.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

08.12.2004



Tak tohle mi opravdu nedá. A dokud na tuhle fundamentální, zásadní a nejpodstatnější otázku bytí a všehomíra nenajdu uspokojivou odpověď, nebudu moci klidně... Co vlastně nebudu moci klidně? Spát? Zemřít? Pracovat? Něco jiného? Ejhle! Další otázka se vynořila.

Když jsem se nedávno rozepisoval o rizicích dětství, padla zmínka o pyromanských hrátkách s lepidly. Já si vzpomínám na zapalování prázdné tuby Kanagomu, hezky to bouchalo. hanyZ a Roj se ale zmínili, že u nich se říkalo KanogoN. Roj dokonce kategoricky tvrdí, že u nich v Jihlavě to byl jedině KanagoN.

Zajímavé. Mě když bylo tak 8 let, tak snad všichni včetně rodičů a učitelek na ZŠ říkali KanagoN. A v drogerii tomu prodavačky říkaly také tak.

Až jednoho strašlivého dne někoho napadlo podívat se na tu tubu od lepidla, které jsme zapalovali. Naše zděšení bylo příšerné a mocné. Protož nápis zněl Kanagom.

Od těch dob už moje dětství nebylo tak bezstarostné jako dříve, hodnoty, které dávaly mému životu řád, se začaly hroutit a vůbec to šlo nějak do háje. Dokonce se mi zhoršil školní prospěch.

A teď jsem si na to vzpomněl. Zkusil jsem ten googlefight, výsledek byl 1600 pro Kanagon proti 1870 pro kanagom. Což je dost těsné. Jde však o „všejazyčný” výsledek, který nemůžeme brát za bernou minci, kdoví, jestli se třeba nějaké město v Africe nejmenuje zrovna Kanagon, takže jsem zkusil klasické gůglování v češtině.

Výsledek (česky):
9 stránek pro obojí (Kanagom a Kanagon)
311 pro Kanagon
1020 pro Kanagom
ale pak jsem si uvědomil, že KanagoMu hodně pomáhá kapela Olympic, tak jsem dal hledání bez všech Olympiců a Olympiků, a výsledek byl asi 807 stránek pro Kanagom.

311 : 807 není tak jednoznačný výsledek, když si uvědomíme, že na té tubě od lepidla je název s M.

Nejedná (nejednalo) se náhodou o dva různé produkty? Dvě různá lepidla? Na podrobnější průzkum tohoto jevu nemám dost času. Přesto kladu otázku „Proč se říkalo KanagoMu KanagoN?” minimálně na úroveň takových filosofických špeků, jako třeba "Kdo jsme, odkud jsme přišli a kam směřujeme?", „Co je po smrti?”, „Jaký je smysl Života, Vesmíru a Vůbec” nebo "Proč není v Úvalech u Prahy solidní restaurace, kde by se dalo najíst po osmé hodině večerní?"

Tak jak to s tím KanagoNem je? Nevíte někdo?


Zadal White Dog, 08.12.2004 10:09:57, 63 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1229

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Mormegil (web)
(08.12.2004 10:47:34)

My jsme tomu teda snad všichni říkali kanagoN, ale tak nějak jsme věděli, že to ve skutečnosti kanagoM...
    

Re: - dgx (web)
(09.12.2004 11:30:26)

Třeba je to skutečně Kanagon...

Jen se někdo kdysi překlepl, při tvorbě prvního obalu. V té době ještě Kanagon neexistoval (byl teprve ve fázi prototypu a testování vedlejších účinků, dosud se nevědělo, jestli z toho vznikne zamýšlená strava pro novorozence nebo něco jiného) a tak je úplně možné, že tvůrce napsal KanagoM.

...
Mezi filozofickými špeky Ti chybí "Kde se nalézá Valtická drogerie?" {smile}
    

Re: - White Dog (web)
(09.12.2004 11:33:27)

Odpověď na "Zásadní Otázku Exstence A Smyslu Života" - tedy "Kde Se Nachází Valtická Drogerie" již znám. Je to napravo těsně před návsí, když se jede od Mikulova.
    


Re: - Jirka (web)
(13.12.2004 10:41:14)

Žiješ v jiné době. Ten obal nepochybně malovali rukou. Tehdy se nikdo PŘEKLEPNOUT nemohl. Leda tak na psacím stroji nebo sazeč v tiskárně.
    


lépe do huby? - soundake (web)
(08.12.2004 10:58:24)

Řekl bych, že kanagoN jde člověku lépe přes pysky, než jeho "reálná" varianta s eM.

Ovšem zajímavé je nakouknout do několika e-shopů, kde jako název produktu je "Kanagon", kdežto na obrázku je na tubě napisáno "Kanagom".
    


 - Lokutus (web)
(08.12.2004 11:04:14)

Tak to je pro mě novinka. Ptal jsem se všech známých a vesměs tvrdí, že to byl kanagoM odjakživa, jen se tomu říkalo kanagoN. Já tedy až doteď žil v přesvědčení, že kanagoN je to pravé. Kvůli tomu však nezačnu říkat kanagoM.
    


No, zkus si to říci nahlas! - Vesničan (web)
(08.12.2004 11:50:54)

1)"Přilepím to kanagónem."
2)"Přilepím to Kanagomem."
Při vyslovování varianty 2) se mi začínají třepit pysky a mám pocit, že mám hubu toho lepidla plnou.
    


 - Strejček Nimra (web)
(08.12.2004 11:54:11)

    

Re: - Strejček Nimra (web)
(08.12.2004 12:00:10)

Sorry, odmáčkl jsem to příliš brzo.
K tématu: Někde jsem četl, že název toho lepidla byla jakási zkratka a "M" na konci znamenalo modelář, případně "om" na konci omyvatelné - kvůli vodostálosti lepidla. Ale důkaz pro to nemám - nepodařilo se mi ani něco vygooglovat
    


Ty z toho děláš vědu... - Pixy (web)
(08.12.2004 11:55:09)

STOPROCENTNĚ (a dávám za to ruku do ohně) byl jen výrobek KanagoM, kterému (skoro) všichni říkali kanagon. Málokdo si to přečetl a většina lidí ten název jen SLYŠELA. A jelikož se jedná o koncovou nosovku, tak -om i -on splývají. A -on je v češtině přirozenější a líp se vyslovuje.

Žádný KanagoN se nikdy nevyráběl, vždy jen KanagoM. To ovšem nic nemění na faktu, že jsem si skoro dvacet let taky myslel a říkal, že to je KanagoN...
    

Re: Ty z toho děláš vědu... - hanyZ (web)
(08.12.2004 12:23:56)

Tak nějak to asi bude. Ale stejně myslím, že Kanagon lepil o trochu líp {big grin}
    


úvaha - jerry.hadr (web)
(08.12.2004 11:57:14)

lepily obě, tak co{wink}
    


Kanagon - ofr (web)
(08.12.2004 12:36:17)

klasika - léta jsem si myslel, že to je Kanagon - až pak jsem se podíval na tubu - nicméně, pro věšinu z nás to stéjně bude KanagoN
    


Stejně - Ebo (web)
(08.12.2004 12:43:38)

Nikdy nezapomenu jak ve školní družině jeden "psychopat" požíral tuby Draga. Sic jsme mu říkali, že má sice pravdu že je vyrobené ze škrobu, ale že jsou tam krom toho i jiné svinstva. Na to už nehleděl. A tak ani nevím jak je na tom se zažíváním dnes. (třeba pojídá žiletky a hřebíky.. hi ) {big grin}
    

Re: Stejně - JVP (web)
(08.12.2004 14:34:57)

Bílá lepíécí pasta chutnala líp, než Drago.
    

Re: Stejně - Ebo (web)
(08.12.2004 15:43:53)

Jéžiši!!.. další takovej {big grin}
    

Re: Stejně - White Dog (web)
(08.12.2004 15:47:27)

Bílá lepicí pasta byla výborná, ale jen taková ta zaschlá a okoralá. Čerstvou Bílou lepicí pastu by slušnej sedmi až desetiletej kluk do huby nevzal {smile}
    

Re: Stejně - JVP (web)
(09.12.2004 08:00:15)

Pravda. A ještě di pamatuju na jedno lepidlo, název už nvím, byla to taková bílá tuba. Chutnalo to trochu jako Drago.
    


Re: Stejně - hanyZ (web)
(08.12.2004 16:47:30)

Bílá lepíci pasta. Pchá. Copak tady není žádný opravdový labužník neřkuli gurmán? Zubní pasta Tutti-Frutti, tomu já říkám lahůdka. A komiks o pojídání obřího koláče v ceně! {wink}
    

Re: Stejně - Vesničan (web)
(08.12.2004 20:18:06)

A co voskovky??!!
    

Re: Stejně - JVP (web)
(09.12.2004 10:32:44)

Progresa byly lepší a taky veněly. Jejich majitel pak značně stoupl v ceně oproti obyčejným voskovkářům.
    


K čemu všemu se nechá člověk vyblbnout! - Vesničan (web)
(08.12.2004 12:55:14)

[isdvapl.upv.cz/pls/portal30/oz.ozdet?lan=cs&xcisp=71153]
[www.trigacolor.cz/eos/dokumentace/Bezpe]%e8nostn%ed%20listy%202004/Silites/kanagom.doc
    


ha! - pankreas (web)
(08.12.2004 13:46:40)

Vidite, a ja rikal bezstarostne Kamagom.
Vzdycky jsem sel proti proudu{smile}

Óm!
    


Jsem divný... - Arthur Dent (web)
(08.12.2004 15:24:52)

Říkal jsem "KanagoM", důsledně a vždy. Vyslovovat "kanagon" mi připadalo stejně podivné jako říkat bonbónům "Bompary" (Bon Pari).
    

Re: Jsem divný... - White Dog (web)
(08.12.2004 15:39:56)

Ehm... promiň... poněkud indiskrétní a citlivá otázka. Ty jsi neříkal Bompary? {smile}
    

Re: Jsem divný... - White Dog (web)
(08.12.2004 15:45:23)

Tedy, já říkal Bompary. A to proto, že jsem je nikdy nekupoval. Protože jsem je nidky nekupoval, tak jsem ani nevěděl, co je napsaného na sáčku (Bon Pari). A když mi to někdo nabídl, tak řekl "nechceš bomparu" nebo "dej si bompary".
Většinou jsem nechtěl, vůbec mi nechutnaly, to už byly lepší karamely.
    

Re: Jsem divný... - Trillian (web)
(08.12.2004 20:17:07)

jen jestli to nebyly karaNely... přečetl sis někdy nápis na balíčku?
    


Re: Jsem divný... - Arthur Dent (web)
(08.12.2004 15:45:40)

Ne. Ani Bompary, ani Bombary, vždy, pouze a důsledně [Bonpari]. Stejně jako jsem neříkal "karamád", "do Křinče", "Mrdlina", "žlíce" ani další podobné oblíbené patvary.
    

Re: Jsem divný... - White Dog (web)
(08.12.2004 15:49:31)

No hlavně jestli jsi říkal "do Skrchleb", "verliba" a podobně.
    

Re: Jsem divný... - Arthur Dent (web)
(08.12.2004 15:54:14)

Fůůůůůj... To mě tahá za vobě uši a láme jazyk! {smile}
    


Re: Jsem divný... - hanyZ (web)
(08.12.2004 16:15:19)

Ještě lepší je imho "vedlyba".

Nebo několik slušných pozdravů: "Naschanou" nebo "Bodrou noc" (event. bodrou moč, evnt. modrou moč) nebo "Bodré podoledne" (Ale to už je myslím ze seriálu "Haló, haló") {smile}
    

Re: Jsem divný... - pan_kac (web)
(08.12.2004 22:45:16)

ja jeste ted obcas rikam "Na skle" ((((-:
    

Re: Jsem divný... - Dana (web)
(09.12.2004 19:13:58)

To mi připomíná kolegu na stáži v Německu, který důsledně při vstupu do obchodu zdravil "Kundapták!"
Až do momentu, kdy narazil na českou prodavačku {smile}
    


Re: Jsem divný... - NNico (web)
(08.12.2004 15:49:32)

No to mně teda zajímá, ty jsi fakt nikdy neříkal Bompary (ekv. Bompari - s lehce změkčeným koncem, popřípadě ještě drsně dětskochlapsky "Bombary"){big grin}? To je skoro jako kdybys byl z Marsu (Marzu){smile} Pokud tedy porovnám vzorek mého okolí versus Ty{smile}
Vždycky jsem věděl, že je to Kanagom, ale zásadně lepil "kanagonem", jako adolescentovi se mi to líp vyslovovalo{big grin}
    

Re: Jsem divný... - Arthur Dent (web)
(08.12.2004 15:57:36)

Ne. Cucal jsem [bonpari] (i s tím měkkým I) a lepil [kanagomem]. Dyk říkám, že jsem divnej...

Ale uznávám, že jsem jídával [bombóny]. Ovšem když mi jakýsi spolužák nabízel se slovy "vem si bombo", tak mi to připadalo jako děsně divné slovo.
    

Re: Jsem divný... - Roj (web)
(08.12.2004 16:30:19)

HAMBA! {smile}
    

Re: Jsem divný... - White Dog (web)
(08.12.2004 16:40:37)

Hamba verlibě, co jí bombóny bompary žlicí!
    

Re: Jsem divný... - KITI (web)
(08.12.2004 16:56:21)

Důležité je dávat kanagon s bombóny do egelitu, aby je nesnědlo omylem nějaké vokočené zviřátko.
    

Re: Jsem divný... - jindřich (web)
(13.12.2004 14:01:23)

Jedině, že by si předem zavčas zakoupilo pernamentku do nemocnice.
    


Re: Jsem divný... - pankreas (web)
(08.12.2004 16:52:31)

A co zláclona? Hopsoda?
    

Re: Jsem divný... - pankreas (web)
(08.12.2004 16:52:49)

Zákaz hvězdu?!!!
    

Re: Jsem divný... - Petr (web)
(08.12.2004 20:34:24)

a nebo galužina {big grin}
    

Re: Jsem divný... - kúťa (web)
(09.12.2004 07:40:12)

čekuláda, remofka a balgón
    


 - tydlifon (web)
(08.12.2004 17:20:33)

A víte o tom, že byly dva druhy kanagonů? Jeden modrý a druhý červený, voděodolný... nemohl být jeden s M a druhý s N?
    

Re: - Pavel Šrubař (web)
(08.12.2004 19:03:36)

Na obou kanagomech bylo sympatické, že když na prstech uschly zbytky, daly se krásně sloupávat a kůže pod nima byla taková růžová a čistá, člověk už se ani nemusel umývat. S dnešními sekundovými lepidly to tak nefunguje.
    

Re: - Trillian (web)
(08.12.2004 20:20:46)

s dnešními lepidly máš více starostí s tím, jestli ti zbyde vůbec nějaká kůže až odloupneš zaschlotinu :o)
ale je fakt, že ty slupovací vrstvičky jsme dělali schválně... tak nějak bylo krásné si sloupnout zaschlé a kůže pod tím byla čisťounká a citlivá... legrační :o)
    

Re: - Bochi (web)
(09.12.2004 21:12:15)

Jo, to je fakt, takova ta "loupaci ocista" po nekolikahodinovem lepeni modelu byla jakymsi neodmyslitelnym ritualem. Me mimo jine take bavilo, jak krasne byly na tech slupanych kouscich prokreslene papilarni linie kuze.

A ty kanagomy byly skutecne dva a v dobe, kdy jsem ho nejvic kupoval, stal, pokud si to spravne pamatuju, 2.80 Kcs.
    


Re: - Erix (web)
(09.12.2004 03:26:19)

Jo a taky bylo dobry, dat si na spicku prstu kanagoM a zapalit {smile}
I kdyz to se asi vaze k predeslemu clanku
    


Re: - Pája (web)
(08.12.2004 22:33:23)

Teď valim bulvy - nikdy jsem v papírnictví či drogérii neviděl modrej Kanagom, vždycky jenom červenej. A jako velkýho konkurenta si z dětství pamatuju Supercement v žlutý tubě s černým uzávěrem.
    

Re: - Roj (web)
(09.12.2004 01:03:58)

Jojo, byl i modrej {smile}
A Kanagon byl za tri kacky, Supercement asi za 4.50, to uz bylo pekne drahy lepidlo. Jenze Kanagom vonel acetonem, kdezto Supercement toluenem [toulenem]

Ja si pamatuju, ze kdyz jsem si toho "m" vsiml nekdy v seste tride, myslel jsem si, ze na te tube je chyba tisku {smile}
    


 - sure (web)
(09.12.2004 08:15:28)

u nas sa to vzdy volalo kanagoN {smile}
    


Jedl jsem toho víc - Tokugawa (web)
(09.12.2004 12:46:43)

Jedl jsem i kanagom. Zaschlej mě ho bavilo loupat zubama a čerstvej zase hodně pálil na jazyku.

K patvarům - říkal jsem:
filajová (fialová)
kledník (knedlík)
klofník (knoflík)
bombonérie (bomboniéra)

ale kanagom byl vždycky kanagom (vem mě do klubu, Arture).

Taky jsme se ségrou lili kanagom do vody, on na hladině udělal takovej tenkej igelit a ten jsme pak jedli :o)
Asi kvůlivá tomu acetónu :o)
    

Re: Jedl jsem toho víc - Trillian (web)
(09.12.2004 13:45:35)

zvláštní, nikdy by mne nenapadlo jíst lepidlo... asi nemám dostatečnou dávku pudu sebezáhuby :o)
    

Re: Jedl jsem toho víc - Trillian (web)
(09.12.2004 13:45:57)

ale vzpomínám si, že jsem jedla mýdlo...
    


Kanagom - Nika (web)
(26.12.2004 21:34:34)

No, to jsem se zděsila. Vždycky to byl jen a pouze KanagoM. Bez debaty. Když někdo říkal na konci N, připadal mi jako b*b, který neumí ani číst, promiňte mi vy, co tu obhajujete ty šílené zkomoleniny. Nikdy by mě nenapadlo říkat něco jiného než bon-pari. To snad mohou jen písmenek neznalá předškolní dítka.
Pokud to dobře pamatuji, modrý kanagom byl až pozdně socialistická inovace.
Haha, kdysi jsme ty výroky s bráchou sbírali: žlice, žloudek, čekuláda (s klucima), hořtice, demogracie, železí, benzin, pateř, kotouč (místo kolečka) atp., děsné potvory patvary....
    

Re: žloudek - White Dog (web)
(26.12.2004 22:18:10)

Nechci nějak polemizovat, ale co vím, tak u výrazů "žloutek" a "žloudek", popř. "benzin" a "benzín" jsou oba tvary správné. Já ale vždy používal "žloutek" a "benzín" {smile}
    

Re: žloudek - Nika (web)
(26.12.2004 22:41:52)

Benzin spisovný je (jen mě to hrozně zní). Žloudek jsem ale v pravidlech českého pravopisu nenašla....
Stejně tak doktoři tu pateř používají, až mě to bolí.
Když vidím na nějaké ceduli napsané ty párky s hořticí, to je prostě krása, co někdo s češtinou dokáže za kouzla. Mám dokonce na fotce ceduli, kde je křídou napsané "PIŤÍ" (mohu poslat).
Mějte se a říkejte tomu lepidlu "jak vám zobák narost' " {smile}.
    


Re: Kanagom - Arthur Dent (web)
(26.12.2004 23:00:47)

Tak jsem si už skoro myslel, že jsem jedinej ujetej. {smile}

A mám ještě jedno slovo de la genyjál: "šéma", popř. "šémátko". {smile}
    


Kanagom - Nika (web)
(26.12.2004 22:27:37)

[www.chemoplast-brno.cz/obr/CH-25001.jpg]
    

Re: Kanagom - White Dog (web)
(26.12.2004 23:14:37)

Já vím. Však jsem také do svého Kanagonového článku odkaz na jednu fotku dal.
    


Letedlo - JZ* (web)
(08.06.2005 14:12:25)

A co letedlo versus letadlo? Co vy na to?
    

Re: Letedlo - Arthur Dent (web)
(08.06.2005 14:26:02)

Letedlo? Neco jako žlíce? {smile}
    

Re: Letedlo - jz* (web)
(07.07.2005 14:18:11)

Možná je to kvůlu přizpůsobení k adjektivu "letecký"

Dále obdivuji tvar "dýl", např. "přijdu dýl.". Jenže zastánci superspisovnosti by neuznali ani tvar "krokodýl" a podle nich by bylo
"krokodéle".
    
HotLinks
Zpět na článek