.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

06.12.2004



Když o tom zpětně přemýšlím, dost se divím například tomu, že po tom, co jsme jako děti vyváděli tak ve věku 6 až 11 let, mám: obě oči, všechny končetiny, všech 20 prstů včetně všech jejich článků, donedávna všechny zuby a tak dále... Zajímalo by mě, jestli...

vražedné předměty, které jsem já a mí dětští kumpáni používali, byly rozšířené i v jiných regionech, než kde jsem tuto podivnou dobu prožíval já.

Zde je stručný seznam některých zábavných kratochvílí a předmětů, které jsme jako mrňousové využívali. Rozhodně nejde o návod, i když myslím, že dnešní mlaďasové mají mnohem vychytanější formy a způsoby zabíjení nudy.

1) Silný drát se vytvaruje do praku. Přidělá se gumička, a střílí se naohýbanými slabšími drátky, zvanými skobičky.
Výsledek: pamatuji se na jedno vystřelené (a zachráněné) oko, naštěstí ne moje.

2) Prak, který prodávali!!! ve sportovních potřebách, byl původně určen pro rybáře na umisťování návnady pro ryby dále od břehu. Mimořádně přesné, když jsme soutěžili, dokázal jsem bez problémů zasáhnout 20 metrů vzdálenou dopravní značku, a to jsem nebyl nejlepší. Když mi bylo tak 8 let, tak se mezi dětmi tato vražedná zbraň, schopná metat i kameny značné velikosti a váhy, rozšířila natolik, že ji prodavačky odmítali vydat osobám mladším patnácti let.
Výsledek: nespočet rozbitých oken a hlav, o drobných oděrkách nemluvě...

3) Prázdné tzv. Kinder vajíčko, do toho trochu vody a kypřící prášek do pečiva. V podstatě neškodné, bez nebezpečí.
Výsledek: značný počet důchodců a důchodkyň, mávajících holí a hrozících fyzickým trestem.

4) Dva velké šrouby, jedna matka. Naloupané hlavičky od zápalek. Na jeden šroub se na dva závity upevní matka, do ní se nasype hmota z hlaviček od zápalek, celé se to uzavře dalším šroubem. Používá se to dvěma způsoby: buď se to prostě hodí proti zdi, nebo se to přiváže za jeden šroub na provázek a švihne se tím za roh (takzvaná Poděbradská varianta).
Výsledek: žádné zranění, pouze nadávající spoluobčané. Dost se divím, že to nikoho nikdy vážně nezranilo, šrouby od sebe po výbuchu zápalkové směsi odlétávaly značnou rychlostí.

5) Flusbrok. Tak jsme tomu říkali my. Pistolka na diabolky nebo broky, nebyla to ani vzduchovka. Střela nebyla prudká, ale bolestivá.
Výsledek: vůbec nedovedu pochopit, že to nikdo v mém okolí neodnesl vystřeleným okem.

6) Největší vynález mého dětství. Tuhý kysličník — to je peroxid vodíku distribuovaný v tabletách, a odbarvovač Duha. Způsoby použití: tableta tuhého kysličníku se posypala odbarvovačem. Za přibližně 30 sekund to začalo strašně čoudit. Nebo se to dalo do papíru a bouchlo se do toho. Začalo to čoudit dříve. A nebo se to polilo vodou, to pak čoudílo nejvíce. A také to pekelně smrdělo.
Výsledek: vůbec jsme si neuvědomovali, že to kromě kouře produkuje i značnou teplotu. Do té doby, než se obě ingredience omylem smíchaly v kapse jednoho kamaráda. Výsledkem byly značné popáleniny, kvůli kterým byla nutná hospitalizace. Jen zázrakem nedošlo u toho kamaráda (kterého jsem do přípravy čmoudící smradlavé směsi zasvětil já) k zasažení jistých choulostivých míst, které se mohou v dospělosti hodit například i k reprodukci {smile}

Pokud se bavím s lidmi starými +/- 5 let jako já, téměř všichni znají všechny výše popsané způsoby zábavy. To, že se zřejmě všichni mí vrstevníci dožili dospělosti mi nejde do hlavy. A to jsem vynechal mnoho jiných způsobů autodestrukce, které jsme s oblibou prováděli. Například lezení po čemkoliv, co bylo vyšší než 3 metry, chůze po tenkém ledě, skákání na jedoucí nákladní vlak, šťouchání tyčí do sršního hnízda a mnoho dalšího... Říká se, že se zázraky dějí. Ale v takové míře?

Když se na to zpětně podívám, tak jsem docela rád, že se o žádné děti starat nemusím. Protože bych se při pomyšlení, co jim hrozí, nepochybně během pěti minut musel zbláznit {smile}


Zadal White Dog, 06.12.2004 23:31:44, 113 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1228

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
Prevazne Neskodny...: Kanago...?
Prevazne Neskodny...: O kouzlu indexace
Prevazne Neskodny...: O kouzlu indexace
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - sun7dots
(07.12.2004 00:16:14)

Potvrzuji uplne vsechno. Jenom ta duha mi nejak unikla, coz me mrzi. Uz to asi nikde nesezenu, co?)
    

Re: - fero -zilina (web)
(23.08.2005 18:04:23)

a taky karbit CA C2

a plechovka od farby?
    


 - David (web)
(07.12.2004 00:27:14)

Ehm, tak to skakani na jedouci vlak je trochu jiny kalibr nez jsi popisoval :-O Take muzes byt rad, ze se zrejme v dobach tveho detstvi jiz nevyrabely celuloidove filmy, ktere se daly horici skvele strkat do lahve, zaspuntovat a hazet (viz Obecna skola). Ale jinak znam taky vsechno az na Duhu, i kdyz jsem nejspis o neco vic nez 5 let mladsi. Jen to s tema sirkama jsme delali v mnohem mirnejsi variante s sipkou a ventilkem od auta {sad}
    

Re: - wiki
(09.12.2004 11:02:28)

s celuloidem sem zazil nejvic legrace. stavel jsem male raketky z zubu hrebenu zabalene do alobalu (v predu zamotanym v zadu splacnutym = tryska). u techto zabav sem prisel na to ze existovali 2 druhy celuloidu, v pravitkach (jasne zlutej) a v hrebenech (hnede zihanej). ten pravitkovej se na raketky nehodil, protze docela prudce horel a alobal se priskvaril k podkladu a slusne ozehnul opernou plochu raketky za tryskou. ten v hrebenech nehorel jen cudil. jinak me udivuje ze hodne z vas nezna Duhu a peroxid - s tim bylo hodne srandy - v 80 letech bezne dostupnej. moje hratky s nim vsak zkoncili, kdyz sem zamoril vznikajicim sirovodikem celej nas byt, kdyz se me nestatsnou nahodou smichaly moje zasoby doma. {smile}
    


 - Erix (web)
(07.12.2004 02:52:26)

Jo, presne. Ale jsem treti do poradi, komu unikla duha. Zato Travex byl taky dobrej. A kdyz po 89 prilsly petardy a delobusky (a nektery byly poradne velky!), to bylo teprve maso.
A igelitovy pytliky naplneny vodou, hozeny ze 4. patra ZS, to taky byla mela. A pak dvojka z chovani...
A co se tyka lezeni nejradsi jsem mel hromosvody. Okapy mi i pri me naivite nepripadaly zas az tak bezpecny {smile}
A ted si jeste vzpominam, ze v prvni tride, hned ze zacatku roku, jsme sli s druzinou do parku a zapalovali jsme kose.
    

Re: - ofr (web)
(07.12.2004 07:32:00)

s druzinou? to jako vcetne vychovatelky? {smile}
    


Re: - Solvina (web)
(07.12.2004 12:08:30)

Jo, jo Travex, to bylo posusnanicko. Duhu neznam, jsme s Davidem stejne stari {smile}.
    


Re: - Saša (web)
(09.12.2004 18:56:18)

Travex s cukrem, to bylo maso!!!!!
    


Re: - Nika (web)
(26.12.2004 22:00:14)

A hliníkový prášek (jako barva - stříbřenka) smíchaný s manganistanem draselným, zastrčila se do toho přes proděravělé víčko zapálená prskavka. Kdyby to někomu šlehlo v ruce, měl by po hehe. Dělalo to plamen takové tři-čtyři metry vysoký a docela kravál. Až na škole nás učili, že se tomu říká aluminotermie a že se tak svařují kolejnice. Kdyby to udělaly moje děti, raději si je snad uškrtím sama..... {smile}
Nebo, když nám omítali panelák, lítali jsme po lešení až do bytu oknem (my v druhém patře). Brrr. Když lezeme někde na nějakou věž, rozhlednu, vlastní děti držím jako klíště a když jsme zase na zemi, tak si vždy oddechnu....
    


 - ofr (web)
(07.12.2004 07:30:22)

body 1 - 6 beze zbytku všechno
    


já samozřejmě znám vše... - kúťa (web)
(07.12.2004 07:30:28)

Včetně duhy. Jednou jsme jí použily ve vlaku. Rázem jsme byli sami ve vagonu. Na další stanici si nás vyhmátli "osožáci" a zaplatili jsme 30 Kčs pokutu. (stejný tarif jako za kouření) {smile} Jo a ceuloidový filmy sice nebyly¨, ale pravítka jo. {smile}
    

Re: já samozřejmě znám vše... - kúťa (web)
(07.12.2004 07:32:42)

a abych nezapoměl na mé oblíbené špony elektronu...(slitina hořčíku a hliníku)
    

Re: já samozřejmě znám vše... - Arthur Dent (web)
(07.12.2004 08:10:17)

To potvrzuju... V (tuším) sedmé třídě jsme spolu vzali hliníkovou patronu od světlice, do ní nasypali elektron, rozdrcené prskavky a hliníkový prášek, celé jsme to ve svěráku uzavřeli a u Kúti na zahradě zastrčili do písku.

Otvorem po roznětce jsme prostrčili prskavku, zapálili, poodstoupili... Prskavka dohořela ke světlici, prohořela dovnitř, pak vyletělo pár jisker, ozvalo se "PFFFF" - a tu patronu ani zbytky po ní jsme už nikdy nenašli. Zůstal jen opálený důlek v písku.
    

Re: já samozřejmě znám vše... - JVP (web)
(07.12.2004 08:25:06)

S tím odbarvovačem byl jednou ve škole těžkej průser, když spolužák ve vedlejší lavici nasypal odbarvovač do lavice a jak se ho lehce třít tabletou kysličníku. Ježíši, ta tenkrát řvala. Stejně řvala, když jsme přehodili provázek přes dráty (tenkrát ještě standardní rozvod 380V vzduchem)a zatáhli. Ohňostroj to byl pěkný a vykopli jsme půl jedné pražské čtvrti.
Nejlepší z detonačních byla lešenářská trubka, skřípnutá na obou koncích, která se naplnila směsí travexu a cukru a iniciovala prskavkou zasunutou do předem vyvrtaného otvoru v boku trubky. Chtělo to dost poodstoupit. Trubka o délce cca 25 cm měla už brizanci ručního granátu.
Takové to pilování různých patron ve svěráku byla proti tomuhle hovadinka.
Docela se musím divit, že jsem se dožil dospělosti celej.
    

Re: já samozřejmě znám vše... - JMH
(07.12.2004 17:41:39)

Což mi připomíná - fyzikář na gymplu tvrdil, že když přehodíte drát napříč přes dráty trolejbusu, protékající proud indukuje takové magnetické pole, že dráty se viditelně přitáhnou dříve, než to vše vyrazí pojistky. Zkoušeli jste to někdo?
    


Re: já samozřejmě znám vše... - Saša (web)
(09.12.2004 18:58:19)

Jo, to jsme také dělali. Občas zůstal v zemi žhavý škvarek.... . S patronama to nebyl problém, chodili jsme to krast do fabriky (Zeveta v Bojkovicích) a doteď jsou tam někde v lese u plotu zahrabány dvě krabice plné patron. Prázdných....
    


A co vylety do okoli? - Numira (web)
(07.12.2004 08:04:43)

Mas to trefne spocitany, divaje se do minulosti, docela ostrizim okem zkoumam sve potomky, protoze uz ted v 6 a 4 letech maji podobne kravske napady jako ja zamlada {smile} ...
Nejhorsi je, kdyz si uvedomim, jaky akcni radius kolem vesnice jsme meli, tak 2-5km, takze vyparit se a jit k rece, nebo zkouset prejit kalove pole nebyl az tak problem, az na to, ze by jiste nikdo neprisel v pripade potreby na pomoc ...
Jo, ted se mi vybavilo, ze jsme lezli o znich do zasobniku s obilim. Co by se delo, kdyby dole otevreli klapku, ze naplni nakladak, se mi nechce ted domyslet ... ufff.
    


 - Lojza (web)
(07.12.2004 08:07:07)

Jo, to je moje dětství. Ještě bych dodal honěnou na stromech. Skákali jsme z větve na větev jak opice v ZOO. Hra obvykle končila volným pádem některého účastníka na matičku Zemi. Ale nikdy se nikomu nic vážnějšího nestalo, obvykle vše skončilo vyraženým dechem.
    

Re: - Saša (web)
(09.12.2004 19:00:21)

Znám. Říkali jsme tomu na honěnou po stromech´.... V hrázi o délce asi 50 metrů se dalo přelézat z jednoho na druhý a ani se nemusleo na zem...
    


 - Lukyn.cz (web)
(07.12.2004 08:20:58)

Bod 1-5 naprosto souhlasí. Akorát akci dle bodu 4 jsme prováděli trochu jinak... Síru ze zápalek jsme naloupali do ventilku a ten nasadili na klasickou šipku, kterou se normálně hází na terč. Pak už jsme ji hodili dostatečně daleko do vzduchu, čekali až dopadne na zem a bouchne. {smile}
    


 - Trillian (web)
(07.12.2004 08:25:39)

tady je to jeden mladý chemik vedle druhého :o)))
    


 - marek (web)
(07.12.2004 08:45:05)

Seznam souhlasi, travex uz byl zminen, doplnim jeste surikovou barvu a hlinikovy prasek - to cele zabaleno s kamenem do alobalu.

To byly casy...
    

Re: - Saša (web)
(09.12.2004 19:01:42)

Jo a sirné knoty.... Prodávalo se to v drogišce, bylo to docela levný, používalo se to na vypalování (vysiřování) sudů. My to ale měli na jiné věci....
    


 - TomVok (web)
(07.12.2004 08:45:57)

Několik vlastních postřehů {wink}

ad 2) Výborná zábava bylo střílet z praku ložiskovými kuličkami na prázdné uhelné lodě na Labi. Znělo to jako zvon... Jedna posádka opětovala palbu ze vzduchovky!

ad 4) Dva šrouby a matka hozená z jedenáctého patra na betonové hřiště. Vystřelený šroub vyletěl tak do výšky 15 metrů.

ad 5) Spolužačka vystřelila spolužákovi dva přední zuby.

Ale jinak zdrávi a žijem...
    


 - networ (web)
(07.12.2004 09:17:54)

Mno vsechno krome duhy jsem take vyzkousel.
Akorat ty strouby me mrzi... {smile}
My meli takovouto zabavu: Kousek od baraku meli myslivci strelnici, tak jsme pozbirali patrony od brokovnice, kladivkem a hrebikem vyklepli stred patrony, naplnili zapalkovyma hlavickama a slahli do toho kladivkem. Se divim ze po tech ranach jeste slysim ... {smile} Ale nejoblibenejsi sipky a ventilek (otec se kolikrat divil, ze nemuze jet na kole na ryby, pac ma vyfoukle kola) a kinder vajicko.
Kdyz si vzpominam tak jeste bylo dobre vzit si krabicku sirek, odtrhnout jednu cast se skrtatkem, odebrat cca 5 sirek pred hlavicky dat skrtatko, omotat izolackou a ze vsech sil slahnout o zem... diky tomu jsme nekdy videli i letajici kometu.... {smile}
    

Re: - Vojťas (web)
(07.12.2004 09:58:55)

Jo, kapsle z patron do brokovnice, to bylo něco. Táta se pořád divil, kam se mu patrony ztrácejí. A střelný prach z patrony se nasypal do prázdné nábojnice z malorážky, kleštěma se to zavřelo, pod hlavičku muchomůrky se zapíchly dvě sirky (jako polička), na to se to postavilo, sirky se zapálily a po výbuchu se muchomůrka mohla hledat v okolí 20 metrů. Jo, a prsty mám všechny ...
    


Petol - mk
(07.12.2004 09:30:58)

peroxid + odbarvovac me take minul, zato si vzpominam na oblibeny petol -- nejaky konzervacni pripravek na domaci marmelady, prodavalo se to v malych papirovych pytliccich po asi 40 halirich. Stacilo to sypat nad jakykoliv plaminek s efektem "plivace ohne" -- prasek prudce horel jeste ve vzduchu a vznikaly tak impozantni obrovske plameny. Jedna z variant pouziti byla ta, ze se zapalil rovnou okraj sacku a mavanim se prasek sypal ven pres zapaleny okraj. Nikdy se nestalo, ze by se prasek vznitil uvnitr sacku, asi bylo nutne jej rozptylit ve vzduchu.

Zapalkovou smes taky staci zabalit do alobalu a prastit do toho kamenem nebo kladivem. Ale srouby se pouzivaly samozrejme taky.

Prasek do peciva jsme s vodou taky davali do lahvicek od leku (babicka jich mela vzdycky dost...), davalo to vetsi rany nez kindervajco. Pomerne bezpecna "sampusova" varianta byla poradne to zaspuntovat korkem a poodstoupit, "granatova" varitanta byla zasroubovat a hodit nekam, kde se to rozbije.
    

Re: Petol - Saša (web)
(09.12.2004 19:04:22)

Jó PETOL. pamatuju! V drogérii nám to ani nechtěli prodávat, páč babky už neměly s čím zavařovat....
    


Prodavačky - crw (web)
(07.12.2004 09:34:15)

odmítaly, ne? 8-)

Jinak duhu jsem neznal, ale s travexem se daly dělat věci, hlavně dýmovnice, jak voněly! A pak samozřejmě úpravy škrtacích korzárů, spolužák v prváku na průmce vlastnoručně upravenou pistolovou vzduchovkou (převrtanou na malorážkové brabčenky) prostřelil učebnici ruštiny, pytlík s vodou z okna, který dopadl asi tak tři metry před inspektora, který najednou vyšel z dveří dílen... Hořící papírové vlaštovky a soutěž, která doletí nejdál... Taky se divim, že nikdy nebyla dvojka z chování a že jsme z těch dob relativně celiství 8-)
    


1-6 potvrzuji - mudd (web)
(07.12.2004 09:59:38)

Jeste bych pridal luky a sipy. Jednou jsme trefili kamarada do nosni dirky.
    

Re: 1-6 potvrzuji - White Dog (web)
(07.12.2004 10:17:46)

My jsme si dělali takové kuše, říkali jsme tomu "samostříly". Na prkýnko se přitlouklo dřevěné ramínko na šaty, přidělala se gumička, zatlouklo se pár hřebíků, které vedly šíp rovně, dva hřebíky jako mířidla a už se střílelo. Šípy létaly daleko a přesně, přesněji než z luku.
    

Re: 1-6 potvrzuji - hanyZ (web)
(07.12.2004 15:50:38)

Měl jsem podobnou. Stříleli jsme špejlemi. Později někdo (tuším, že jsem to byl já) přišel se zlepšovákem - připevnit na špičku špejle takové ty bouchací kuličky - trocha bouchacího prášku zabalená do papírové kuličky. Pak jsme tím stříleli do zdi. Dobře se tím strašili lidi, šlo docela slušně zamířit... {big grin}
    

Re: 1-6 potvrzuji - jrk (web)
(15.12.2004 14:31:21)

No tady na Plzeňsku existovala varianta kde mířidlo tvořil dutý obal od fixy a jako úchyt byl na konci prádelní kolík. Špejle (nejlépe se šicí jehlou na špici) se protáhla fixou, natáhla gumu a upevnila se kolíkem. Pak stačilo uvolnit kolík a špejle se zabodla i do 20m vzdáleného stromu (záviselo na síle kolíku -> guma se dala víc natáhnout).
    


Re: 1-6 potvrzuji - JMH
(07.12.2004 17:29:18)

To bych se hádal. Možná mám ještě na chalupě sportovní juniorský luk. Nevím, kde se vzaly hliníkové šípy, jsou těžké, špatně vyvážené, takže přesnost nic moc. Ale kdyby tě to trefilo, proletí to tebou bez větší změny rychlosti... A dřevěné s peřím, proti tomu je samostříl směšná hračka, jak v přesnosti, tak v dosahu i průraznosti. Ale s tímhle jsem si s kamarády nehrál, to by mi jich moc nezbylo{smile}
    


Re: 1-6 potvrzuji - IP:147.231.116.59 (web)
(07.12.2004 22:37:52)

Pro pouziti ve tride jsme meli minisamostrily zhotovene z brcka, co bylo k mliku na svacinu, stacilo zvenku upevnit sirsi gumicku a brcko slouzilo jako hlaven pro vedeni vystrelovane spejle... male, nenapadne a docela ucinne {big grin}
    


Re: 1-6 potvrzuji - Lojza (web)
(07.12.2004 10:20:41)

A jakej měl ten šíp hrot? Jestli byl z přibroušenýho hřebíku jako ten můj, co jsem s ním strefil bratrance do stehna, tak by mohl mít docela slušnou dírku pro piercing.
    

Re: 1-6 potvrzuji - mudd (web)
(07.12.2004 10:31:23)

nene, byl dřevěnej. naštěstí. I tak jsme museli vysvětlovat, že jsme ho přece nemohli trefit do oka, když jsme mířili na nos {wink}
    

Re: 1-6 potvrzuji - Zdeněk Burda (web)
(08.12.2004 18:51:06)

My jsme na spejle nasazovali hroty na spejlovani jitrnic, pekne to zatizilo a zbodavalo se to dost dobre do tabule {smile}
    


nase zabavy - jerry.hadr (web)
(07.12.2004 10:30:42)

na dost toho se taky pamatuju. Pridal bych nase vynalezy: kovova trubicka na jednom konci zaslepena nabita nastrouhanymi hlavickami sirek. zapalovalo se to postupnym ohrivanim podsunutou svickou. Projektily v podobe kusu silneho dratu (5-8 mm) letaly asi 6m a jeste prosly telefonnim seznamem.
Samostrily jsme vyrabeli taky.
Prak vlastni vyroby (z ohybane topenarske trubky) byl v kombinaci s dvojitou modelarskou gumou (ctverec, 5x5mm) schopen na 20m trefit zavarovacku a rozstrilet ji na mraky. Jinak ucinny dostrel, kdy se dalo jeste neco trefit, byl tak 50 mstru.
Dalsi oblibenou zabavou bylo hrani na kaskadery. Spocivalo v destrukci levnych anglicaku zabavnou pyrotechnikou.
Nekdy se divim, ze ziju{wink}
    

Re: nase zabavy - Radek (web)
(28.12.2004 22:57:56)

ano, angličák, na něj kanagon a zapálit...to byly kaskadérské kousky {wink}
    


jeste jedna zabavicka - mudd (web)
(07.12.2004 10:35:34)

vlastne uplne nevinna:
Na kus prkna se postavila plechovka, v ni byly noviny a na nich par poplasnaku. Noviny se zapalily a spustilo se to na reku kousek nad stanovistem rybaru. Pri trose stesti jim to zacalo bouchat akorat u prutu {wink}
    

Re: jeste jedna zabavicka - Lojza (web)
(07.12.2004 10:45:07)

Konečně si někdo vzpomněl na poplašňáky. My je dávali na koleje asi s metrovými mezerami a jedoucí vlak se postaral o "kulomet". Samozřejmě, že největší hrdina byl ten, kdo "kulomet" umístil v nejtěsnější blízkosti zoufale brzdícího vlaku. Jednou se dokonce stalo, že strojvůdce zastavil úplně a honil nás pak po náspu... joj to byly časy....
    


 - Obda (web)
(07.12.2004 10:43:29)

Potvrzuji body 1-6 (su z Brna, takze viditelne tyto zabavy byly rozsirene po cele republice). Takove detaily jako ruzne detonujici udelatory (ci poplasnaky, kdyz se nakradly na stavbe)polozene na koleje saliny ani nepocitam {smile} Sacky s vodou ze 7.patra meli jistou razanci a kuse na spejle se spendlikem na spici nebyly spatne. Skobicak a flusacka - ty musel mit kazdy, jinak nebyl "chlap". Ale nejvetsi pruser jsme stejne meli kvuli flusackam, kdyz jsme se o prestavce trefovali Husakovi visicimu nad tabuli do brejli - pritom tato zabava byla ze vseho nejbezpecnejsi ...
    

Re: - Saša (web)
(09.12.2004 20:35:46)

No, my po nem (Husakovi) strileli plastelinou.... . Z flusacek... A skobicaky jsme si bravali do prvnomajovyho pruvodu, abysme (my hajzlove) strileli prtavym deckam balonky.... .
    

Re: - Radek (web)
(28.12.2004 23:01:11)

jo, jo Husák...taková nasliněná dutinka přinesená do školy ještě dlouho setrvávala na jeho čele, vydržela i celou hodinu {smile}
    


Uplne vsechno :-) - Viktor (web)
(07.12.2004 11:03:12)

...a navic, od maminky jsem se dozvedel o (a stryc strelmistr prispel jistym knowhow) o smesi manganistanu draselneho (KMNO4, "nemate ten, hypermangan, na nohy, vite?") a hlinikoveho prasku (stribrenka za 4 Kc, blahe pameti; ten hlinik v ni skoro tekl).
Opatrne smichat. Zapalit cimkoliv. Hori uzasne rychle, jasnym plamenem. Velike rany, spousta veselych hodin.
Jednou, spatne promichano, umisteno do civky od nite a iniciovano plastovym brckem (prskavky dosly) - uz jsme s bratrancem (zdravime Shubina) mysleli, ze je po vsem, ze to tentokrat nevyslo. Az kdyz jsme k tomu prisli, ja stal presne proti nalozi (na sloupu osvetleni) - jen jsem v te chvili sklopil oci, abych se podival, jak tam nakapalo to brcko. Kdybych to neudelal, mozna jsem ted mel mnohem osobnejsi zajem na standardum dostupnosti vyhovujicich WWW strankach. Tak jsem mel akorat hlinikovy prach hluboko v kuzi na cele...{smile}
    

Re: Uplne vsechno :-) - Viktor (web)
(07.12.2004 16:21:28)

KMnO<sub>4</sub>, samozrejme {smile}
    


Re: Uplne vsechno :-) - IP:147.231.116.59 (web)
(07.12.2004 22:45:36)

manganistan velmi ochotne reaguje i s tim tuhym kyslicnikem...
a pokud uz to ma byt jo chemie, fajn je taky jododusik... staci sehnat jod, nasypat do roztoku amoniaku a pouzit vzniklou cernou srazeninu... pro neznale: po zaschnuti exploduje pri kazdem dotyku
    

Re: Uplne vsechno :-) - wiki
(09.12.2004 10:26:23)

ty jo tak tohle vedet tak sem v detstvi asi pridel o obe ruce {smile}
    


Re: Uplne vsechno :-) - crazyJoe (web)
(09.12.2004 10:32:34)

Jop, jododusík bola aj naša obľúbená zábava, ja som na chémiu až tak nebol, ale spolužiaci s ním nejak napúšťali sací papier (aka "piják"), myslím, že ho namáčali do tej zmesi, a potom malé útržky s obľubou nechávali na chodbe na zemi pri veľkej prestávke. Prípadne na ceste od dverí k učiteľskému stolu {big grin})
    

Re: Uplne vsechno :-) - IP:147.231.116.59 (web)
(09.12.2004 18:21:23)

Ja ho jednou ucitelce namazal primo na nohu od zidle (samozrejme jeste za vlhka...). Mela ve zvyku se na zidlicce houpat a samozrejme tim vyvolala explozi {big grin}
    


nekteri dospeli jsou jako deti - mudd (web)
(07.12.2004 11:09:31)

zazil jsem uzasne efektni pokus provedeny dospelymi lidmi: Vezme se takovy ten igelitovy putel, do ktereho se vejde cely pytel cementu (ale sel by asi i jiny). Zapne se autogen, namicha se spravny pomer plynu a sfoukne se plamen. Unikajici smesi se pytel nafoukne, zavaze provazkem a ten se zapali. Je to silena racha, nedoporucuju byt bliz, nez 20m. Vlastne nedoporucuju to delat vubec {smile}
    

Re: nekteri dospeli jsou jako deti - Radek (web)
(28.12.2004 23:04:26)

on stačí pouťový balónek nafouklý svítiplynem (sakra proč do toho teď cpou hélium?) a zapálit mu šňůrku...říkali jsme tomu kulový blesk
    


Klic a hrebik, hlavicky od sirek - Viktor (web)
(07.12.2004 11:30:42)

Tak mne napadlo jeste neco. Totiz duty klic, naplneny hlavickami od sirek (ale ne vic nez 2) a ucpany vhodnym hrebikem, privazanym ke klici dratem (aby neuletel), pripevnenym vsak jen omotanim. Na ousko klice provazek s papirovou maslickou coby padacek. Vyhodit do vysky - padacek se postara o stravny smer dopadu. Obcas se vsak klic prece jen rozletel {wink}
A byli specialiste, ktery stejnym setupem dokazali pri chuzi do schodu bouchnout o schodnici...

K sipkam a ventilkum: my pouzivali niply (takove ty maticky na spajchny u kola). Jen se z tech sipek pak spatne sundavaly.

Kyslicnik a odbarvovac: vesele bylo pichnout klackem do mekke zeme, do vznikle sachty pak nasypat obe cinidla a stejnym klackem iniciovat reakci. pr prvnim pokusu jsem vsak podcenil ono vznikajici teplo... Uch.
    

Re: Klic a hrebik, hlavicky od sirek - JMH
(07.12.2004 17:32:55)

Na kysličníku není co zlepšovat, jen kvantitu. Kamarád nevěřil, na záchodě nasypal do pisoáru celý pytlík odbarvovače a celou pixlu kysličníku...
    


Re: Klic a hrebik, hlavicky od sirek - Saša (web)
(09.12.2004 20:39:38)

My ten klíč měli na provázku a švácali s ním o barák....
    


Kangom - ofr (web)
(07.12.2004 11:54:16)

ted me jeste napadlo - pyromanske hratky s lepidly...
    

Re: Kangom - ofr (web)
(07.12.2004 11:54:44)

ehm: Kanagom
    

Re: Kangom - White Dog (web)
(07.12.2004 12:07:24)

Jo, Kanagom nebyl špatnej. Zapálit srolovanou prázdnou tubu, která se následujícím výbuchem narovnala a otevřela na obou koncích. Šlo to i s lepidlem zvaným Supercement, ale to nebylo tak výbušné.
    

Re: Kangom - JVP (web)
(07.12.2004 15:18:29)

Výbornej byl proužek Kanagomu a na konci postavit jeden nebo více poplašňáků. Pak zapálit.
Výš zmíněný hypermangan taky nebyl špatnej se směsi s nějakou hořlavinou (práškové železo, hliník).
    

Re: Kangom - hanyZ (web)
(07.12.2004 16:14:41)

To je zvláštní. My říkali kanagomu kanagon. Asi jsme to říkali blbě, ale znělo to tak nějak lépe {smile}
    

Re: Kangom - White Dog (web)
(07.12.2004 16:43:42)

To je naprosto neuvěřitelný! My Kanagomu taky říkali Kanagon {big grin} Ale správně je to s "m", jak zpívá třeba Olympic.
    

Re: Kangom - Roj (web)
(07.12.2004 19:27:29)

U nas v Jihlave jedine KanagoN {smile}
    

Podívej se - White Dog (web)
(07.12.2004 19:47:59)

sem: [www.googlefight.com/cgi-bin/compare.pl?q1=Kanagon&q2=Kanagom&B1=Make]+a+fight%21&compare=1&langue=us
Výsledek je dost zajímavý! {smile}
    

Re: Podívej se - kúťa (web)
(08.12.2004 07:26:07)

mě teda vyšlo něco jinýho [www.googlefight.com/cgi-bin/compare.pl?q1=Kanagon&q2=Kanagom&B1=Make]+a+fight%21&compare=1&langue=us
    


Re: Kangom - Kryska (web)
(07.12.2004 21:42:12)

U nás to byl taky a jedině Kanagon :o)))

Jinak - můžu potvrdit všech šest bodů, ale ještě tu nebyla řeč o jedné kratochvíli. To se vzala taková ta tyčka, jak se z ní dělají na horách slalomy (nemyslím kloubovku). Z tý se uřízlo asi tak dvacet centimetrů, takže člověk měl plastovou trubku s přibližně dvou centimetrovým průměrem. Na jeden konec se nasadil nafukovací balonek, který tam sloužil jako gumička u praku. Střílelo se vším možným, nejlepší byly samosebou ocelový kuličky.

Ovšem za největšího "machra" v oblasti sebedestruktivních her považuji svou matku,která ve svých deseti letech vyhodila do vzduchu kótu nad naším městečkem. Použila k tomu pravý a nefalšovaný dynamit, který šlohla lesním dělníkům :o)))
    

Re: Kangom - Saša (web)
(09.12.2004 20:41:06)

U nás v Bojkovicách to byl také KanagoN!!!!!
    


Re: Kangom - pankreas (web)
(07.12.2004 16:39:38)

Kam se Kanagom hrabal na Chemopren a jeho klony. Dlouha gumova stopa vydrzela horet treba ctvrt hodiny.
    


Jak se válčilo před 40 lety - Bivoj (web)
(07.12.2004 12:08:54)

1), 2), 4), 5), všechno sedí. Ad 4): ještě další verze - říkali jsme ji &#8222;buchna&#8220;. Trubka (nejlépe kus

staré vidlice z kola) se na jedné straně zploštil, dovnitř se nalilo roztavené olovo, do kterého se

napasoval ohnutý hřebík, který v onom olovu vytvořil důlek a vytáhl se. Hřebík se pak pomocí silných

zavařovaček nainstaloval tak, že palcem se dal spustit jako úderník přímo do toho důlku v trubce. No

a pak naškrábat zápalkové hlavičky do důlku a už se bouchalo. Bylo to nechutně bezpečné.

Karbidové dělo už byla zbraň, kterou jsme dobývali bunkry part z &#8222;nepřátelských&#8220; sousedních vesnic.
To se odcizila mlékařská konev, ta s gumovým uzávěrem. Do dna byla vyvrtána dírka, uzávěr namazán

vazelínou. Při dobývacím tažení se do země zatloukl kůl, k němu jsme konev přivázali a nastavili

náměr a odměr. Do konve jsme nalili trochu vody, vhodili kus karbidu (tenkrát k dostání v

drogeriích), rychle zašpuntovali oním gumovým uzávěrem a chviličku počkali. Poté bylo dělo alespoň

třímetrovou tyčí u dírky odpáleno. Spolehlivě vyrazilo dřevěné dveře bunkru... Poté následoval útok s

praky, luky a šípy z rákosu, kterým se tenkrát obalovaly stromy u silnice proti ohryzu. Většinou se

válčilo do &#8222;první velké krve&#8220; - dobytý bunkr se vypaloval, jenom znásilňování se nekonalo. Bylo nám

tenkrát okolo 10-12 let a psaly se roky 1964-1966.

Všichni jsme dosud ještě živi, ale zdrávi už bohužel méně.
    


 - Valheru (web)
(07.12.2004 12:09:00)

Moje nejoblibenejsi zabava .Kosticka sucheho lihu a na nej postavit naboj z brokovnoce (Nevystreleny) zapalit .Nase slepice by mohli vykladat {big grin})))
    


a co různá vozítka? - mudd (web)
(07.12.2004 12:35:52)

Já si dal jednou na hubu na minikáře, které jsme nenamontovali brzdy, protože jsme mysleli, že to půjde ubrzdit nohou o zem. Šlo, ale to už jsem po té zemi drhnul i rukou a zádama {smile}
    


 - tydlifon (web)
(07.12.2004 13:39:57)

A co sperje házené do ohně? To nikdo nedělal? Nejlepší byl plný lak na vlasy značky Lybar... se stejným materiálem se dal dělat i bezva plamenomet.

Vizuálně "the best of" byla ale dlouhá papírová trubka od nějakého koberce, která se na obou stranách přivázala drátem, na jedné straně roztřepila nožem a zapálila. Když člověk začal s tou trubkou okolo sebe točit, vzduch proudící vnitřkem trubky rozdmýchal plamen do neuvěřitelných rozměrů, výjimkou nebyl dvoumetrový ohon plamenů a jisker... {smile}
    

Re: - JVP (web)
(07.12.2004 15:20:36)

Na to je nejlepší Butan do zapalovačů - taková ta průhledná lahvička. Doporučuji házet do ohně z dost velké vzdálenosti.
    

Re: - Radek (web)
(28.12.2004 23:07:53)

spreje...znal jsem jedno velké smetiště...skoro pro celé Krkonoše a tam věčně doutnaly ohně a válely se tam haldy lahviček od sprejů...co říct víc?
    


A na kolejích si nikdo nehrál? - Lukyn.cz (web)
(07.12.2004 16:07:22)

My jsme bydleli dost blízko, takže jsme tam byli dost často. Na kolejnici jsme pokládali spousta předmětů od desetníků po ventilky naplněné sírou. Ty pak bouchaly pod projíždějícím vlakem pěkně do rytmu - podle toho, jak od sebe byly daleko. Nejhorší akce ale byla ocelová kulička z ložiska o průměru 8mm, kterou jsme položili na koleje a čekali na vlak. Když jsme se dočkali, ozvala se taková řacha, až jsme mysleli, že lokomotivě prasklo kolo. Když jsme se šli podívat na místo po kuličce, zbyl po ní důlek v kolejnici přesně ve tvaru poloviny kuličky.{wink}
    

Re: A na kolejích si nikdo nehrál? - ofr (web)
(07.12.2004 16:14:39)

jo koleje - stary velky padesatnik - jak projela tramvaj - to byla plocha...
    


Domažlice - Mamlas (web)
(07.12.2004 16:44:53)

1 - ano
2 - ano (nejlepší munice byly velké kulaté žaludy a kuličková ložiska)
3 - ano
4 - k nám se tohle dostalo jen okrajově
5 - ano - tady taky flusbrok
6 - tohle zrovna ne, ale drogerie skýtala a dosud skýtá mnoho "zábavných" chemikálií - např. trubková bomba ze suříku, zápalné dýmavé a výbušné slože z travexu a cukru, pevný líh HEXA + peroxid vodíku + další = HMTD (silná třaskavina, celý návod uvádět nebudu, znám lidi bez prstů), atd.
    

Kralupy - Radek (web)
(28.12.2004 22:37:07)

1-ano,2-ano,3-ano -varianta lahvička od léků i explodovala, 4-jednoznačně! 5- ne, 6-okrajově, suřík byl častější s práškovým hliníkem v kuličce zabalené do izolepy dělalo to na panelácích barevné očmoudlé fleky 7 - blízkost AeroVodochody a materiálu špony z elektronu - báječná zábava, zapálit oheň do toho špony a po rozhoření šup na to vodu to byl plamínek.... {smile}
Ale žiji a bez problémů jen jsem podělanej rodič {wink}
    


Ale ano! - Vesničan (web)
(07.12.2004 17:38:17)

Všechno jmenované jak v článku, tak v komentářích. A ještě bych přidal eternit v ohni a pálené vápno s vodou v patentní lahvi od sodovky.(Ty vole, to byla mrda!) A flusačky, minimálně metrové, se šípy, na jejichž konci byly čalounické špendlíky. A do vzduchovky sůl. Nebo kuličky pepře. Nebo nového koření. A ke směsi suříku a hliníku je třeba přidat dva křemeny, nezapomeňte!
No, i jiné věci byly, ale návody už dnes neposkytuji.
    


Ročník '68 - Pixy (web)
(07.12.2004 20:07:09)

Kindervejcata byla v 'ejtýs k nalezení jedině v Tuzexu, takže kysličník se používal zásadně v lékovkách (nejlepší byly takové ty tenké skleněné tubičky od Celaskonu). Sám jsem byl autorem vylepšení - do lékovky se dala voda, mezera, vata, zasypalo sodou, uzátkovalo, obrátilo vzhůru nohama a utíkalo se. Dobře napěchovaná vata zajistila tak 5-10 vteřin náskoku {smile}

A btw, jsem tady jediný, kdo dělával (a dodnes si pamatuje a umí udělat) pistolku ze dvou dřevěných kolíčků na prádlo? Tj. tři kusy dřívek a dvě péra pospojovaná trochu jinak, než zamýšlel výrobce - čtvrté dřívko bylo náboj a současně se tím natahovala spoušť. Skvělá zábava - ale jinak relativně neškodná (dostřel jen pár metrů).
    

Re: Ročník '68 - Arthur Dent (web)
(07.12.2004 20:11:19)

To jsem viděl asi ve třech exemplářích kdysi na ZŠ. Bohužel nikdo mi nebyl schopen říct jak na to...

Ale mohl bys pro nás, neznalé, nějaký ten návod nakreslit. Prosím prosím...

(Jenže - jsou vůbec ještě k sehnání dřevěné kolíčky?)
    


Re: Ročník '68 - Kryska (web)
(07.12.2004 21:50:27)

Pixy!!!! prozraď to prosím!!! Já to viděla vždy jen z dálky, takže jsem si to nemohla prohlídnout a duplikovat.
Děkuji předem! :o)
    


Re: Ročník '68 - marek (web)
(08.12.2004 09:59:55)

Kolickovou pistolku jsem taky pouzival ale nemuzu si vzpomenout jak byla sestavena - nebylo by foto pro oziveni pameti?
    

Re: Ročník '68 - Pixy (web)
(08.12.2004 12:51:26)

Podrobný návod:

[www.pixy.cz/blog/2004_12_archiv.html#1102506557]
    


Re: Ročník '68 - ofr (web)
(08.12.2004 12:52:40)

rozhodne nejsi jediny
    


he he ..jo nebezpečné mládí - Ebo (web)
(07.12.2004 21:34:36)

Ad 1 a 2. ano.. a ještě silnější prak.. vytvořený z pořádné větve (průměr 3-4cm) opatřený rozpůlenou (podélně) gumou z obinadla - metla ocelovou kuličku z ložiska ZKL o průměru 2cm do vzdálenosti 80 - 100m (se s tím dalo klidně i zabít)
Ad 3.. jasně ..slabota {smile}
Ad 4.. nejvíc nebezpečné.. taky jsme používali {smile}
Ad 5.. jojo.. taky pěkně nebezpečné.. měli jsme také.. hi
Ad 6 .. neznám.. mohlo být dobré.. hi

Pak ještě travex se správnou příměsí..

A bonus navíc.. jsem si vzpoměl na takovou pěknou ptákovinu.. celkem neškodnou.. vezmete balíček prskavek.. a nalámete je do kusu alobalu ..ten pak smotáte do tvaru kužele tak, aby na jeho vrcholu byl otvor do kterého zapíchnete poslední prskavku, kterou pak zapálíte od horní strany {smile} Říkalo se tomu sopka.. a dle příměsí to dělalo patřičné věci.. Každopádně podklad musí být beton či hlína.. jinak jsou pěkné následky {big grin}
    


s elektronem jsme se vyblbli dost... - petr k. (web)
(07.12.2004 22:44:20)

..vzhledem tomu ze kamarad odnekud furt nosil takovy mensi elektronovy kolejnice a taxme asi 20tisesroubovanjema pilkama na zelezo furt krouhali piliny {smile}
od zacatku jsme je ale michali s hypermanganem jako okyslicovadlem apak strileli ruzne rakety od velikosti kovove verzatilky po papirove trubkove
vrcholem byly tzv. handsgranaty asfaltaky coz spocivalo v trose elektronovohyprmgn smesi napevno balene v tvrdem papiru a ovazanem dratem
...k tomu kus zapalne snury a cele to namocit do asfaltu a nechat vystydnout a
za tmy to delalo krasne efekty kdyz po oslnujicim zablesku a rane litaly 10m okolo kusy horiciho asfaltu {smile}
paxi jeste pamatuju na tabletky dymogam kterejma se krasne vykurovaly vosi hnizda v zemi ci jinak blblo
a co se pri tom clovek nadejchal toho ddt nebo co v tom bejvavalo {smile}
jen mi mrzi ze duhu jsem v pocatku 70 let nezazil
ale jeste jsem si vzpomnel jaxme blbli se sanytrem / dusicnan draselny? /
mam dojem ze taky michanym s hypermarganem celkem slusne to horelo/ ale nebouchalo /
    

Re: s elektronem jsme se vyblbli dost... - Erix (web)
(09.12.2004 03:19:32)

a co teprve celej elektronovej disk z kola MIGu 21. Chvili trva, nez se "nazhavi", ale pak to stoji za to. Hazet do toho pet flasky plny vody, nebo strikat hadici...
    


 - Lokutus (web)
(08.12.2004 12:16:44)

Když dnes poslouchám žvásty o brutalitě počítačových her a vlivu na děti, tak si nemohu nevzpomenout na vlastní zážitky z dětství, kdy šlo narozdíl od té poč. hry často i o život. A to jsme byli ještě pěkní hovnaři proti našim dědečkům. Když se tehdy do sebe pustily dvě party, tak se běžně házely kameny velikosti slepičího vejce, klackem se mlátilo přes záda a přes hlavu a dělala se spousta dalších nepříjemných věcí. Nelze nevzpomenout skvělou knihu Knoflíková válka.

Ze svých zážitků osobně si vzpomínám například na střelbu rybářským prakem na živý cíl. Většinou to byl někdo cizí, když nikdo takový nebyl v dohledu, použili jsme sami sebe. Střílelo se kaštanama a zpravidla jeden dělal oběť a ostatní lovce. Ovšem nebezpečné bylo i střílení na cizí lidi. Jednou jsme dostali na hubu, přestože nám bylo teprve devět.

Pak si také vzpomínám na hrátky s technickým benzínem, lihem, a různými lepidly a modely. To jsme třeba čtrnáct dní slepovali různé modely z ábíčka, pak to někde poskládali nějakým způsobem dohromady, polili něčím hořlavým a zapálili. Opět jsme jednou dostali po huběm, když od toho chytlo shrabané listí a začala hořet zahrada.

A dobrej byl také fotbálek v zatáčce na ulici. Kdo neuskočil před autem, měl smůlu. Naštěstí tehdy auta ještě nejezdila tak rychle a tak se nikomu nic vážného nestalo. Jen jednomu kamarádovi tehdy auto přejelo psa. Ale i ten to nakonec po pár týdnech rozchodil.

Ale mezi naše nejoblíbenější kratochvíle patřilo strašení bláznů. Bydlel jsem tehdy v Lipové ulici, kousek na Karlákem a tam byl hned naproti hospodě vjezd do místního blázince. Taková klinika pro lehce duševně nemocné, spíše. Tam byl krásný velký park, ve kterém jsme jezdili na kole a ze zatáčky jsme v plné rychlosti vyráželi proti těm lidem v županech a měli z toho hroznou srandu, jak uskakovali.

Teď teprve si uvědomuji, jací jsme byli hajzlové nevychovaní.

Ještě si vzpomínám na jednu zábavnou a velmi nebezpečnou kratochvíli. A tou bylo plašení holubů na Karláku v parku opět pomocí kola a plné rychlosti. Důchodci, kteří je právě krmili nešli pro ránu daleko a leckdy čekali zákeřně za stromem a házeli po nás holí a do předního kola se nám pokoušeli strčit klacek.
    

Re: Plynové masky - Pavel Šrubař (web)
(08.12.2004 19:35:53)

Jako kluky nás hrozně bavilo chodit v předválečných plynových maskách. I když filtry už dávno nebyly účinné, hodily se zejména k činnostem vyvíjejícím zápach, jako bylo rozbíjení zářivkových trubic, pokusy s karbidem, prolézání kanálů, ale mnohokrát jsme je z mladistvé bujarosti nosili jen tak, pro radost. Ve vojenském přijímači jsem pak na ty doby vzpomínal...
    


Plamenomet - David (web)
(08.12.2004 14:09:37)

Docela me prekvapuje, ze nikdo jeste nezminil "plamenomet" z temer libovolneho spreje a zapalovace nebo sirky {smile} U nas na to byl oblibeny napr. Septonex {smile}

Jestli o tom uz nekdo psal, tak jsem to prehlid...
    

Re: Plamenomet - JMH
(09.12.2004 09:43:44)

Dnešní děti ve vodáckém oddíle přinesly vylepšení plamenometu: vezmeme klacek, namotáme na něj obinadlo, namočíme do lampového oleje. Zapálíme. Nabereme plnou hubu lampového oleje a tenký proud prudce prskáme přes zapálenou pochodeň. Plameny dosahují asi 5m, v noci je to velmi působivé.
Navíc za půl hodiny dvacet lidí vyprskalo asi dva litry oleje, čímž jsme na silnici vytvořili pěknou klouzačku, s rozběhem to po ní jelo skoro deset metrů. Příští fireshow bude asi někde před křižovatkou{wink}))
    

Re: Plamenomet - hrazda (web)
(09.12.2004 14:13:42)

jj, lampovej olej je dobra vec
[imrvere.nadrogach.cz/lampovy_olej.jpg]

ale je treba volit dobry oleje, pokud mozno cistej olej (bez prichuti), protoze ty ochuceny obsahujou fakt svinstva

a pak je jeste dobry to vyplachnout panakem tvrde lihoviny (pro jistotu)...
    


Re: Plamenomet - JMH
(09.12.2004 09:45:57)

Jinak my lyžníci jsme k metání ohně využívali čistič vosků ve spreji. Čistící směs uhlovodíků je k zapalování obzvláště vhodná.
    


Re: Plamenomet - Egi (web)
(09.12.2004 13:04:41)

Jo vidis, richtik ...
Ale co se v mladi naucis, pozdeji jak kdyz najdes :o))
Onehda na jakesi chajde bylo srsni hnizdo, srsnu jak svini, litali kolem a bylo to vo hubu. Z Biolitu a takovych tech sracek meli akorat tak srandu.
Vzpomnel jsem si na mladi a "plamenomet" a hubil je tim, trochu je vzdycky ozehnul, ono bez kridel se blbe lita, tak popadali, pak uz je stacilo jenom zadupat.
Asi takhle:

[www.xfoto.biz/xchat/KviteckovZari2002/pages/P9140109.htm]
    

Re: Plamenomet - Saša (web)
(09.12.2004 18:54:38)

U nás u babky to měli sršni také postavené v šopě. Ven lézli jenom jednú důrů, tož já sem si na ně vzál vzduchovku. A jednoho podruhém sem je z bezpečnéj vzdálenosti sestřelovál. Zabralo to asi půl dňa, půl krabky diabolek, ale od téj doby už sa tam nikdá nevrátili..... .
    


Re: Plamenomet - IP:85.160.3.114 (web)
(29.08.2005 01:38:21)

Jo. Mně je čtrnact a přišel sem na takovou konstrukci. Benzin(nejlip kanystr), hadičku a pumičku. Do pumpičky dame misto šlaufku hadičku spojenou s kanytrem a zespoda pumpičky se ještě vyvrtá díra. Může se tam taky dat na kusu plechu třeba PEPO. A pak už jen stačí natáhnout a začít stříkat plamen až do 10m.
    


tak nevím - thingwath (web)
(08.12.2004 22:36:21)

Tak se přiznám, že netuším proč nám tvrdí, že musíme mít nějaké NATO a armádu.

Do takového pekla, kde každý má průpravu malého teroristy a záškodníka by se neodvážil ani sebevrah {smile} Komukoliv kdo nás bude kdy chtít napadnout bych dal tohle přečíst.
    

Re: tak nevím - Lojza (web)
(09.12.2004 11:37:48)

Moje řeč. Jestli odteď nebudou tyhle stránky pod přísným dozorem Mossadu, tak už asi nikdy. Vždyť je to regulérní příručka pro sebevražedný teroristy!
    


VŠE A JEŠTĚ NĚCO - Saša (web)
(09.12.2004 10:05:32)

Jasně, všechno popsané jsme dělali (na Moravském Slovácku). Ještě mne napadla střílečka z kolíků na prádlo a také "samostříl". Na kus dřeva se izolepou přidělala tuba od fixky (prázdná). Na druhý konec se přidělal kolík na prádlo, aby měl pevnější stisk byl ještě omotán červenou gumkou. A o stranách dřeva se rýsováčky (připínáčjky) přidělala guma do tepláků. No a do tuby se vložila špejle (na konci omotaná tenkým drátkem pro závaží - drsoňi také přidávali jehlu nebo špendlík - a zažil jsem tento šíp zapíchnutý v obočí - štěstí jak sviňa!), natáhlo se to gumou, zajistilo kolíkem a mohlo se střílet..... nalámaný celuloidový pravítko zabalený do alobalu, konec čouhal, to bylo dýmu a smradu.....
    


Aj na Slovači - CrazyJoe (web)
(09.12.2004 10:48:43)

Aj na Slovensku to bolo podobné (aspoň na Orave), až na ten peroxid a duhu, to som nepoznal. Zato sme robili tzv. flusačky - rozšróbovala sa versatilka, oba konce trubičky sa zabodli do šupky z pomaranča / mandarínky, a tlakom "piestu" sa to "vyfluslo" smerom na požadovanú obeť. Dostrel tak 2-5 metrov, nebezpečnosť "veškerá žádná", ale sranda bola.
Ďalej sme s bratrancom, obaja plastikoví modelári, s obľubou likvidovali naše nepodarené výtvory tak, že sa naplníli kanagonom, zapálili, a z praku vystrelili čo najvyššie a najďalej.
No a s pyrotechnikou mám tiež jeden "super" zážitok - raz sme celé prázdniny znášali ku spolužiakovi do dielne všetky dostupné náboje, rachejtle, travex atď. Zbieral to do 5 litrovej pixle od farby. Potom tú pixlu v našej prítomnosti zaletoval(! - dodnes sa čudujem, že sme ešte všetci nažive a celí), a vybrali sme sa do lesa to odpáliť (ktosi zohnal asi 3 metre zápalnej šnúry, samozrejme sa nám zdalo moc, plýtvať na to celými 3 metrami, tak sa nakoniec po dlhej debate použil necelý meter). No, šupa jak sviňa, kráter tak pol metra do hĺbky, a ešte týždeň sa po okolí motali esenbáci.
    


 - Egi (web)
(09.12.2004 12:55:37)

No, "rybarsky vrhac navnady" v kombinaci s ocelovou trinactkou matici dokazal v pohode na tricet metru vysklit okno.

Peroxid a odbarvovac, to bylo spis do dymovnice, pak jeste byly plameny pekelne, napriklad prskavkova drt v patrone z brokovnice (dobra raketka) nebo Travex s cukrem, to dokazalo roztavit i asfalt.

Na Lesne se cas od casu potuloval nejakej uchyl, obvykle prespaval v Rokli, kde se obnazoval pred kolemjdoucimi a tak, nevim, jestli jich bylo vic, nebo se jeden periodicky vracel. Ale jednou jsme takhle s kumpany Butrusem a Melinem sedeli na strome a ocesavali nejaky tresne bo co, kdyz Prusa vylez z lesa a zacal se predvadet. Chudak, tak byl zaujatej do dlachneni toho kacera, ze ani nepostrehl, jak se v rukach chlapcu skolou povinnych objevily pistole Lov-2 aka "flusbrok". Ale nadherne klickoval mezi svisticima diabolkama, on takovej flusbrok se nabijel docela dlouho, lec uchyl mel zas kalhotama sesnerovany kotniky, takovej malej klokanek :o))
Mimochodem - pomoci pridavneho uderniku se dala tato hracka predelat tak, ze brok ci diabolka byla odpalovana startovacim nabojem, procez to mohlo takrka konkurovat malorazce.
    


Chemie vs Fyzika - bagl (web)
(10.12.2004 12:26:09)

Docela se divím, že se zde bavíte o nebezpečných pokusech s chemií a to se článek zaměřuje na vše okolo dětství. Když si vzpomenu na jiné blbůstky, které jsou daleko častěji praktikované a tak stejně nebezpečné. Vemte v potaz : lezení po skalách, prolézání kdejakou kanalizací =), pitvání se v kdejaké zdechlině, soutěže "kdo uskočí před projíždějícím objektem tuna+ později" atp. To za mě frčelo víc... jsem ale mladší ročník =)
    


a co tohle? - kosta (web)
(10.12.2004 14:01:28)

a to tu nikdo neblbnul s "poplašňákama"?! nebo nikdo neměl "samostříl" z ramínka?! taková špejle s kouskem uštípnutýho drátku na konci už byla solidní šíp.(nevim jestli jsem to nepřehlídl v jiných příspěvcích)
    


Jo jo ... a Biolit. - Ged2 (web)
(10.12.2004 14:36:08)

Všechno kromě Duhy (včetně úprav se šipkou, kuše a luky vlastní výroby a travexových raketek) známe. Nečetl jsem všechno, ale co Biolit ve spreji? Konstrukce z drátu na jejímž konci byla kůra ze stromu obalená v leukoplasti, která když se zapálila a stříklo se přes ni tím Biolitem dala i 3-5 metrový plamen. ;o)
    


 - Saša (web)
(10.12.2004 21:34:20)

No a dnes jsme se bavili se známou o cosi starší než jsem já (30) a ta přidala ještě kuličky (někdy pořádné guče) blata napíchnuté na prutu. Krásně to mlasklo, když se to přilepilo na fasádu některého z baráků u nás na sídlišti.... A dost podobně to mlasklo, když jsme za to pak dostávali po hubě.... . Jo a ještě přihazuji plastové flašky od saponátů a jarů atd., takové ty skoro gujmové plasty. Napíchnuté na klacku to krásně hořelo a odkapávaly z toho "zápalné pumy"..... . A další vzpomínka na zapálené stohy slámy na poli a suchou trávu na železničním náspu.....
    


Víc,víc - Vrátís (web)
(16.03.2005 11:12:26)

To je fakt hustý,s tim travexem.my sme s kámošem vždycky vzali skleněnou flašku,do ní kyselinu chlorovodíkovou,peroxid vodíku (min 30%)a pár desetníků a dvacetníků,šly by i padesátníky ale...Zavřeli sme to a střepy lítali kolikrát i okolo hlavy.Nebo PET lahev,do víčka díru,nasadíš ventilek na kolo,okolo zalepíš a utěsníš,třeba kanagonem(ten taky dobře hoří{smile},až to zaschne a těsní to,dáš tak do půlky flašky vodu,zavřeš,a pak už jenom pumpičkou dosáhneš patřičného tlaku(lahev od matonky se celkem vyrovnala),až se lahev nedá vůbec zmáčknout vyhodíš jí do vzduchu a při dopadu...ventilek nehledej,věř mi
    

Re: Víc,víc - Chorche (web)
(29.04.2005 16:46:41)

Helejte a co spořič tabáku ? Znali ste ho ? To byly takový kolečka z cigaretovýho papíru - prodávalo se to v trafice. Dyš se do toho zabalil poplágr a zapálilo se to, tak trvalo tak půl minuty neš poplágr vybouch. Rádi sme todle stražili třeba f tunýlku pro pěší. Jednou šel pak tunýlkem nákej "karatysta" a jak poplágr vybouch pod jeho nohama, vyskočil a zběsile začal vykonávat karatystycký chvaty na všechny strany {smile}
Jinak Duha + peroxyd nejen kouřili. Stačilo to dát do pixly vot léků - dolu duhu, mezi víčko a pixlu dát kus igelitu a do víčka peroxid. Ve výčku pak byla malá dirka na hřebík. Vobmotalo se to izolepou a pak to fungovalo jako granát - vrazit hřebík do dirka, tim protrhnout igelit, zakvedlat, tim se smíchal peroxyd a duha a rychle hodit ! Barevnej efekt lzelo dosáhnout přimícháním barvy na prádlo k duze. Smícháním těchle ingrediencí ve skumafce sme vyrobili tzv. smrdutý bahno - teklo ven ze skumafky jako ze sopky láva smrdělo jako dyš se tahá pytel howen po plotně {smile} Jo eightees to byly časy {smile}
    


zamacknu slzu - daneczek (web)
(29.04.2005 17:24:51)

bydlel jsem nedaleko Tesnovske prehrady na Labi.. bylo tam vzdycky hodne naplavenyho bordelu - a v nem i poloprazdny lybary a jiny picifuky. S tim se uzilo dost srandy, zapalovacem se upalil plastovej ventil a z ruky uz to vyletelo samo... pekne to pak tancovalo po travniku, zraneni zadna, maximalne ten poletujici sprej obcas nekoho prastil do kotniku.
Kus lesenarske trubky privazane na dratu, roztoceny a hozeny mezi draty vysokeho napeti umel udelat krasny ohnostroj. Nebo stacil odizolovany kus hlinikoveho kabelu - to byla vubec dobra zbran, pouzivana taky pri podzimnim sberu kastanu {wink}
    


Sodík - IP:84.42.141.111 (web)
(29.04.2005 18:57:05)

No my jsme ještě nakradli v chemické laborce sodík a pak do sklenice naplněné vodou stačilo jen malinké množství a to byly prdy, uvolňovalo se značné teplo a plynný vodík, který po chvíli bouchnul, až to roztrhalo tu sklenici, se divím, že to nikoho nepoleptalo, ponevadž jestli si pamatuji dobře, tak vznikal hydroxid sodný, ale asi málo koncentrovaný.
    
HotLinks
Zpět na článek