.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

01.11.2004



Hurá, hurá! Vím, co mi je. Dneska mi to jen tak mimochodem prozradila paní masérka. Taky jsem tohle ráno udělal věc pro mnohé normální, pro mě však strašnou... ale o tom až nakonec. Hlavní je, co jsem vyslechl během rehabilitace. Byly to komentáře k současné situaci.

Nebudu nijak komentovat, jen napíšu, co jsem slyšel. A doslova to také asi nebude, přeci jenom nemám sloní paměť.

Rozhovor 1. Účastníci: stará paní (SP), masérka (M), mladý masér (MM)

SP: „A ta jeho žena, no to je úroveň! Co myslíte?”
M: „Strašný, no.”
SP: „Žejo, vona řekne do televize, že jejim životnim cílem je bejt bohatá!”
M: „Nojo, ať je bohatá, ale řikat, že to je životní cíl?”
SP: „A ten Škromach! To je hovado! Von jezdí den na vozejku a dělá ze sebe hrdinu.”
MM: „Žejo. A zkusil si pochcat se na tom vozejku? To se hodně lidem stává.”
M: „Přesně! Jezdit na vozejku jen tak, a jen jeden den, to by zvládnul kdekdo. Ale uvědomuje si ten pitomec, jaký problémy vozejčkáři vubec musej řešit? To si fakt myslí, že tim, že jeden den bude jezdit tam, kde mu stejně každej bude umetat cestu, něco dokáže?”
SP: „A ten Gross, to je blbeček, co? Voni se ho zeptaj, jaký má znalosti angličtiny a von řekne, že u nich doma umí anglicky jeho dcera. To řekne premiér!”
MM: „A co ta Emmerová? To je dílo, co?”
SP: „No to teda! Vona řekne vo nějaký nemocnici, že by si tam nenechala ani vostříhat nehty! To řekne ministryně zdravotnictví o nemocnici! Taková neúcta k lidem co tam dělaj!”

A dnes proběhl kratší rozhovor číslo 2. Účastníci: masérka 1 (M1) a masérka 2 (M2)

M1: „Tak aby zakázali nonstop zastavárny, to ne. Ale schvalovat voloviny, to je užije!”
M2: „Jo. Stejnak každej ví, že se do těch zastaváren nosej jen kradený věci, kór třeba ráno ve tři.”
M1: „Jo. Ale pak chtěj schválit, aby se nesmělo nakupovat v obchodech v noci a o svátkách.”
M2: „Přesně! Taková pitomost může napadnout jen úředníka, co dělá do čtyřech.”
M1: „Tak. Ale že plno lidí musí dělat třeba do osmi a pak si rádi nakoupěj...”
M2: „A že v těch obchoďákách dělaj třeba studenti, co si rádi přivydělaj, a voni jim teď ten výdělek chtěj sebrat. Přece když tam někdo nechce dělat v noci, tak tam nepude. Proč to určovat zákonem?”
M1: „Přesně. Takhle maj lidi aspoň nějakou práci, a pak nebudou teda mít nic.”
M2: „Jo. To je ten jejich slavnej boj s nezaměstnaností. Lidi sou rádi, že maj aspoň něco. Ale škoda slov. To zase vymysleli ňáký úředníci.”

Není až tak špatné, poslouchat názory ostatních. Kteří patří do úplně jiné kategorie profesní, věkové i sociální. Další pozitivum mých zádových problémů. K těm dvěma rozhovorům nebudu zaujímat žádné stanovisko, prostě jsem napsal co jsem slyšel.

A ta strašná věc nakonec, abych nezapomněl.

Ráno jsem asi 8 minut lezl z postele, 4 minuty se belhal na záchod (od postele tak 4 metry), 12 minut se oblékal (ponožky, trenky, košili, kalhoty), 3 minuty se obouval atd... Tak jsem... ne, je to strašné... Ale ano. Tak jsem si vzal tabletku. Jmenuje se to Ibalgin (Ibuprofenum). Trochu to pomohlo, aspoň mohu chodit.

Ale já nechci jíst žádné tabletky. Mě je to odporné! Možná jsem magor, ale tahle léčba mi vadí. Já chci být zdravý, a ne tlumit projevy nemoci. Ach jo. Při bližším zkoumání svého okolí jsem zjistil, že pár lidí trpí různými nevyléčitelnými nemocemi, a nic než prášky už jim stejně nepomůže. A že na těch lécích budou závislí třeba několik desítek let.

Asi jsem si zdaleka nesáhl na dno, jinak bych tyhle divné pocity viny z jedení tabletek neměl. Tak {smile}


Zadal White Dog, 01.11.2004 15:58:48, 26 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1169

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Souhlas - vv
(01.11.2004 16:39:38)

S těmi prášky souhlasím. Jsem na tom podobně. Nechci je, nejím je = záda bolí, ale někteří tvrdí, že pilulky pomůžou uvolnit svalíky a ty se potom srovnají. Samozřejmě pokud je problém ve svalech. Mimochodem, všiml jste si někdo, co prohlásil pan JUDr. premiér a je to na úvodní stránce ČSSD? Cituji: Moc si nevěříme, ale těch důvodů, abychom si věřili, je hodně.
    


Ibáče - Roj (web)
(01.11.2004 16:56:35)

Hosi hosi!
Az zacnete mit poradny kocoviny, zacnete brat Ibace ctyrstovky po trech {smile}

Ale zase vas pak treba prejdou ty zada, jako me {smile}
    

Re: Ibáče - Arthur Dent (web)
(01.11.2004 18:39:03)

Hoši hoši, až začnete mít pořádný bolesti, tak budete prosit o Dolsin, protože ani osm Ibuprofenů čtyřstovek vám nezabere... {smile}

Teorie o "léčbě tlumením příznaků" je sice hezká, ale...

Samosebou je nesmysl léčit bolesti od žaludečního vředu Acylpyrinem. Pokud mám něco, co se projevuje bolestí, ovšem vím, že se to za dva dny spraví, tak mám na vybranou - buď dva dny skuhrat, nebo si vzít ten proklínaný prášek a být bez bolesti.

Typický příklad: Mám namožený sval a bolí to. Namožený sval se většinou spraví za pár dnů, budu-li ho šetřit. Takže si buď můžu vzít Ibuprofen, který ten sval nespraví, ale pomůže mi od bolesti, nebo budu několik dní skuhrat, protože "prášek ten sval přeci nezlepší".

Když mi vytrhnou zub, tak mohu buď celé odpoledne skuhrat a celou noc nespat, nebo si mohu vzít analgetikum. Analgetikem nebudu "léčit" poraněnou dáseň, to je nesmysl. Pouze odstraním bolest do doby, než se dáseň sama zahojí.

Je na každém co zvolí...
    

Re: Ibáče - mike (web)
(01.11.2004 19:54:26)

Jo, jenze ty prasky prevazne nejsou uplne neskodne. Na natazeny sval je lepsi nejaky krem s analgetikem, ktery je podstatne setrnejsi. A pri lokalnich problemech taky ucinnejsi.
    

Re: Ibáče - Arthur Dent (web)
(01.11.2004 20:22:03)

Mno... a co je v tom krému za analgetikum? Diclofenac? Ketophenylbutazon? Ibuprofen?

Já si teď mazal koleno Fastum gelem... Účinná látka: Ketoprofen (=látka příbuzná ibuprofenu)

Tady nejde o lékovou formu... Polopaticky: Mast i prášek obsahuje téměř totéž a v tomto případě se jejich účinky nijak podstatně neliší.
    

Re: Ibáče - mike (web)
(01.11.2004 22:32:57)

Neco z toho, pouzivam Fastum gel (mimochodem, zachranil mi letos dovolenou). No a presne o to jde. Ke stejnemu ucinku je treba podstatne mensi mnozstvi analgetika v kremu, nez v tablete. Sveho casu byl u Voltarenu letak, kde to uvadeli jako hlavni prednost a rozdil byl asi dva nebo tri rady. Ostatne, spocitej si sam, kolik je v jedne tube ucinne latky. Nekolik malo tablet, ze? A vydrzi docela dlouho.

No a ciste selskym rozumem, krem pusobi primo na postizene misto, zatimco analgetikum z tablety se tam musi dopravit krevnim obehem. A krome toho taky do zbytku tela, takze pro dosazeni stejneho ucinku je treba podstatne vyssi davka.

A nejde jen o davku. Vsechna tahle analgetika nici hlavne travici trakt, kam se ve forme kremu temer nedostanou.
    

Re: Ibáče - Arthur Dent (web)
(02.11.2004 07:31:50)

To je samosebou pravda. Já například na astma používám inhalační spreje, kde je obsah látek v řádu mikrogramů. Vzhledem k tomu, že "letí" přímo do průdušek, tak to stačí. Kdybych měl polykat Syntophyllin, tak to jsou desítky, možná stovky miligramů.

Ale problém, o který se tu přu, není v tom jestli mast nebo tableta. Problém je ve sporu "lék vs. přirozený průběh". Z toho pohledu je pro člověka, který odmítá "rvát si do těla nějaký chemický svinstvo" naprosto jedno, jestli si ho tam nacpe mastí, tabletou, čípkem, injekcí nebo třeba aromalampou. A o to mi jde!

Když píšu "na bolest si dám Ibuprofen", tak to neznamená vždy jen to, že "polknu prášek". Spíš tím naznačuju, že se to nebudu snažit "překonat", ale půjdu a vyhledám vhodný lék, byť takový, který nevyléčí příčinu, ale "pouze" zmírní bolest.
    

Re: Ibáče - Roj (web)
(02.11.2004 20:13:30)

Vidim, ze vecina tady trpi prectavou, ze bolest se potlacuje v te lokalisaci, "kde to boli".
Nevim, skoly nemam, ale chapu bolest jako globalni jev, jako cosi, co je vyhodnoceno mozkem. Vsak taky akupunktura se picha uplne jinam, nez to boli. A totez lokalni anestezie pri operacich.
Takze teorie "masticky jako lepsi, nez pilule", mi pripada ponekud nacazena, jiste to vliv mit muze, ale...
    

Re: Ibáče - Arthur Dent (web)
(02.11.2004 20:27:28)

Je "bolest" a "bolest". Když si ukopnu palec, tak je to zcela přesně lokalizovatelná bolest. Stejně tak jako když si teď narovnám koleno a ozve se KŘUP! Tam je jasné co bolí...

Ale při "bolesti obecné", popsatelné nejlépe slovy "Jsem ňákej chcíplej a bolí mě celej člověk", je samosebou příčina bolesti a její projev ve vědomí od sebe leckdy na hony daleko.
    


Re: Ibáče - mike (web)
(02.11.2004 20:29:19)

Ach jo. Zalezi samozrejme na konkretnim pripadu. Bolest od modriny nebo natazeneho svalu se obvykle potlacuje tam, kde to boli. Skripnuty nerv muze bolet uplne nekde jinde.

Doporucuju test. Dej si na zidli pripinacek, sedni si a medituj o bolesti jakozto globalnim jevu.
    


Re: Ibáče - mike (web)
(02.11.2004 20:20:52)

Jo tak, to jsme si nerozumeli. Chemickym svinstvum se z principu nevyhybam, ale snazim se minimalizovat negativni dopady. Proto radeji kremy, kdyz to jde. Ten spor je v zasade nesmyslny a zalozeny na nedostatku informaci ze strany "prirozenych prubehu". Ony ty protizanetlive leky (NSAID) nejen ze tlumi bolest, ale taky urychluji hojeni. Zrovna ten Fastum gel je dobry priklad. Samozrejme vzdycky zalezi na konkretni situaci, takze nesmyslna jsou obe krajni stanoviska (lek nikdy/vzdycky).
    


Re: Ibáče - Solvina (web)
(02.11.2004 11:38:26)

Po trech to sice nesnupu, ale taky razim teorii, ze ibalgin zachranuje ceske hospodarstvi {smile}.

Ibalgin je fantasticky jak na kocovinu (pokud trpite tou co se drzi v hlave, pokud mate rozhozeny zaludek - pulka my rodiny, tak vam nepomuze).
    

Re: Ibáče - Solvina (web)
(02.11.2004 11:39:34)

Sem kokos:

Ibalgin je fantasticky jak na kocovinu...

... tak na migrenu - asi bych se zblaznil bolesti nemit tyhle lentilky.
    


Heh.. - Ebo (web)
(01.11.2004 18:22:19)

.. jsem si předevčírem dal 25Km na kole.. ostrým tempem a to navíc po dlouhém výpadku. Teď mě bolí sedací část těla a nemůžu víc jak 10min. sedět {big grin} .. jinak ty prášky jsou fakt celkem na nic.. třeba když mám chřipajznu tak požírat paralen na tlumení horečky je naprostá konina. Jak se potom má člověk z té chřipky vypotit ? ..to stejný ty brufeny a podobný serepetičky...
    

Re: Heh.. - Arthur Dent (web)
(01.11.2004 18:42:22)

Problém je v tom, že "vypotit" a "horečka" je docela rozdíl. Člověk se vypotí tehdy, když si zaleze do postele a pije horký čaj. Ten Paralen k tomu je proto, aby ho nebolel "celej člověk" a aby neměl třeba 39, ale jen 37,8...
    

Re: Heh.. - Ebo (web)
(01.11.2004 22:57:51)

..mno to je fakt.. jak mi jde teplota nad 38 tak už po něm sáhnu..ale jinak je to na nic.. musí se s tím člověk sám vypořádat.. {smile}
    


 - JitkaCL (web)
(01.11.2004 20:04:05)

No jo, nejhorsi je ten prechod, kdy clovek prestane premyslet o tom, ze bude zdravy (treba i za pomoci prasku) a kdy zacne premyslet o tom, jak si v pohode zit, i kdyz proste uz asi nikdy zdravy nebude.
Neber to osobne. Jen mne to tak pri cteni clanku napadlo.
    

Re: - White Dog (web)
(02.11.2004 11:36:31)

Mě řekli, že prý se vyléčím bez následků, a to v časovém horizontu týdnů až měsíců. Takže celkem OK.
    

Re: - JitkaCL (web)
(02.11.2004 13:27:13)

No tak to jde. Budu drzet palce{smile}
    


 - Trillian (web)
(01.11.2004 20:23:38)

já nechápu, co vy chlapi máte proti růžovým lentilkám :o)
osobně se jim nebráním, než se tři dny svíjet v křečích a vytahovat kudlu na každého, kdo mě polituje, si dám pilulku a mám zase na pár týdnů klid...
podotýkám, že se držím u těch nejmenších Ibuprofenů a nejvíce jsem měla dva v průběhu dvou dnů... někdy stačí jen trochu nakopnout boj s bolestí a tělo už si zbytek pomůže bez rozptylování napnutím nervů i svalů...
    

Re: - Arthur Dent (web)
(01.11.2004 20:30:38)

Mě nepovažuješ za chlapa? {smile} Otoč oko výš, uvidíš jaký je můj názor {smile}

Ale s Rojem jsme tu asi jediní ibuprofenoví věrozvěsti {smile}
    


Re: Jsem - jjezibaba (web)
(02.11.2004 00:08:52)

na tom podobně... občas tedy sním i tři. Ale taky si občas připadám jako zbabělec, když to polykám... a taky se děsím, že jednoho dne si na to moje tělo zvykne a pak už to nebude fungovat!
Ovšem když se svíjím v těch křečích, tak si vždycky nakonec řeknu - je mi fuk, jestli si tělo zvykne, hlavně když budou lentilky fungovat teď!
    


Re: - mike (web)
(02.11.2004 00:24:32)

Tak do tohodle bych se vam zenskym v zadnem pripade kecat neodvazil {smile} Ucel sveti prostredky, zvlaste kdyz jde o preziti. Nase, samozrejme {smile}
    


Co na to Kolář? - Arthur Dent (web)
(01.11.2004 20:47:46)

Zeptal jsem se na názor policejního prezidenta Koláře. Odpověděl:

"Zdravému člověku nemůže Emmerová uškodit!"

A myslel to upřímně!
    


ibuprofen - wake (web)
(01.11.2004 21:16:03)

ibuprofen na kocovinu - souhlas
ibuprofen na zuby - souhlas
ibuprofen na horecku - blbost. na horecku dva litry lipovyho caje s medem, citronem, rumem a do prehravace metallicu, beethovena a faithless aby bile krvinky mely podle ceho masirovat...{wink}
    


Léky - dorsiflex - Mikusss (web)
(02.11.2004 15:34:53)

Taky v soucasne dobe resim problemy se zady, mam vykrivenou pater, trochu posunute teziste.. Rehabilitace pomahaji vcelku dost, ultrazvuk taky, myslim si, ze je to ale *beh na dlouho trat*.

Co se prasku tyce, tak kdyz me to hodne chytlo (jen o neco lepsi to bylo nez popisuje WD), vzal jsem si DorsiFlex (na predpis od lekare obvodaka), uvolnuje to svaly, predevsim kolem michy. Nelze sice v takovem stavu ridit nebo soustruzit, je to takovy oblbovak, ale nepotlacuje bolest nybrz uvolnuje ty svaly. Tudiz pokud pomuze, je jasne, ze problem je nekde prave v tech svalech.

U cyklistu se dost casto stava, ze maji zablokovanou pater, ze treba prestane fungovat nejaky stezejni sval v bederni oblasti a podobne. Ale u WD to muze byt pochopitelne cokoliv, pisu to jen tak.

Masaz nepomuze (rozhodne ne na furt), je treba cvicit, rozumne (podle rehabilitacnich sester), drzet to v teple a nechlastat.

M.
    
HotLinks
Zpět na článek