

Koupím si telefon za 3000, který umí jen volat a psát SMSky, nebo si koupím ten za 3.700, který má i Javu, kalendář, WAP, GPRS, EMS, PRD?

A hodně velké procento, skoro každý, nakonec přihodí těch pár stovek a koupí si model s funkcemi, které nepotřebuje. Vyrábět laciné modely pro ty, kteří nepodlehnou "nutkání technologií", se zkrátka nevyplatí, jednodušší je jim nabídnout alternativu: Buď mobil s kravinama, nebo nic.


Což ovšem nic nemění na tom, že psaní do vzduchu a zuřivé blikání je akorát drahá chujovina, která je pro věkovou skupinu 0-16, tedy pro skupinu sice nevýdělečnou, ale komerčně velmi zajímavou...
    


 - řetěza (web)
(01.06.2004 14:27:03)

tak ty funkce prostě nevyužívejte {smile} já sháněla to samé co vy - aby to volalo, zvonilo, psalo a budilo. plus jsem chtěla aby to bylo trochu hezký a mělo to tvrdý tlačítka. myslím že jsem (díky radě tygříka z pooh) našla, co jsem potřebovala, a nestálo to ani sedm tisíc. je to pro vás málo, nebo hodně? taková malá reklama, abyste věděli o čem mluvím - je to samsung s500, mám ho na blogu i s fotkou.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(01.06.2004 14:40:54)

Ano, je to hodně. Za svůj Siemens M50 jsem dal asi polovinu...
    


Re: - Roj (web)
(01.06.2004 17:04:54)

Tim, ze ty funkce nevyuziju, nic nevyresim. Ono to vinou tech funkci nema ty funkce, ktere to ma mit. Viz muj prispevek vyse.
    


Re: - PraPetra (web)
(02.06.2004 22:46:15)

Bohužel, je to pro mě hodně. Vzhledem k tomu, že je to prakticky můj měsíční příjem... Takový jednoduchý foun bych si představovala do 2.000,- Kč.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(02.06.2004 22:53:02)

Tak takový není, leda v basáru...

Patrick našel pár jednoduchých vehementů, ale začínají na 2.200 Kč.
    


Re: - Arthur Dent (web)
(02.06.2004 22:53:51)

[www.mobilka.cz/dt/?c=22739] za 2233 Kc
    


Re: - Arthur Dent (web)
(02.06.2004 22:55:11)

Nebo tohle za 1700?

[www.mobilka.cz/dt/?c=14345]
    

Re: - PraPetra (web)
(03.06.2004 15:04:21)

Díky za tip. Porozhlédnu se tam.
    

Re: - NZNamy (web)
(03.06.2004 17:40:19)

technická poznámka: MOTOROLU NE!!!!!
Je to snad jediný mobil, který MUSÍ být zapnutý, aby tě uměl vzbudit!!!
Takový krám se hodí leda do koše :o(.
Fakt je nejlepší rozhlédnout se po bazarech (a sáhnout po běžných značkách)...
    


Re: - NZNamy (web)
(03.06.2004 17:44:58)

dodatek: LZE koupit NOVÉ telefony Siemens A50 nebo A55 (prakticky stejné), které mají požadované funkce, oba DO 2000,-!
Jediný rozdíl je, že A55 má polyfonické zvonění, což nemusí vyhovovat... Ale chce to hledat v mobilshopech a rychle koupit.
    


Nejde jen o to, že to nevyužijete - Mudd (web)
(01.06.2004 14:35:13)

Ono to i mate uživatele. Zkuste sehnat mobil babičce. Už jsem to psal tady:
[mudd.wz.cz/2003-10.html#201031]
    

Re: Nejde jen o to, že to nevyužijete - Arthur Dent (web)
(01.06.2004 14:38:21)

Přesně. Důchodců je čím dál víc, tak ať do má:

Velkej displej
Velký tlačítka s velkejma popiskama
Jednoduchý ovládání srozumitelným jazykem
Budík (nebo víc, na funkci "Vem si prášek")

...a ať se to ozve, když babička zapíská, protože zapomněla, kam si to dala! {smile}
    

Re: Nejde jen o to, že to nevyužijete - Pavel Šrubař (web)
(01.06.2004 18:49:02)

A taky ať to má numerické klávesy rozložené stejně jako moje kalkulačka nebo počítač.
    

Re: Nejde jen o to, že to nevyužijete - White Dog (web)
(03.06.2004 15:30:16)

[www.blog.maly.cz/pnc840.html]
    


Re: Nejde jen o to, že to nevyužijete - Evžen (web)
(01.06.2004 21:25:54)

Motorola d160.
Sice by s ní člověk zabil středně vzrostlého psa jednou ranou, ale moji prarodiče si vyloženě chrochtají...
    


Este, ze je mozne skladat PC dla lubovole - Hlodi (web)
(01.06.2004 18:19:25)

Inak by nas postihol rovnaky osud. Vsetko by blikalo, pipalo, a bezalo na vynikajucej frekvencii 15uHz (mikro)!
    


Hele, - Egi (web)
(02.06.2004 16:07:36)

a ze se PraPetra nezminila, ani kdyz ji mam nakvindovanou na navsteve doma? Vlastne ne, ted oblazuje tetu Alloru, ale jak to tak vidim, vrati se, uz jenom proto, ze cesta z Alloriho do Prapetriho doupete vede pres doupe Egiho a ty svoje kramy, co tam ma po celym byte, to si hezky odtahne, kdo by se s tim do popelnice tahal? Ale to jsem krapet odbocil ...

Jo, tak PraPetra by chtela, cituji, "mobil, který umí skutečně jen telefonovat, přijímat a odesílat zprávy, ukazovat čas, budit a je LEVNÝ"?
Vzdyt ho ma. Umi vsechno uvedene, nic vic, navic uz je v jejim vlastnictvi, tedy naklady na porizeni = 0,- Kc. Kdyz si ho hezky necha, je vec vyresena. V opacnem pripade je treba to brat jako projev rozezranosti a frikulinstvi :o)

    

Re: Hele, - PraPetra (web)
(02.06.2004 22:33:39)

Ano, souhlasím, je to projev rozežranosti. Mám totiž v tom svém dvě simkarty a nemůžu být na příjmu najednou na obou. A chtěla bych vypadat tak akčně jako Ty, se svýma blikátkama u pasu... ;o)))
    

Re: Hele, - Arthur Dent (web)
(02.06.2004 22:52:13)

Ono to jaksi není fyzicky možné, hovořit najednou do dvou telefonů, leda by člověk říkal do obou totéž, což je docela ujeté...
    

Re: Hele, - PraPetra (web)
(03.06.2004 15:00:39)

Nejde o to, že bych chtěla hovořit do obou najednou (i když si vybavuji pár situací ve svém životě, kdy by se mi to hodilo), ale o to, že bych chtěla být na obou najednou na příjmu. Vzhledem k tomu, že využívám dvě simkarty (od různých operátorů), jsou i dvě skupiny lidí, které mají mé číslo. Ale vždy má možnost se mi dovolat jen ta jedna skupina a to bych chtěla vyřešit právě druhým founem. Nehledě na to, že když v Nokii 3310 stále přepínám karty, tak nemůžu plně využívat všechny její funkce, neboť se přepnutím smažou některé informace. (Například rychlé volby, historie příchozích a odchozích hovorů a podobně.)
    
HotLinks
Zpět na článek