.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

31.10.2004



Sytý hladovému nevěří, i negativní zkušenost může obohatit. A také jsem díky vám našel skvělého zubaře. Třeba mi pomůžete i teď.

O svých zádových problémech jsem před časem psal. A nějak se to zhoršuje.

Bolí mě záda. A bolest hlavně vystřeluje do nohou. Stále, při každém pohybu. Byl jsem na rentgenu, žádný nález. Takže sháním někoho, nebo doporučení na někoho, kdo by byl schopen následujícího:

1) na základě nějakého vyšetření mi říct, co mi vlastně je.
To není tak obvyklé. Byl jsem u dvou lékařů. Pokaždé mě prohlédli.
Já: „A co mi vlastně je?”
Doktor: „Blmhmmbb hmmm gmmmhmmm...”
Já: „Co prosím?”
Doktor: „Asi gmmhm, no, uvidíme, tady máte rozpis, co s váma budou dělat na rehabilitaci, běžte se tam s nima domluvit, kdy byste mohl chodit.”
Já: „OK, ale CO MI VLASTNĚ JE? Víte to?”
Doktor: „No hmmm jo, vim, gmmhmmm...”
Tak tohle ne. Kdyby mi doktor řekl:
a) Je to fakt vážný, nejde to léčit, máte před sebou tak půl roku života nebo
b) Je to fakt vážný, nejde to léčit, ale když budete žrát tyhle a tyhle léky, tak tady můžete ještě 30 let vegetit případně
c) Je to vážný, ale po půl roce intenzivní léčby zase budete schopen normálního života nebo dokonce
d) V podstatě nic vážnýho, budete dělat dohle a tohle, na rehabilitaci s váma udělaj tohle a tohle, dáte si pozor na tohle a za měsíc by to mělo bejt OK
... tak budu v podstatě spokojený. Chci vědět, co mi je, a nejsem nesvéprávný blbeček, abych to nedokázal strávit.

2) Řekl, co mám a nemám dělat

A to je všechno. Takže jestli o někom víte a nevadí vám dát mi na dotyčného kontakt, budu spokojen. A pokud ten dotyčný bude z Prahy nebo východní části středních Čech, tak moje radost nebude znát mezí.

Nechci, aby to vypadalo, že jsem hypochondr, nebo že si stěžuji. Podobný stav, ve kterém jsem, mi ukázal, že ještě není tak zle. Jsou lidé, a je jich dost, co jsou na tom mnohem a mnohem hůře. A to není blbá fráze, ale fakt. Až mě udivilo, kolik jich je jen v mém okolí.

Jen bych chtěl docílit stavu, kdy nepolezu do auta pět minut, kdy mi přetočení se z lehu na zádech do polohy leh na boku nepotrvá tři minuty, kdy sejít dvě poschodí po schodech nepotrvá deset minut, kdy si normálně obuju boty.

A přece jsem si vzpomněl na jednu negativní stránku věci. Jsem protivný. Chovám se jak pitomec. Naštval jsem už víc lidí, než je zdrávo. Což je fakt strašný průšvih. Protože to asi nejde vzít zpět. A neomlouvá mě ujištění jedné zdravotnice, že v mém případě je to normální. Ne a stokrát ne. Počet lidí, které jsem si znepřátelil, narůstá tak o jednoho týdně. A to mi dost vadí. Snažím se ovládat, ale občas to ujede, a to je malér.

Kamarád doktor (bohužel internista, ne fyzioterapeut) mi jednou v jiné souvislosti říkal, že 80% nemocí a neduhů je psychického původu. Kdoví, jak je to se mnou.

Tonoucí se stébla chytá. Pokud se těch problémů nezbavím do nějaké dohledné doby, příští příspěvek na tohle téma se bude jmenovat „Hledám léčitele”. Mě je totiž úplně jedno, jakým způsobem se uzdravím. Hlavně když se tak stane.

Tak dík za tipy a doporučení.


Zadal White Dog, 31.10.2004 21:54:01, 27 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1167

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
Prevazne Neskodny...: Vyslechnuto u doktora
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Nonsense (web)
(31.10.2004 22:26:11)

A co kdybys zkusil rovnou toho psychologa?
    

Re: - jerry.hadr (web)
(31.10.2004 22:33:53)

to by mozna nebyl tak spatny napad. Kamaradka mela problemy podobneho charakteru a docela dobre ji "rozebral" nejaky lekar v ulici Jakubska v Praze. Nepamatuji si presne jmeno, ale v te ulici jsem byl a pokud vim, je tam jen lekarna a nejaky doktor{wink}
Hehe, ted si pripadam jak na dedine ve stredoveku: zajdete si do Horni Lhoty, na rynku bydli moc sikovnej reznik{wink})
    


Re: - White Dog (web)
(31.10.2004 22:34:45)

{smile} Asi ne. Zkusim tradiční postupy. A kromě toho žiju v bludu, že k psychologovi chodějí blázni {smile} Jasně že to je blbost, ale za žádnym psychologem kvůli zádům chodit nebudu.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(01.11.2004 11:31:01)

Ano, někteří blázni chodí k psychologovi. Jiní tam nejdou jak je rok dlouhej!

A pokud si myslíš, že jsi normální, tak je to jasný důkaz tvé nenormálnosti! {smile}

Mezi námi ovšem, mohla by to být pěkná scénka.

WD: "Dobrý den, mě bolej záda..."

Psycholog: "Člověče, vy jste blázen! Proč s tím jdete za mnou?"

a nakonec se dozvíš, že je to způsobené tím, žes v mládí nesnášel krupicovou kaši.
    


Re: - White Dog (web)
(31.10.2004 22:40:46)

Nebo myslíš jít za psychologem kvůli tomu, že občas "ujedu" a někoho urazím, což jaxem psal souvisí s tím neduhem? Asi ne, až přejde bolest, přejde i moje hulvátské chování.
    

Re: - Filip Rožánek (web)
(31.10.2004 22:50:31)

White Dogu, není to spíš úkol pro psychiatra? Kdo normální by chtěl něco od tuzemského zdravotnictví? {smile} {smile} {smile}
    

Re: - White Dog (web)
(31.10.2004 22:56:35)

Zamýšlým se nad tvojí poznámkou, ale nesouhlasím zcela. Díky jednomu doktorovi jsem se dostal z horšího "škrábnutí", než jsou záda. Kdybych byl hypochondr, tak o tom něco málo napíšu.
    


Tak az takovyho - Egi (web)
(31.10.2004 23:39:25)

felcara najdes, dej mi vedet. Zajdu se na ten ukaz podivat.

Pokud chces skutecnou pomoc od bolesti zad, pak bud se vyzuj a vsi silou kopni bosou nohou do zdi, nebo napolohuj fenu :o))))
    


nesnasim nadpisy komentaru ;-) - David (web)
(31.10.2004 23:58:57)

Jako medik bych k tomu mohl rict asi tolik:

Trefil jsi asi do cerneho, kdyz se shanis po fyzioterapeutovi, ten (nebo spis ta {wink}) ti dokaze nejspis pomoci nejlip. Treba u nas v Motole je klinika, kterou vede vyhlaseny doc. Kolar. V praxi to nejspis znamena presvedcit osetrujiciho lekare, aby ti na fyzioterapii napsal zadanku. Toho samotneho to mozna prekvapi, protoze ho neco takoveho treba ani neuvedomi {smile}

Nenechal bych si vnutit ortopedii, ortoped tak leda predepise 2 tydny na luzku, udelat rtg a vic nezmuze.

A btw: jak sedis u PC? Co takhle nova a vhodnejsi zidle?
    

Re: nesnasim nadpisy komentaru ;-) - Vlk (web)
(01.11.2004 08:00:49)

Tak s tím mám zkušenosti dostatečné - nejprve tě nechají cvičit na rehabilitaci, pak nějaký doktor pochopí, že asi není normální aby člověk kolem 30 let nemohl sedět ani stát bez bolesti a pošle tě k neurologovi - podle toho co popisuješ je dost zjevné dráždění kořene nervu v páteři (ta bolest vystřelující do nohou), ten tě konečně pošle na CTP případně ještě magnetoskopii (pěknej humus). No a pak teprve zjistí, co by to mohlo být. Je to způsobeno tím, že doktoři jsou hodnoceni i podle toho, kolik využijí dalších prostředků a nikdo jim není schopen vysvětlit, že když někdo jenom leží a nepracuje, tak sice neplatí nic za vyšetření, ale ten člověk neplatí daně, v horším případě pobírá nemocenskou a stojí to stejně peníze, ovšem z jiné přihrádky než ministerstvo zdravotnictví zajímá ...

Takže moje rada: snaž se přesvědčit lidi na rehabilitaci, aby tě vyslali k neurologovi.
    


Re: nesnasim nadpisy komentaru ;-) - IP:62.240.177.12 (web)
(31.01.2005 11:39:15)

kolar
    


Teda.. - Ebo (web)
(01.11.2004 00:10:18)

nejsem doktor.. ale nesedíš náhodou moc dlouho každej den u počítače ? {big grin}

Zkus s tím něco udělat a uvidíš {big grin}
    

Re: Teda.. - White Dog (web)
(01.11.2004 00:21:37)

Než to začalo: seděl jsem denně u počítače tak 4 hodiny. Dvě hodiny jsem seděl v dopravních prostředcích. Ale: téměř každý den jsem jezdil na kole, plaval, hrál squash... každý den minimálně hodina vydatného pohybu. Já bych sportoval až bych brečel, ale copak můžu, s těma zádama?
    

Re: Teda.. - Arthur Dent (web)
(01.11.2004 07:11:12)

No vidíš - a sám sis odpověděl na otázku po příčině! {smile}
    


Re: Teda.. - Lokutus (web)
(01.11.2004 09:19:20)

Já věčně sedím u počítače a nic. Jenom si zajdu trochu zasportovat, tak mám záda v háji. Naposledy v létě při volejbalu. Stačilo se jen sehnout pro míč a už jsem se čtrnáct dní nenarovnal.
Ale pomohlo mi nicnedělání. Celých čtrnáct dní jsem dělal úsporné pohyby a spíše polehával a dopadlo to dobře.

Vaše problémy jsou však dlouhodobějšího rázu. Viděl bych to na pravidelné rehabilitace, klid a až se to zlepší, tak pomalé rozcvičování a pravidelné masage. Hodně mi pomáhá občasné protočení trupu a hlavy doprava a doleva. Ozve se pár pozitivních zakřupání a je to dobré.

Od doktorů nemůžete čekat nějaké vyjádření, oni sami totiž neví, co vám ve skutečnosti je. Kdysi jsem přišel s jistou věcí na jedno oddělení na poliklinice v dobré víře, že můj problém spadá do oboru jejich působnosti. Doktor se na mě podíval a poslal mě na úplně jiné oddělení, protože to prý do jejich oboru nespadá. Napsal mi takové zajímavé doporučení - "Prosím o převzetí do píče" - Ano, to "í" tam patří, asi se přehmátl.
Na tom dalším oddělení mě rovnou poslali úplně jinam už bez doporučení. Takhle jsem tam pendloval celý den a pokaždé jsem čekal tři hodiny v čekárně. Od té doby od lékařů nic zvláštního nečekám a spíše se jim snažím vyhýbat.
    

Re: Teda.. - Arthur Dent (web)
(01.11.2004 09:28:18)

Nejlepší jsou ti, co jim při "sportu" někde lupne, oni se ráno nemůžou postavit a rozhodnou se řešit to "rozhejbáním", nejlépe tak pětikilometrovým během... {smile}

To samosebou není White Dogův případ. Jak ho znám, ten by takovou nepředloženost neudělal. Ten by to rozpohyboval deseti kilometry jízdy na kole {smile}
    

Re: Teda.. - White Dog (web)
(01.11.2004 11:21:31)

Ale né. Já mám jako rozhejbání těch kilometrů na kole minimálně 50. A k těm mým potížím, na 99% to způsobilo velké letní bicyklové putování na jižní Moravu. 270 kilometrů za dva dny, v chladu, dešti a přes velehory (Českomoravská vrchovina).
    


Neurolog - ebear (web)
(01.11.2004 09:40:15)

Uz to tady v komentarich bylo a ja bych to podporil - zajdi si k dobrymu neurologovi. kolega chodil x let k ortopedovi pro prasky, obcas nejaky masaze, pak mu nekdo doporucil dobrou neurolozku a ejhle ... ta zjistila pravou pricinu bolesti, pul roku ho mucila a nekolikaleta bolest je pa pa {wink}.
    


 - pixy (web)
(01.11.2004 10:56:57)

A zkusil si Kozmodisk? :] Třeba by tě pak i obsadili do své reklamy: "Dobrý den, jmenuji se White Dog a ještě nemám vnoučata, heč! Když jsem si koupil Kozmodisk, rozbalím krabici a říkám si, tohle mi má pomoct? A taky že ne." ...
    

Re: - Arthur Dent (web)
(01.11.2004 11:25:43)

"Díky Kozmodisku už nikdy nebudu mít vnoučata. Ale narostla mi tahle roztomilá třetí ruka, takže se můžu i při chůzi o berlích mlátit do hlavy, co jsem to udělal za pitomost!" {smile}
    


Re: - White Dog (web)
(01.11.2004 11:29:01)

Haha {smile} Vždycky jsem si myslel, že Kosmodisk je kravina a myslím si to stále. Kupovat si to rozhodně nebudu. Ale můžu tě ujistit, že pokud máš fakt problém (teda doufám že nemáš {smile} ), tak fakt sháníš cokoliv, co ti pomůže. I když to je z racionálního pohledu blbost.
    


Re: - Lokutus (web)
(01.11.2004 13:49:50)

Je to sranda. {smile} Jenže já nevím, co je to ten kozmodisk.
    

Re: - White Dog (web)
(01.11.2004 14:00:04)

[www.kosmodisk.cz/]
Ale je dobré vidět tu příšernou propagaci v telešopingu. No nekup to, za ty prachy! {smile}
    

Re: - Lokutus (web)
(01.11.2004 20:33:08)

Tak na telešopink občas koukám, ale kosmodisk jsem tam tedy ještě neviděl. Ovšem jestli to nemoderuje Horst Fuchs, tak se ani nedivím. Já sleduji jenom Horsta. {smile}
    


White Dogu, pozor na to! - Vesničan (web)
(04.11.2004 13:36:27)

[zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A041101_124824_krimi_ton]
    


 - IP:160.218.40.15 (web)
(28.01.2005 22:14:56)

Jo, jo, počteš si tady samý blbosti. Ale máš tady pár dobrých rad. Všechny končí u neurologa, ale pozor dobrého neurologa. Většinou to končí u plotýnek a tlaku na nerv (vystřelování do směrů dle přísl. nervu) - vlastní zkušenost. Čau ...
    
HotLinks
Zpět na článek